9-3 1.9TiD estate 2007 - koelvloeistof lekkage, zoek onderdeel

2002-2012
Plaats reactie
mart010
Geregistreerd lid

9-3 1.9TiD estate 2007 - koelvloeistof lekkage, zoek onderdeel

Bericht door mart010 » di 28 nov, 2023 18:57

beste Saab forum,

Ik heb een lekkage in de leidingen van de koelvloeistof. Lastige is dat ik het onderdeel nummer niet kan vinden. Ik hoop dat jullie mij daarmee kunnen helpen.

De lekkage zit in de onderste leiding, midden op de foto. Het metalen deel is door roest verweerd en er is een gat ontstaan. Liefste ga ik kijken of ik dat onderdeel kan vervangen. Daarnaast ruik ik al ruim 1 jaar koelvloeistof in en rondom de auto. Dus denk dat het ook geen kwaad kan om deel van de rubberen leidingen te vervangen.
Afbeelding

Het onderdeel waar de lekkage zit aan de rechterkant aangesloten met een rubberen leiding (nr. 11 op de tekening) op onderdeel 55566009 (nr. 8 op de tekening). Het onderdeel wat ik nodig heb staat niet op deze tekening. Weet iemand welk onderdeel ik bedoel?
Afbeelding

mart010
Geregistreerd lid

Re: 9-3 1.9TiD estate 2007 - koelvloeistof lekkage, zoek onderdeel

Bericht door mart010 » di 28 nov, 2023 21:58

Dank voor je reactie busy! Bij RenD kom ik nu niet verder. Vandaar mijn vraag hier. Heb contact gehad met RenD voor het onderdeel. Zij moeten weten waar die leiding vandaan komt. Dan kunnen ze de betreffende tekening erbij opzoeken.

Sa93Ve
Geregistreerd lid

Bericht door Sa93Ve » di 28 nov, 2023 23:13

Je kan je geluk proberen bij de Hedin Automotive garage. Die hebben mij de laatste paar keer beter geholpen dan R&D en de rest. Vergeet niet dat jouw TID een Fiat motor is en dat Opel er ook mee rijdt net als Alfa Romeo. Bij Hedin Automotive, waar deze merken onder vallen, hebben ze voldoende kennis en ook de onderdelen. Ik zou er een belletje aan wagen of er gewoon langs rijden.

mart010
Geregistreerd lid

Bericht door mart010 » wo 29 nov, 2023 11:20

Top! Ik ga eens navragen. Dankjewel!

mart010
Geregistreerd lid

Bericht door mart010 » do 30 nov, 2023 18:18

Nog geen geluk. Hedin heeft mij nog niet kunnen helpen.

Ik heb wat nieuwe foto’s. Dit is de leiding met rood aangegeven. Deze loop samen met een andere leiding rechtsom van het motorblok naar de achterkant van het motorblok. De leiding is van metaal.

Afbeelding

Achter het blok zie je ‘m lopen om dan naar beneden te duiken. Hier gaat de metalen leiding over in een rubberen leiding.

Afbeelding

Daarna gast de leing met een 90 graden bocht onder in het motorblok naar binnen.

Afbeelding

Plaats reactie