
En zo kan 't opeens snel gaan. Waar de eerste twee maanden dat de 9-3 online stond nul reactie kwam, had ik twee weken terug ineens kijkers. Daar kwam niks uit, waarna ik er een beetje vanuit ging dat het wel weer even zou duren, maar zowaar werd ik de vrijdag daarna gebeld; of de auto morgen beschikbaar is om te kijken en eventueel te rijden.
Lang verhaal kort; afgelopen dinsdag kreeg ik de bevestiging dat de kijker koper werd, donderdag hebben we voor de nieuwe eigenaar nog een trekhaak onder de 9-3 gemonteerd, en gister eind van de ochtend leverde ik de auto af. Dat ging ineens erg snel!
Uiteraard ben ik, vanaf het belletje dat iemand wilde komen kijken, weer heel auto-internet uit gaan spelen op de auto's die ik als opvolger in m'n hoofd had. Er was één merk/model dat helemaal bovenaan het lijstje stond, maar het gros van het aanbod in de specificatie die ik dan wilde hebben was net buiten budget voor mij. Woensdag kwam ik er ineens een tegen die alle must- en vrijwel alle nice-to-haves had, en binnen mijn budget range te koop stond. Nota bene ook nog eens twee dorpjes verderop! Ik ben de volgende avond gaan kijken, en toen ik de oprit van de verkoper op liep had ik al het moment van 'jep, dit is hem'. Een klein uur later hadden we de hand geschud en afgesproken dat ik de auto op zou halen na het afleveren van mijn Saab. En zo geschiede.
Het is een Alfa Giulia geworden. Een 2.2JTD automaat in Super uitvoering met Veloce pakket van 2018. Mooi uitgevoerd met een schuifdak, het Veloce interieur, grote navi (met carplay, maar zonder touchscreen), etc. Ik heb de eerste 400km er inmiddels op zitten, en ik kan wel stellen dat ik zeer tevreden ben met mijn aanschaf. Volgens mij gaat dit wel wennen.


PS. Ik zie dat ik helemaal geen foto's van het interieur enzo heb, als jullie het leuk vinden vul ik dat later nog aan.
De eerste kleine aanpassinkjes om 'm 'eigen' te maken heb ik al bedacht..
Natuurlijk ben ik het Saabvirus niet volledig kwijt, dus echt van mij af zijn jullie hier nog niet voorlopig.




