OPGELOST. Mistlicht werkt niet, relais of schakelaaar
-
LarsJanse
- Donateur

OPGELOST. Mistlicht werkt niet, relais of schakelaaar
Hallo,
Mijn mistlichten VOOR doet het in het geheel niet,
Lampjes zijn in orde, zekering is intact ( dan zouden meer lampjes niet werken ) dus ik zit te denken aan een niet werkende schakelaar of relais. De indicatie op het dashboard werkt wel, krijg ook geen foutmelding ..
Is hier iemand bekend met dit euvel die me beetje op weg kan helpen?
Alvast bedankt.
Mijn mistlichten VOOR doet het in het geheel niet,
Lampjes zijn in orde, zekering is intact ( dan zouden meer lampjes niet werken ) dus ik zit te denken aan een niet werkende schakelaar of relais. De indicatie op het dashboard werkt wel, krijg ook geen foutmelding ..
Is hier iemand bekend met dit euvel die me beetje op weg kan helpen?
Alvast bedankt.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Re: Mistlicht werkt niet, relais of schakelaaar
Meten is weten, multimeter erbij en de bedrading vanaf de lampen terug naar de zekeringkast volgen en kijken tot welk punt je 12v krijgt zou ik zeggen.
Wellicht zit er bijvoorbeeld corrosie in de stekker die de bumper met de rest van de auto verbindt.
Wellicht zit er bijvoorbeeld corrosie in de stekker die de bumper met de rest van de auto verbindt.
-
LarsJanse
- Donateur

[]
Bedankt,
Aangezien het allemaal niet heel fijn bereikbaar is zo onder de auto, waar kan ik die stekker van de bumper vinden?
Bedankt,
Aangezien het allemaal niet heel fijn bereikbaar is zo onder de auto, waar kan ik die stekker van de bumper vinden?
Reden: Onnodige quote verwijderd
-
werli
- Donateur (2x)

heey
stekker zit aan de linker kant van de bumper
1schroefje 8 weg doen binnen de wielkast en dan is die heel fijn bereikbaar
gedeelte onderplaat kan je weg klappen
mvg werner
stekker zit aan de linker kant van de bumper
1schroefje 8 weg doen binnen de wielkast en dan is die heel fijn bereikbaar
gedeelte onderplaat kan je weg klappen
mvg werner
-
LarsJanse
- Donateur

[]
Oké bedankt,
Ik heb net vanochtend daar onder de auto liggen prutsen om de lampjes van de mistlichten te vervangen, om er daarna achter te komen dat het niet aan de lampjes lag…
Volgende keer de auto maar met de voorwielen op een paar balken zetten voor wat meer werkruimte.
Oké bedankt,
Ik heb net vanochtend daar onder de auto liggen prutsen om de lampjes van de mistlichten te vervangen, om er daarna achter te komen dat het niet aan de lampjes lag…
Volgende keer de auto maar met de voorwielen op een paar balken zetten voor wat meer werkruimte.
Reden: Onnodige quote verwijderd
-
fozwart
- Donateur (7x)

Hmm, beetje mistig verhaal.
-
Scoloo
- Donateur

Bouwjaar? En hebben ze gewerkt? Probeer eens of ze met grootlicht mee aan gaan. Zo ja, even de tech eraan om de instelling te veranderen.
-
LarsJanse
- Donateur

[]
Bouwjaar 2005,
Samen met grootlicht werken ze ook niet
Bouwjaar 2005,
Samen met grootlicht werken ze ook niet
-
fozwart
- Donateur (7x)

Heb je gemeten of er spanning is in de mistlampen. Zo ja, massa controleren. Is er geen spanning dan zul je alles moeten gaan controleren tot op het punt dat je wel spanning aan treft. Als je een schema nodig hebt en mij een mail stuurt via een pb dan kan ik je een schema toesturen.
-
LarsJanse
- Donateur

Ik ga van het weekend eerst de stekker controleren (ook met multimeter), daarna kijk ik weer verder.
-
LarsJanse
- Donateur

OPGELOST Re: Mistlicht werkt niet, relais of schakelaaar
Beide mistlampen doen het weer.
3-voudig defect…
Linksvoor stekker had een gecorrodeerd contact, Rechts zat zowel de stekker los, als een draadbreuk richting het lampje.
3-voudig defect…
Linksvoor stekker had een gecorrodeerd contact, Rechts zat zowel de stekker los, als een draadbreuk richting het lampje.