Reier's 9-3 TTiD - Gewoon Fijne Z-44-B
-
Luthart
- Geregistreerd lid
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: Reier's 9-3 TTiD - Z44B
Wat hebben velen toch met Hirsch!?
Net als ABT voor Audi of Irmscher voor Opel of Heico voor Volvo… vaak veel geld voor een beetje opsmuk. Ieder zijn ding maar het wordt vaak zo gebracht dat iedere liefhebber het mooi moet vinden/hebben…
De BBS-en zijn perfect!
Net als ABT voor Audi of Irmscher voor Opel of Heico voor Volvo… vaak veel geld voor een beetje opsmuk. Ieder zijn ding maar het wordt vaak zo gebracht dat iedere liefhebber het mooi moet vinden/hebben…
De BBS-en zijn perfect!
Groet Daniël
1997 900 SE Turbo Talladega Coupé, Cayenne red
COMING SOON! Restotec - Vapour blasting voor o.a. auto-, motor- en oltimeronderdelen.
COMING SOON! Restotec - Vapour blasting voor o.a. auto-, motor- en oltimeronderdelen.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

- Regio: NL - Provincie Gelderland
Geloof het of niet, maar ik vind ‘m op 19 lekkerder rijden dan op 18..Sa93Ve schreef: ↑wo 11 dec, 2024 19:05Zeker, maar neemt wel iets van het comfort weg door de hoogte van de banden. Maar dat moet je er dan maar voor over hebben![]()
De Hirschies zijn een stuk minder druk ja, ik ben al sinds ik ze voor mijn 900 had erg groot fan van BBS CS, dus toen deze voorbij kwamen kon ik ze onmogelijk laten gaan. Ik ben wel fan van de look, het is er echt een heel andere auto van geworden. Denk dat het met Hirsch achterklep lipje en dubbele piepe wel een mooie balans gaat zijn. Work in progress he
2011 Saab 9-3 Sport Sedan 1.9TTiD, Nocturne Blue/Parchment Leather
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
REIERPARTS
-
Orphy
- Donateur (5x)

- Regio: NL - Provincie Groningen
Gelukkig geven ze die BBS‘en bijna wegLuthart schreef: ↑wo 11 dec, 2024 20:06Wat hebben velen toch met Hirsch!?
De BBS-en zijn perfect!
2000 Viggen coupé lightning Blue stage 3
2004 9-5 Aero estate hazelnut Hirsch stage 2
2002 Honda x11
En een stage loper
Oh ja, en een vito als bedrijfswagen.
Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl
2004 9-5 Aero estate hazelnut Hirsch stage 2
2002 Honda x11
En een stage loper
Oh ja, en een vito als bedrijfswagen.
Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl
-
Moeshkien
- Geregistreerd lid
Ik heb helemaal andere gevoel maar misschien mijn shockabsorbers zijn versletenreiernumans schreef: ↑wo 11 dec, 2024 20:08Geloof het of niet, maar ik vind ‘m op 19 lekkerder rijden dan op 18..
Btw mooie velgen man! Welke bandenmaat heb je? 235/35?
MY08 Alfa Romeo 159SW 1.9JTD 120PK
MY05 9-3 B207R (DionHPT stage1) (verkocht)
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Yes zit 235/35 op, ik heb nieuwe banden besteld maar hou die maat
REIERPARTS
REIERPARTS
-
Luthart
- Geregistreerd lid
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Tja het ligt ook mede aan het gewicht van de wielen… vaak is van lichtmetaal geen sprake… de wielen gaan met de auto aan de haal ipv andersomMoeshkien schreef: ↑wo 11 dec, 2024 20:52Ik heb helemaal andere gevoel maar misschien mijn shockabsorbers zijn versleten![]()
Btw mooie velgen man! Welke bandenmaat heb je? 235/35?
Groet Daniël
-
Moeshkien
- Geregistreerd lid
Dat kan ook zijn in mijn gevaal. Die Dotz zijn niet de lichtste maar 235 breedte met 35 profiel hulp ook niet
MY08 Alfa Romeo 159SW 1.9JTD 120PK
-
Arthurj
- Donateur (4x)

- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Prachtige SAAB en heerlijk te lezen hoe ze steeds beter en mooier wordt. En die set met leer beklede deurgrepen, waar zijn die te verkrijgen? Niet origineel maar wel beschermend om de originele netjes te houden...reiernumans schreef: ↑do 14 nov, 2024 21:20En zo is het alweer drie maanden geleden sinds de laatste update in dit topic. De dagen zijn voorbij gevlogen, en ik moet zeggen dat ik met de dag blijer word van deze 9-3. Heerlijke kar!
In de afgelopen maanden is er niet megaveel veranderd. Volgens mij had ik eerder wel beschreven dat ik nog aan het stoeien was met een probleempje mbt vermogensafgifte. Bovenin de toeren begon turbodruk behoorlijk te fluctueren, maar daar was redelijk omheen te rijden. Ik heb een hoop dingen rond de turbo aansturing nagelopen en op werking gecontroleerd, maar daar bleek niks aan de hand te zijn. Opzich fijn, maar dat maakte de zoektocht naar de bron van het probleem weer iets uitdagender.
Vrij snel na aanschaf had Dion er al een tune ingeschoten om de EGR klep elektronisch dicht te houden. Intussen had ik ook een EGR afdopsetje gekocht waarbij de buis tussen EGR klep en inlaatspruitstuk er compleet tussenuit kon. Wat ik uit het inlaatspruitstuk trok schrok ik wel een beetje van. Mijn EGR had zichzelf al praktisch gedelete, met hoe versmeerd die buis was.
Een blik het inlaatspruitstuk in was ook niet heel bemoedigend, dus dezelfde avond dat ik de EGR blindplaatjes monteerde heb ik een A20DTL inlaatspruitstuk besteld. Deze is qua montage identiek aan het spruitstuk van een A19DTR, maar heeft geen wervelkleppen. De actuator voor de wervelkleppen heb ik weer gemonteerd, deze kan in de software zo ingesteld worden dat 'ie niks doet, verwijderen zou gerommel met het wegschrijven van foutcodes betekenen; daar hou ik nooit zo van.
Sindsdien is het fluctuerende vermogen bovenin de toeren als sneeuw voor de zon verdwenen. Het werd voor het monteren van de blindplaatjes en het inlaatspruitstuk al wat minder/anders, maar sinds het inlaatspruitstuk trekt 'ie in elke versnelling vanaf 1500 toeren soepel en op volledig vermogen naar de begrenzer. Man wat sjort zo'n TTiD met een beetje peper in de ECU door zeg!
Verder ben ik bij Lukkien in Apeldoorn langsgeweest om de voorstoelen aan te pakken. Rechts was weinig mis mee, maar links had een scheurtje in de wang, miste daar ook wat kleur, en in het zitvlak begon een naad los te laten. Links is de wang gevuld, een paar banen leer vervangen, en vervolgens zijn beide stoelen gekleurd om het zo onzichtbaar mogelijk te maken.
Het resultaat mag er zijn, als je 't niet weet zou je nooit spotten dat er wat aan gerepareerd is. Kostte een lieve duit, maar dan heb je wel wat! Ik merk wel dat beige bekleding en werken bij een autobedrijf een uitdaging is. Ik ben elke paar weken de bestuurdersstoel weer aan het schoonmaken, man wat is dat beige besmettelijk...
Tot slot vond ik in Baarn een Turbo X stuur in veel betere staat dan het mijne. Die heb ik direct meegegrist toen ik geseind werd door een vriend dat er een te koop lag. Bij de stuurwissel ook direct de Griffin knoppenset gemonteerd. Dashboardfacia komt wel als ik (eindelijk) aan een ReierParts radio toe ben. Vooralsnog geniet ik regelmatig van mijn favoriete CD in de originele Navi unit
En als finishing touch; voor mijn verjaardag kreeg ik van een groepje vrienden een set leer beklede deurgrepen. Die stonden al tijden op het verlanglijstje, maar ik kon voor mezelf de knoop nog niet helemaal doorhakken. Ik heb de set vrij snel na montage aangevuld met een leren handremgreepje en smartslot cover. Doet meer voor de auto dan ik had verwacht!
Ik heb vanmiddag een setje Koni's besteld voor 'm, heeft ' ie wel verdiend inmiddels. Hopelijk komen die snel binnen!
- SAAB 9 3 Cabrio 2.8 V6 Aero (2006) FUN - PURE HOBBY - OBSESSIE -> 'Black Diamond'
-
caspar
- Donateur (5x)

- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Heel erg mooi!!!ben fan van beide velgen. Mooi zomer en winter combi. Combi auto, velgen, kleur exterieur en interieur is erg mooi!
Dubbele uitlaat, diffuser en achterklep lip zullen auto helemaal af maken!
Dubbele uitlaat, diffuser en achterklep lip zullen auto helemaal af maken!
-
Barten
- Donateur (12x)

Ik vind de BBS wielen erg mooi staan, net als die andere set, overigens.
Het mooie aan deze BBS wielen vind ik de niet al te donkere contrastkleur. Soms zie ik ze ook met zwarte vlakken en dan vind ik ze persoonlijk niet zo fraai. Ik zou nog wel overwegen om de BBS naafkappen te vervangen door die van SAAB, zoals destijds ook op de SAAB 9-3 Cabrio Independence Edition.
Een subtiele spoilerlip op de achterklep kan ik wel waarderen. Een erg mooie en sjieke auto met een sportieve uitstraling.
Het mooie aan deze BBS wielen vind ik de niet al te donkere contrastkleur. Soms zie ik ze ook met zwarte vlakken en dan vind ik ze persoonlijk niet zo fraai. Ik zou nog wel overwegen om de BBS naafkappen te vervangen door die van SAAB, zoals destijds ook op de SAAB 9-3 Cabrio Independence Edition.
Een subtiele spoilerlip op de achterklep kan ik wel waarderen. Een erg mooie en sjieke auto met een sportieve uitstraling.
SAAB 9³ Cabrio 2.0T Aero Hirsch 05/2004
BMW iX1 xDrive30 xLine (lease) 04/2023
Ford Fiesta 1.6 Titanium X-pack 04/2009
BMW iX1 xDrive30 xLine (lease) 04/2023
Ford Fiesta 1.6 Titanium X-pack 04/2009
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Dit leer zit er niet los overheen geschoven hè.Arthurj schreef: ↑za 14 dec, 2024 15:32En die set met leer beklede deurgrepen, waar zijn die te verkrijgen? Niet origineel maar wel beschermend om de originele netjes te houden...
Dank voor het compliment! Het voelt behoorlijk decadent om een setje Hirsch velgen als winterset te gebruiken haha, maar ik denk wel dat het deze kant op gaat. Voor de BBS'en heb ik nieuwe zomerbanden besteld, en van de all-seasons op de Hirsch set heeft er eentje een canvasbreuk in de wang. Daar moet sowieso wat mee dus.. Misschien maar eens passen over een set grote Brembo remmen voor ik commit en ook winterbanden bestel.caspar schreef: ↑za 14 dec, 2024 16:24Heel erg mooi!!!ben fan van beide velgen. Mooi zomer en winter combi.
Dank! Ik ben het helemaal met je eens, als ze zwart/afgedraaid waren zoals de Independence 18" versie had ik ze wellicht laten lopen, of laten restaureren in 'gewoon' zilver. Dit is eigenlijk de ideale kleurencombi, het donkergrijs komt redelijk in de buurt van de TX-kleur accenten afhankelijk van de lichtinval.Barten schreef: ↑za 14 dec, 2024 17:16Ik vind de BBS wielen erg mooi staan, net als die andere set, overigens.
Het mooie aan deze BBS wielen vind ik de niet al te donkere contrastkleur. Soms zie ik ze ook met zwarte vlakken en dan vind ik ze persoonlijk niet zo fraai.
De 18" Independence velg is een specifiek voor Saab gemaakte versie van de BBS CS velg. Als ik me niet vergis een half inch smaller dan de BBS eigen versie, en de opening voor het naafgat is anders zodat de normale Saab kapjes erin passen. Saab kapjes voor deze 19" versie kan alleen als ik een (NOS of nieuwstaat) set naafdopjes voor de BBS RK II wielen tegenkom die Saab in de VS leverde. Zijn al een hele tijd niet meer nieuw leverbaar helaas, en ik heb er ook geen idiote bedragen voor over moet ik toegeven. Dan maar BBS kapjes..Barten schreef: ↑za 14 dec, 2024 17:16Ik zou nog wel overwegen om de BBS naafkappen te vervangen door die van SAAB, zoals destijds ook op de SAAB 9-3 Cabrio Independence Edition.
Dit is de visie! Originele dubbele uitlaat setup (ook niet met Hirsch diffuser, maar met het originele zwarte inzetstuk) icm Hirsch lipje voor op de klep. Die laatste heb ik al, maar vind ik nogal 'overpowering' ogen zonder zichtbare uitlaat. Ik moet maar eens werk gaan maken van de achterbumper zodat ik aan de booty lift kan beginnen..Barten schreef: ↑za 14 dec, 2024 17:16Een subtiele spoilerlip op de achterklep kan ik wel waarderen. Een erg mooie en sjieke auto met een sportieve uitstraling.
REIERPARTS
REIERPARTS
-
gsuk
- Geregistreerd lid
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Reier's 9-3 TTiD - Milieuzoneproof!
als ik het goed begrepen heb zijn alle Saabs met motor code A19DTR euro 5 (2010 en verder) en alle Saabs met motor code Z19DTR euro 4 (my 2008,2009)reiernumans schreef: ↑ma 01 jul, 2024 14:09Interessant, ik rij nu in een cabrio TiD (automaat wel), ook MY10 (DET 25-06-2010), en die is euro 4 op kenteken. Als je in carbase kijkt zie je ook alleen de TTiD’s vanaf MY11 als euro 5 geregistreerd.
Saab 9-3 cabrio aut SE Aero 2.0 Turbo 205pk--DionHPT stage2 MY2000
Aero in Disguise
some people call me the
"Swedish Chef"
Aero in Disguise
some people call me the
"Swedish Chef"
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Zo zou het moeten zijn inderdaad, maar ik heb een paar DTH’s gezien die euro 5 zijn op kenteken. Zou niet moeten kunnen…
Anyway, goede bump dit, want ik moet binnenkort maar weer eens een updateje typen hier.. we zitten niet stil!
Anyway, goede bump dit, want ik moet binnenkort maar weer eens een updateje typen hier.. we zitten niet stil!
REIERPARTS
REIERPARTS
-
gsuk
- Geregistreerd lid
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
trouwens hele chiquer verschijning zo je mooie Saabreiernumans schreef: ↑wo 12 feb, 2025 18:42Zo zou het moeten zijn inderdaad, maar ik heb een paar DTH’s gezien die euro 5 zijn op kenteken. Zou niet moeten kunnen…
heeft een tijdje een witte saab cabrio met 1.9 tid te koop gestaan in het noorden van het land
die had euro 5 op het kenteken volgens de Rdw
Saab 9-3 cabrio aut SE Aero 2.0 Turbo 205pk--DionHPT stage2 MY2000
Aero in Disguise
some people call me the
"Swedish Chef"
Aero in Disguise
some people call me the
"Swedish Chef"
-
Sa93Ve
- Geregistreerd lid
- Regio: NL - Provincie Groningen
Het zit ook niet in de opbouw van de motor. Het zit in de software (hoe en wat precies weet ik niet exact) en versnellingsbak wat het een Euro 4 of 5 maakt. De motor die er op dit moment ingelepeld wordt in mijn Saab komt van een Vectra C met Euro 4. Die motor is exact gelijk aan mijn Euro 5 motor. Beiden is het een Z19DTH. Ergo ik heb nog steeds een Euro 5 auto.reiernumans schreef: ↑wo 12 feb, 2025 18:42Zo zou het moeten zijn inderdaad, maar ik heb een paar DTH’s gezien die euro 5 zijn op kenteken. Zou niet moeten kunnen…