Motorstoring codeP2135

2002-2012
Plaats reactie
Nenad
Geregistreerd lid

Motorstoring codeP2135

Bericht door Nenad » do 04 jan, 2024 13:59

Recent had ik motorstoring en ging de Saab in de noodloop tot die er mee ophield! Wegenwacht heeft storing gewist en ik kon in ieder geval naar huis rijden. Na start direct weer zelfde probleem. In de fora en op internet is voldoende te vinden omtrent verder onderzoek. Daar gaat een garage zich as week over buigen.
Echter ik heb een bijkomend probleem waarvan me niet duidelijk is of dit samenhangt met deze storing en hoor graag van leden en deskundigen advies.

In het afgelopen half jaar heb ik bij het wegrijden uitval van de motor gehad, kon daarna starten, en het euvel is nooit opgetreden na zeg maar meer dan 50 meter rijden. Recent Daarnaast was 2 keer de accu plots leeg, na opladen verder geen probleem! accu en dynamo door garage laten checken, was prima en er is ook geen sprake van lekken!

Nu bij de motorstoring was de accu na het wissen vrijwel leeg, met nauwelijks startpogingen.

Mijn vraag is nu of dit een bekend probleem is, of er mogelijk een relatie is met bovengenoemde motorstoring?

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Motorstoring codeP2135

Bericht door klaasj » do 04 jan, 2024 14:02

over welk type saab hebben we het hier

fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door fozwart » do 04 jan, 2024 14:24

P2135 wijst naar een storing in de positiesensor van het gaspedaal. Als opmerking dat het zelden een probleem met de sensor zelf is maar dat het meestal te maken heeft met slecht contact in een stekker of een probleempje in de kabelboom. Stekker loshalen, schoonmaken en weer terugplaatsen, als het probleem er nog steeds is de kabelboom zelf bewegen/ buigen om te kijken of dat de storing verhelpt.

Nenad
Geregistreerd lid

Bericht door Nenad » do 04 jan, 2024 14:41

Ik heb een Saab 9-3 1.8 t van 2006

Plaats reactie