Volgende ochtend, voordat de kerstinkopen gedaan moeten worden, gelijk maar even naar de aanbieder om het onderwerp aan te gluren. Die stond er maar triestig bij, het had gevroren en alles zat onder een laagje ijs, kon niet zien of er krasjes of deukjes zaten, krabben op het zijraam, ik zie een ICM3, stoelverwarming en automaat, lekkerrrrr iemand heeft wat opties aangevinkt bij de bestelling. Eerste indruk valt niet tegen. Even praatje doen met de verkoper, "Die SAAB? Tja dat is een project hoor, want die doet het niet...". Lang verhaal kort, het is zijn eigen auto en ieder najaar gaat die in een loods want er wordt niet mee gereden in de winter. In het voorjaar wordt de SAAB weer gewekt en wordt en een seizoen mee gereden. Afgelopen voorjaar 2022 de acculader/booster erop maar niet goed gekeken en + en - omgedraaid. Sindsdien wil de SAAB niet meer starten, ze kunnen niet vinden wat er aan scheelt, geen tijd, geen plek, weg ermee. Dus kopen zonder garantie, zonder proefrit, zonder dat ik de motor gehoord heb en dan maar vertrouwen op het verhaal en de blauwe ogen van de verkoper. Ik zeg is goed, maar dan moet je hem wel komen brengen. Deal is gesloten. Wat heb ik nu weer gedaan, ik wilde toch een kleine (zuinige) auto ?
Paar dagen later krijg ik telefoon dat ze onderweg zijn om de SAAB af te leveren, maar ik ben op mijn werk dus zet maar op de oprit. En bij thuiskomst tref ik de zwarte 2.0t vector aan, netjes aan de kant, spiegeltjes ingeklapt, 2 sleutels op de stoel en een extra accu. Het avontuur kan beginnen.
De nieuwe aanwinst, al een jaartje niet meer gewassen.