Omdat het slot zelf de eerste verdachte was, heb ik deze vervangen door een gebruikt (en getest) exemplaar. Nadat het slot van binnenuit geopend was met de schakelaar in de deur, was dit meteen ook de laatste keer dat deze van het slot ging. Dus blijkbaar moet ik het in de aansturing naar het slot toe zoeken. Zowel met de afstandsbediening, als met de binnenschakkelaar (MY 2008 met gecombineerde schakelaar met de deuren), gaat er geen signaal naar het slot.
Met het schema in de Haynes erbij, ben ik nu aan het kijken waar die aansturing mis gaat. Dat lijkt me dan R7 te zijn in de zekeringkast achterin volgens het Haynes schema, want daarop komen zowel het motorslot en de schakelaar op de achterklep uit. Maar waar kan ik dat relais vinden? Niet in de zekeringkast, toch? En waar komt het signaal vanuit de afstandsbediening vandaan? Dat zie ik zo ook niet 1, 2, 3 terug in het schema.

Andere verdachte is een breuk/slecht contact in draad T-D/3 of T-C/6 (vanaf de zekeringkast achterin richting de schakelaar of het slotmachaniek).
Andere suggesties van waar ik het zoeken moet, zijn ook welkom.