Vraag over Zijskirts en voor/achterlip
-
LarsJanse
- Donateur

Vraag over Zijskirts en voor/achterlip
Vraag over de Zijskirts en de voor- en achterlip…
Zijn deze gewoon uitwisselbaar tussen de prefacelift en de facelift versie van de 9-3 estate?
Het zwarte kunststof bij mijn 2005 estate ziet er echt niet meer uit, en eigenlijk zou ik graag de in kleur gespoten voor-, achter en zijskirts op de kop willen tikken en monteren. Lijkt me meer opknappen dan het kunststof weer zwart maken maar weet dus niet goed wat wel en niet past.
Zijn deze gewoon uitwisselbaar tussen de prefacelift en de facelift versie van de 9-3 estate?
Het zwarte kunststof bij mijn 2005 estate ziet er echt niet meer uit, en eigenlijk zou ik graag de in kleur gespoten voor-, achter en zijskirts op de kop willen tikken en monteren. Lijkt me meer opknappen dan het kunststof weer zwart maken maar weet dus niet goed wat wel en niet past.
-
rutgerreinier
- Donateur

Re: Vraag over Zijskirts en voor/achterlip
Of ze uitwisselbaar zijn, durf ik niet te zeggen, maar de vorm is wel totaal anders. Pre facelift zijn ze recht en na my08 zijn ze gelijk van vorm als een aero. Dus dik dun dik vorm
Voor en achter bumper zijn ook anders
Al een gekookte lijnolie geprobeerd?
Voor en achter bumper zijn ook anders
Al een gekookte lijnolie geprobeerd?
-
LarsJanse
- Donateur

[]Nee lijnolie nog niet geprobeerd, ben nog aan het kijken wat ik ga proberen. Werkt die lijnolie echt zo goed? (En ook langer dan een maandje…..)
Reden: Quote verwijderd
-
fozwart
- Donateur (7x)

[]Lijnolie is tijdelijk. Eén van de weinige die echt lang blijft zitten is Gyeon Q2 Trim Evo. Is niet goedkoop maar eenvoudig op te brengen waarbij je er zeker langer dan een jaar plezier van hebt. Breng je het nogmaals op dan blijft het echt lang zitten. Wel goed vooraf schoonmaken.
-
LarsJanse
- Donateur

[]Zeker niet goedkoop….
1 setje Gyeon Q2 Trim Evo kost €50, zit dan 30ml in (volgens leverancier genoeg voor ruim 1 auto, maar toch).
Voor €50 heb ik ook 5 liter gekookte lijnolie….
1 setje Gyeon Q2 Trim Evo kost €50, zit dan 30ml in (volgens leverancier genoeg voor ruim 1 auto, maar toch).
Voor €50 heb ik ook 5 liter gekookte lijnolie….
-
fozwart
- Donateur (7x)

[]Jouw Saab kun je zeker 4 keer met zo'n flesje doen. Het is maar een weet.
-
Tissa
- Geregistreerd lid
Ik heb net mijn beide auto's met lijnolie gedaan. Is het zeker waard, flesje kost €4,- en ik heb nog geen kwart gebruikt
Wel raad ik aan om de auto even binnen te laten staan, want het was nog niet gedroogd en het begon te regenen. Nu zitten er kleine vlekjes op. Maar het werkt echt heel goed!
Wat langer schijnt te blijven zitten is Polytrol. Ook niet al te duur en werkt ook uitstekend
Wel raad ik aan om de auto even binnen te laten staan, want het was nog niet gedroogd en het begon te regenen. Nu zitten er kleine vlekjes op. Maar het werkt echt heel goed!
Wat langer schijnt te blijven zitten is Polytrol. Ook niet al te duur en werkt ook uitstekend
-
Goes
- Geregistreerd lid
Voor de verkleurde zwarte kunststof delen heb ik owatrol gebruikt, kleur hersteller voor polyester. Vorig jaar toegepast op de spiegelkappen, nog steeds mooi zwart...
-
molorean
- Donateur (3x)

Krijg je hiermee de zwarte kleur terug?fozwart schreef: ↑vr 30 aug, 2024 21:40[]Lijnolie is tijdelijk. Eén van de weinige die echt lang blijft zitten is Gyeon Q2 Trim Evo. Is niet goedkoop maar eenvoudig op te brengen waarbij je er zeker langer dan een jaar plezier van hebt. Breng je het nogmaals op dan blijft het echt lang zitten. Wel goed vooraf schoonmaken.
-
fozwart
- Donateur (7x)

Jamolorean schreef: ↑zo 08 sep, 2024 19:14Krijg je hiermee de zwarte kleur terug?
-
LarsJanse
- Donateur

Die Q2 Trim EVO wordt op de webshop ook aangeraden voor het coaten van nieuw gepolijste koplampen. Iemand daar toevallig ervaring mee? Werkt dat ook afdoende om ze helder te houden?fozwart schreef: ↑vr 30 aug, 2024 21:40[]Lijnolie is tijdelijk. Eén van de weinige die echt lang blijft zitten is Gyeon Q2 Trim Evo. Is niet goedkoop maar eenvoudig op te brengen waarbij je er zeker langer dan een jaar plezier van hebt. Breng je het nogmaals op dan blijft het echt lang zitten. Wel goed vooraf schoonmaken.
-
fozwart
- Donateur (7x)

Geen ervaring mee. Ik heb ooit één potje gekocht en heb dat op 2 9-3's gebruikt. Ik was er altijd zeer tevreden over. Bij de huidige heb ik het nog niet gebruikt maar daar zit veel minder zwarte strip op. (facelift model)
-
Bummer
- Geregistreerd lid
Ik heb 'plastic chroom poets' van Nigrin. Als ik in Duitsland bij een OBI ben, neem ik wel eens zo'n flesje mee. Blijft minstens een jaar goed zitten en is makkelijk met een oude katoenen doek aan te brengen. Ook online te bestellen bij diverse leveranciers.

De voorbumperstrips kun je bij de pre-face lift modellen eenvoudig verwijderen met een beetje geduld en zorg voor je lak. Dan zou je er ook voor kunnen kiezen deze met kunststofprimer in te spuiten en vervolgens in zijdemat zwart. Maar ja... Wat doe je dan met de andere strips?

De voorbumperstrips kun je bij de pre-face lift modellen eenvoudig verwijderen met een beetje geduld en zorg voor je lak. Dan zou je er ook voor kunnen kiezen deze met kunststofprimer in te spuiten en vervolgens in zijdemat zwart. Maar ja... Wat doe je dan met de andere strips?
-
Steven_W
- Donateur (2x)

Polytrol werkt inderdaad uitstekend voor zijskirts en geeft een mooie glans. Ik heb het op onze 900 gedaan en het spul blijft er ook na twee jaar nog mooi op. Lekker duurzaam dus maar let er wel op dat je de lak van de auto goed beschermd voordat je het aanbrengt want het komt er anders moeilijk af. Het lijkt me juist vanwege die glans wat minder voor de hand liggend bij de bumpers van een auto. Hiervoor heb ik nog geen mooie en duurzame oplossing gevonden.