Reier's 9-3 TTiD - Gewoon Fijne Z-44-B -- En toen ging het hard.. Verkocht!

2002-2012
Gebruikersavatar
reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 8539
Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Reier's 9-3 TTiD - Gewoon Fijne Z-44-B -- En toen ging het hard.. Verkocht!

Bericht door reiernumans » zo 24 mei, 2026 12:28

Afbeelding

En zo kan 't opeens snel gaan. Waar de eerste twee maanden dat de 9-3 online stond nul reactie kwam, had ik twee weken terug ineens kijkers. Daar kwam niks uit, waarna ik er een beetje vanuit ging dat het wel weer even zou duren, maar zowaar werd ik de vrijdag daarna gebeld; of de auto morgen beschikbaar is om te kijken en eventueel te rijden.

Lang verhaal kort; afgelopen dinsdag kreeg ik de bevestiging dat de kijker koper werd, donderdag hebben we voor de nieuwe eigenaar nog een trekhaak onder de 9-3 gemonteerd, en gister eind van de ochtend leverde ik de auto af. Dat ging ineens erg snel!

Uiteraard ben ik, vanaf het belletje dat iemand wilde komen kijken, weer heel auto-internet uit gaan spelen op de auto's die ik als opvolger in m'n hoofd had. Er was één merk/model dat helemaal bovenaan het lijstje stond, maar het gros van het aanbod in de specificatie die ik dan wilde hebben was net buiten budget voor mij. Woensdag kwam ik er ineens een tegen die alle must- en vrijwel alle nice-to-haves had, en binnen mijn budget range te koop stond. Nota bene ook nog eens twee dorpjes verderop! Ik ben de volgende avond gaan kijken, en toen ik de oprit van de verkoper op liep had ik al het moment van 'jep, dit is hem'. Een klein uur later hadden we de hand geschud en afgesproken dat ik de auto op zou halen na het afleveren van mijn Saab. En zo geschiede.

Het is een Alfa Giulia geworden. Een 2.2JTD automaat in Super uitvoering met Veloce pakket van 2018. Mooi uitgevoerd met een schuifdak, het Veloce interieur, grote navi (met carplay, maar zonder touchscreen), etc. Ik heb de eerste 400km er inmiddels op zitten, en ik kan wel stellen dat ik zeer tevreden ben met mijn aanschaf. Volgens mij gaat dit wel wennen. :O:


Afbeelding
Afbeelding
PS. Ik zie dat ik helemaal geen foto's van het interieur enzo heb, als jullie het leuk vinden vul ik dat later nog aan.

De eerste kleine aanpassinkjes om 'm 'eigen' te maken heb ik al bedacht.. 8)


Natuurlijk ben ik het Saabvirus niet volledig kwijt, dus echt van mij af zijn jullie hier nog niet voorlopig. ;-)
2018 Alfa Romeo Giulia Super, Grigio Magnesio

Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.

REIERPARTS

Michael01
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 170
Lid geworden op: za 20 aug, 2022 7:10
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: Reier's 9-3 TTiD - Gewoon Fijne Z-44-B -- En toen ging het hard.. Verkocht!

Bericht door Michael01 » zo 24 mei, 2026 12:52

Congrats en veel veilige kilometers met deze fraaie bolide. Goede specs!!
Saab 900i 16v coupé 1991 Zwart
Saab 9-3 2.0t SE cabrio 2000 IJsgrijs
Saab 9-3 2.0t SE 2001 Zwart
Volvo EX30 2024 zwart

Gebruikersavatar
95twinturbo
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 794
Lid geworden op: di 09 mei, 2023 15:12
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Reier's 9-3 TTiD - Gewoon Fijne Z-44-B -- En toen ging het hard.. Verkocht!

Bericht door 95twinturbo » zo 24 mei, 2026 14:32

Wat gaaf Reier! Had ik begin dit jaar ook op mijn lijstje staan, net zoals ik de afgelopen 20 jaar elke keer een Alfa op mijn lijstje heb staan. Tot nu toe is het steeds een andere, verstandiger keus geworden.
Maar op een dag…… :)

FSC
Geregistreerd lid
Berichten: 154
Lid geworden op: zo 27 aug, 2023 16:06
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Reier's 9-3 TTiD - Gewoon Fijne Z-44-B -- En toen ging het hard.. Verkocht!

Bericht door FSC » zo 24 mei, 2026 16:53

Gefeliciteerd!

Waarom blijf je bij de diesels?

Gebruikersavatar
Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 6000
Lid geworden op: do 22 dec, 2005 11:01
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Reier's 9-3 TTiD - Gewoon Fijne Z-44-B -- En toen ging het hard.. Verkocht!

Bericht door Marius0404 » zo 24 mei, 2026 17:30

che bella macchina :O:
900T16'90
9000Aero'93
900CV'94
9000Anniversary'97
9-5Aero Estate'02
9-3TiD/cabrio'06

Gone: 900GLs'81; 900S'90. Sold:900i'85, CV'86 en CV'87, 97'71, 95’74 na 28 jaar to the next generation

Gebruikersavatar
busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 4813
Lid geworden op: za 22 sep, 2012 21:29
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Reier's 9-3 TTiD - Gewoon Fijne Z-44-B -- En toen ging het hard.. Verkocht!

Bericht door busy » zo 24 mei, 2026 17:34

Jullie bedrijf in Apeldoorn gaat verhuizen? Als je veel km rijdt is een diesel nog steeds voordeliger ondanks de hoge wegenbelasting en hoge diesel prijs. hogere actieradius maakt dat het toch voordeliger is dan benzine.
SAAB 9-3 5-deurs 2.0. Lpt 2002, Hazelnut
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Snow Silver

SAAB HobbyClub Amersfoort

Gebruikersavatar
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 9273
Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: Reier's 9-3 TTiD - Gewoon Fijne Z-44-B -- En toen ging het hard.. Verkocht!

Bericht door Saapie » zo 24 mei, 2026 17:49

Prachtige nieuwe aanwinst. En die 2.2 diesels hebben echt koppel! 380 nm toch?
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.

Gebruikersavatar
martinphili
Geregistreerd lid
Berichten: 3192
Lid geworden op: ma 29 jul, 2013 22:28
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: Reier's 9-3 TTiD - Gewoon Fijne Z-44-B -- En toen ging het hard.. Verkocht!

Bericht door martinphili » zo 24 mei, 2026 20:21

Met een Alfa rij je niet voor gek. Heerlijke auto's.
Gefeliciteerd er mee. Het is wel héél anders dan een Saab natuurlijk maar dat is misschien juist wel leuk.
Saab 900 ng 2.o turbo cabriolet Sky Blue

Gebruikersavatar
reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 8539
Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Reier's 9-3 TTiD - Gewoon Fijne Z-44-B -- En toen ging het hard.. Verkocht!

Bericht door reiernumans » zo 24 mei, 2026 20:41

Allereerst dank voor de leuke reacties! Ik ben erg blij met 'm, gister en vandaag al zo'n 600km achter de kiezen en ik zou bijna pijn krijgen van het glimlachen :O: :O:
95twinturbo schreef:
zo 24 mei, 2026 14:32
Had ik begin dit jaar ook op mijn lijstje staan, net zoals ik de afgelopen 20 jaar elke keer een Alfa op mijn lijstje heb staan. Tot nu toe is het steeds een andere, verstandiger keus geworden.
Als ik voor de keuze Kuga of Stelvio stond (want een Giulia vind ik niet echt heel eerlijk vergelijk qua ruimte aanbod) had ik het wel geweten.. ;-) Zo onverstandig is een Stelvio immers helemaal niet! Zowel de benzines als de diesels zijn vrij betrouwbaar, ze zijn verrassend licht (1650kg met een viercilinder volgens mij), en het zijn heerlijke stuurmansauto's waar je toch het gezin en een hoop rommel in kwijt kan. ;-)
FSC schreef:
zo 24 mei, 2026 16:53
Waarom blijf je bij de diesels?
Haha, het antwoord is nog steeds hetzelfde als toen je de vraag stelde op pagina 1 van dit topic; ik rij gemiddeld zo'n 40dkm per jaar, dan kan het prima uit. Ze zijn ook iets vriendelijker in aanschaf dan een vergelijkbare benzine, als is bij Giulia's het verschil momenteel niet heel erg groot.
Saapie schreef:
zo 24 mei, 2026 17:49
Prachtige nieuwe aanwinst. En die 2.2 diesels hebben echt koppel! 380 nm toch?
Dank! Vermogen/koppel is heel vergelijkbaar met een 9-3 TTiD; 180PK en 450nm (50nm meer dan een TTiD zelfs). Met de DNA schakelaar in N houdt de bak 'm heel mooi in het midden van z'n koppelband, beetje tussen de 1700 en 3700 toeren. In D jaagt 'ie hem wel door naar de 4750, hangt 'ie veel feller aan het gas en schakelt 'ie met harder remmen ook mooi terug om 'm rond de 2500rpm uit te laten komen als je weer op het gas gaat. A is maar suf; dan voelt 'ie heel wollig, maar da's ook de eco stand.
busy schreef:
zo 24 mei, 2026 17:34
Jullie bedrijf in Apeldoorn gaat verhuizen?
Yes! Binnen Apeldoorn hoor, hemelsbreed ong een kilometer verderop.
martinphili schreef:
zo 24 mei, 2026 20:21
Het is wel héél anders dan een Saab natuurlijk maar dat is misschien juist wel leuk.
En dat was ook precies de bedoeling! Ik heb tot dusver in mijn auto-carrière alleen maar Saabs gehad, terwijl er zoveel meer moois en leuks is! Ik vond het tijd om de horizon eens te verbreden. Dat het een Giulia werd is de schuld van mijn collega, die mij vorig jaar die van hem een keer mee naar huis gaf met de boodschap dat ik maar eens een rondje over de dijk moest doen met die auto. Sindsdien is het van 'die zijn cool' naar 'dat wordt de volgende' gegaan. :lol:
2018 Alfa Romeo Giulia Super, Grigio Magnesio

Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.

REIERPARTS

Gebruikersavatar
Luthart
Geregistreerd lid
Berichten: 1699
Lid geworden op: di 24 okt, 2023 18:47
Regio: NL - Provincie Drenthe

Re: Reier's 9-3 TTiD - Gewoon Fijne Z-44-B -- En toen ging het hard.. Verkocht!

Bericht door Luthart » zo 24 mei, 2026 23:34

Mooie wagen zn Giulia!

Mijn favorite bij Alfa is toch meer een 155 met een busso v6… maar als daily driver is dit een slimmere keus! :D
Groet Daniël

1997 900 SE Turbo Talladega Coupé, Cayenne red


Restotec - Vapour blasting voor o.a. auto-, motor- en oltimeronderdelen.

Gebruikersavatar
Barten
Donateur (12x)
Donateur (12x)
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 25 mei, 2014 20:38
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Reier's 9-3 TTiD - Gewoon Fijne Z-44-B -- En toen ging het hard.. Verkocht!

Bericht door Barten » ma 25 mei, 2026 8:06

Gefeliciteerd Reier! Jij weet de pareltjes wel steeds te vinden.
Die blauwe 9-3 vond ik zo’n mooie chique en tevens sportieve verschijning. Mooi dat daar iemand anders herinneringen mee kan maken.
Wat een mooie volle Giulia Veloce, zelfs met open dak, heb je gevonden. Ik ben benieuwd hoe je hem verder gaat personaliseren.
Gaan we dat hier zien, of moet ik me op een Alfa-forum gaan aanmelden?
SAAB 9³ Cabrio 2.0T Aero Hirsch 05/2004
BMW iX1 xDrive30 xLine (lease) 04/2023
Ford Fiesta 1.6 Titanium X-pack 04/2009

Gebruikersavatar
reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 8539
Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Reier's 9-3 TTiD - Gewoon Fijne Z-44-B -- En toen ging het hard.. Verkocht!

Bericht door reiernumans » ma 25 mei, 2026 11:28

Is er hier een plekje om te schrijven over niet-Saabs?
2018 Alfa Romeo Giulia Super, Grigio Magnesio

Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.

REIERPARTS

Gebruikersavatar
Barten
Donateur (12x)
Donateur (12x)
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 25 mei, 2014 20:38
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Reier's 9-3 TTiD - Gewoon Fijne Z-44-B -- En toen ging het hard.. Verkocht!

Bericht door Barten » ma 25 mei, 2026 11:43

De rubriek “Welke auto zou je rijden als het geen SAAB was?”
Staat onder Auto’s Algemeen.
SAAB 9³ Cabrio 2.0T Aero Hirsch 05/2004
BMW iX1 xDrive30 xLine (lease) 04/2023
Ford Fiesta 1.6 Titanium X-pack 04/2009

Gebruikersavatar
9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 5780
Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Reier's 9-3 TTiD - Gewoon Fijne Z-44-B -- En toen ging het hard.. Verkocht!

Bericht door 9323 » ma 25 mei, 2026 13:29

Prachtig, zo'n Giulia! Veel plezier ermee!
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 300.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 51000km

Gebruikersavatar
95twinturbo
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 794
Lid geworden op: di 09 mei, 2023 15:12
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Reier's 9-3 TTiD - Gewoon Fijne Z-44-B -- En toen ging het hard.. Verkocht!

Bericht door 95twinturbo » ma 25 mei, 2026 20:07

reiernumans schreef:
zo 24 mei, 2026 20:41
Als ik voor de keuze Kuga of Stelvio stond (want een Giulia vind ik niet echt heel eerlijk vergelijk qua ruimte aanbod) had ik het wel geweten.. ;-)
Ik stond voor die keuze, en ik wist het ook wel:) Het werd een Kuga, wel in de meest luxe Vignale uitvoering.
Niet omdat ik denk dat Alfa’s niet betrouwbaar zijn hoor, zeker niet. En ook de kofferbakruimte was voldoende.
Maar met een tweeling van drie jaar oud en dus twee kinderstoeljes, was het in de Stelvio op de achterbank echt passen en meten (wij zijn zelf beiden ook vrij lang). Bovendien konden ze in een Stelvio amper naar buiten kijken door de mooie, sportieve hoge raamlijn. In de Kuga zitten ze vrolijk als de paus naar buiten te zwaaien.

Het is maar net wat je situatie is. De volgende keer dat ik een familiewagen moet kiezen, zijn de kinderen geen kleintjes meer. Dan hebben we hele andere eisen en wie weet.. :)

Nogmaals: Giulia is prachtig, geniet ervan!!