Goedendag,
Sinds Maart dit jaar eigenaar van een 9-3 estate V6 uit 2007 met 240.000 km op de klok. Erg blij mee!
Echter, op een vlak stuk snelweg met de cruise control op 130 dan wisselt de turbodruk een beetje. Het is een heel klein beetje voelbaar en zichtbaar op turbodruk meter, de naald beweegt ongeveer 2x zijn eigen breedte omhoog en omlaag.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Dank en groeten, Bauk
Licht wisselende turbo druk
- MartinvR
- Geregistreerd lid
- Berichten: 449
- Lid geworden op: zo 03 jun, 2007 19:50
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Licht wisselende turbo druk
waarschijnlijk een of meer van de Bosch sensoren niet meer fris.
Ook kunnen rubber afdichtringen van de carterventilatie en rembekrachtiging uitgedroogd zijn en daardoor lucht lekken.
Ringetjes vervangen moet echt na ca. 200.000 km
Dat geldt voor de twee aansluitingen achter de achterste cilinderbank tegen het schutbord en ook voor de met alu folie omwikkelde pijp naar de turbo
groet,
Martin
Ook kunnen rubber afdichtringen van de carterventilatie en rembekrachtiging uitgedroogd zijn en daardoor lucht lekken.
Ringetjes vervangen moet echt na ca. 200.000 km
Dat geldt voor de twee aansluitingen achter de achterste cilinderbank tegen het schutbord en ook voor de met alu folie omwikkelde pijp naar de turbo
groet,
Martin
SAAB,veni vidi vici
9-3 SS 2.8T V6 Aero, jan 2008 (Hirsch Stage 1)
9-3 SS 2.8T V6 Aero, dec 2007 (Maptun Stage 1)
9-3 SS 2.0 Turbo Aero, dec 2003 (BSR Stage 1)
9-3 SE 2.0 Turbo Anniversary, 2002
9-3 SE 2.3i, 1998
99 Turbo-2, 1980
99 EMS 1974, ge-upgradet tot model 1980
9-3 SS 2.8T V6 Aero, jan 2008 (Hirsch Stage 1)
9-3 SS 2.8T V6 Aero, dec 2007 (Maptun Stage 1)
9-3 SS 2.0 Turbo Aero, dec 2003 (BSR Stage 1)
9-3 SE 2.0 Turbo Anniversary, 2002
9-3 SE 2.3i, 1998
99 Turbo-2, 1980
99 EMS 1974, ge-upgradet tot model 1980