flikkeren led achteruitrijlamp op aanhanger

2002-2012
Plaats reactie
klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

flikkeren led achteruitrijlamp op aanhanger

Bericht door klaasj » zo 27 okt, 2024 18:30

Wie helpt me even op weg. Gisteren had ik achter de auto van mij dochter een paardetrailer waar extra achteruitrijverlichting was gemonteerd in ledvorm. Het viel mij op dat de ledlampjes om de zoveel seconden knipperden. wat kan hier de oorzaak van zijn. Bij het in de achteruit zetten branden de lampen correct. Het gaat hier om een 9-3 estate uit bouwjaar 2007 met een 11 polige stekkeraansluiting. Zat het knipperen in de kwaliteit van die ledlampen of moet je in de saab iets gaan aanpassen voordat je ledverlichting kunt voeren

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: flikkeren led achteruitrijlamp op aanhanger

Bericht door reiernumans » zo 27 okt, 2024 19:29

Dat is het lampcontrolesysteem van de auto die dat geknipper veroorzaakt. Enige manier waarmee ik dit opgelost heb gekregen is door een 'omweg' te gebruiken mbt de trekhaak kabelset. Ik heb de exacte set die ik in het verleden heb gebruikt ff niet bij de hand, maar het kan wel met de juiste universele kabelset.

fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door fozwart » zo 27 okt, 2024 19:46

Je aanhanger wordt in het lampcontrole systeem opgenomen. Dat systeem verwacht gloeilampen en meet dus een verkeerde waarde. De flikkeringen worden veroorzaakt door de controle puls. Ik denk dat je even specifiek moet wachten op antwoorden van bijvoorbeeld caravan trekkers. Bij de nieuwere caravans komt dit net zo voor, ze vinden allemaal uiteindelijk een oplossing. Probleem is bekend en er zijn oplossingen voor.

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » ma 11 nov, 2024 16:48

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » di 12 nov, 2024 11:21

dank jullie wel. Heb inmiddels genoeg gezien en gelezen. Heb een gewone achteruitlamp gemonteerd met een normale lamp.

Plaats reactie