Enkele minpunten 2.8 v6
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 31
- Lid geworden op: wo 12 jul, 2017 21:02
- Regio: BE - Oost-Vlaanderen / Flandre-Orientale
Re: Enkele minpunten 2.8 v6
Ben lange tijd buiten strijd geweest, arbeidsongeval...
Enfin, om te antwoorden op de vraag "zijn de problemen opgelost?"
neen
Een hele tijd heeft de motor vlotjes gedraaid, om dan na een paar maanden, weer slechter te beginnen starten en rommelig draaien.
Ik heb nog een nieuwe lambdasonde liggen, misschien die nog een kans geven...
Ik had eerst een verbruik van 16L, dat is gezakt naar 12.7L na de "herstellingen" en nu terug op 15.5L
Maar daar stopt het niet. Rechts achter hangt een stabilisatorstang de rammelen, hoogstwaarschijnlijk zijn alle rubbers van mijn ophanging naar de zak.
En de koppeling, die zal ook wel zeer binnenkort aan vervanging toe zijn
Dus eerlijk gezegd, dit is een straatje zonder eind dat ik niet kan betalen.
Ik heb dan ook besloten m'n wagen te verkopen.
Misschien een passende vraag dan, wat is m'n saab nog waard?
Enfin, om te antwoorden op de vraag "zijn de problemen opgelost?"
neen
Een hele tijd heeft de motor vlotjes gedraaid, om dan na een paar maanden, weer slechter te beginnen starten en rommelig draaien.
Ik heb nog een nieuwe lambdasonde liggen, misschien die nog een kans geven...
Ik had eerst een verbruik van 16L, dat is gezakt naar 12.7L na de "herstellingen" en nu terug op 15.5L
Maar daar stopt het niet. Rechts achter hangt een stabilisatorstang de rammelen, hoogstwaarschijnlijk zijn alle rubbers van mijn ophanging naar de zak.
En de koppeling, die zal ook wel zeer binnenkort aan vervanging toe zijn
Dus eerlijk gezegd, dit is een straatje zonder eind dat ik niet kan betalen.
Ik heb dan ook besloten m'n wagen te verkopen.
Misschien een passende vraag dan, wat is m'n saab nog waard?
9-3 2.8 V6 Aero 2007
- MartinvR
- Geregistreerd lid
- Berichten: 449
- Lid geworden op: zo 03 jun, 2007 19:50
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Enkele minpunten 2.8 v6
Tja....
Geen idee wat de Belgische prijzen doen.
In NL kan een goede 9-3 V6 van 2008 11000 tot 15000 waard zijn; natuurlijk afhankelijk van de kilometerstand en de staat van het onderhoud.
ps: of jouw reserve lambdasonde een universele is, vermeld je niet.
Ik zou uitsluitend een originele plaatsen.
groet,
Martin
Geen idee wat de Belgische prijzen doen.
In NL kan een goede 9-3 V6 van 2008 11000 tot 15000 waard zijn; natuurlijk afhankelijk van de kilometerstand en de staat van het onderhoud.
ps: of jouw reserve lambdasonde een universele is, vermeld je niet.
Ik zou uitsluitend een originele plaatsen.
groet,
Martin
SAAB,veni vidi vici
9-3 SS 2.8T V6 Aero, jan 2008 (Hirsch Stage 1)
9-3 SS 2.8T V6 Aero, dec 2007 (Maptun Stage 1)
9-3 SS 2.0 Turbo Aero, dec 2003 (BSR Stage 1)
9-3 SE 2.0 Turbo Anniversary, 2002
9-3 SE 2.3i, 1998
99 Turbo-2, 1980
99 EMS 1974, ge-upgradet tot model 1980
9-3 SS 2.8T V6 Aero, jan 2008 (Hirsch Stage 1)
9-3 SS 2.8T V6 Aero, dec 2007 (Maptun Stage 1)
9-3 SS 2.0 Turbo Aero, dec 2003 (BSR Stage 1)
9-3 SE 2.0 Turbo Anniversary, 2002
9-3 SE 2.3i, 1998
99 Turbo-2, 1980
99 EMS 1974, ge-upgradet tot model 1980
- RonnieW
- Donateur (2x)
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: di 17 apr, 2012 20:18
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Enkele minpunten 2.8 v6
Met zoveel achterstallig onderhoud en problemen? Bar weinig denk ik. Maar je kunt hem altijd kwijt bij Jet Cars in Rotterdam...Kwakkel schreef: Ik heb dan ook besloten m'n wagen te verkopen.
Misschien een passende vraag dan, wat is m'n saab nog waard?
Saab 9³ Sport Estate 2.8 V6 T Aero Hirsch / 2006
Saab 9³ Cabrio 2.0T Aero Hirsch / 2005
Saab 9³ Cabrio 2.0T Aero Hirsch / 2005
- V6Aero
- Donateur (4x)
- Berichten: 5394
- Lid geworden op: ma 19 feb, 2007 18:44
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Enkele minpunten 2.8 v6
Ook ik ken de Belgische prijzen niet, maar in NL ga je voor een 9-3 V6 (aanname: Sedan of Estate) met dik twee ton bij lange na geen €10.000,- plus ophalen bij particuliere verkoop. Zeker niet daar er aan dit exemplaar best wat werk zit. Met de helft mag je je handjes dichtknijpen.
Saab 9³ Cabrio 2.8T V6 Aero AUT
BMW 530dA Touring
BMW 530dA Touring
- Mrwhoopie
- Donateur (5x)
- Berichten: 3139
- Lid geworden op: zo 09 sep, 2012 22:52
- Regio: BE - Limburg / Limbourg
Re: Enkele minpunten 2.8 v6
In België wil een hond nog niet tegen een Saab pissen,goede en rijdende exemplaren staan lang voor weinig,deze kopen is een risico het inschrijven kost veel,dus in België ga je hem niet verkocht krijgen.
There are no old Saab's,only new owners
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 31
- Lid geworden op: wo 12 jul, 2017 21:02
- Regio: BE - Oost-Vlaanderen / Flandre-Orientale
Re: Enkele minpunten 2.8 v6
Inschrijving in belgië is 1000 euro, jaarlijkse taks 700 euro.
Enkel een liefhebber wil hier zo'n wagen kopen...
Indien jullie iemand kennen in Nederland die een goedkope v6 turbo wil, dit is de kans dus.
Indien ik er 3000 voor vraag, en men doet er pakweg 3000 euro kosten aan (ruim gerekend) heb je een prima wagen voor 6000 euro.
Die eigenlijk in Nederland bijna het dubbele waard is blijkbaar.
Ohja, MartinvR, Alle onderdelen zijn door originele nieuwe wisselstukken vervangen.
De sonde dus ook
Enkel een liefhebber wil hier zo'n wagen kopen...
Indien jullie iemand kennen in Nederland die een goedkope v6 turbo wil, dit is de kans dus.
Indien ik er 3000 voor vraag, en men doet er pakweg 3000 euro kosten aan (ruim gerekend) heb je een prima wagen voor 6000 euro.
Die eigenlijk in Nederland bijna het dubbele waard is blijkbaar.
Ohja, MartinvR, Alle onderdelen zijn door originele nieuwe wisselstukken vervangen.
De sonde dus ook
9-3 2.8 V6 Aero 2007
- DionHPT
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2703
- Lid geworden op: zo 17 jun, 2012 11:15
- Regio: NL - Provincie Gelderland
- Contacteer:
Re: Enkele minpunten 2.8 v6
ik heb misschien wel interesse. Heb je een paar foto's ? Leuk voor mijn vriendinnetje!Kwakkel schreef:Inschrijving in belgië is 1000 euro, jaarlijkse taks 700 euro.
Enkel een liefhebber wil hier zo'n wagen kopen...
Indien jullie iemand kennen in Nederland die een goedkope v6 turbo wil, dit is de kans dus.
Indien ik er 3000 voor vraag, en men doet er pakweg 3000 euro kosten aan (ruim gerekend) heb je een prima wagen voor 6000 euro.
Die eigenlijk in Nederland bijna het dubbele waard is blijkbaar.
Ohja, MartinvR, Alle onderdelen zijn door originele nieuwe wisselstukken vervangen.
De sonde dus ook
TiD, V6, T5, T7 & T8 tuning addict! Wil je je Saab getuned hebben? Stuur een PM
9-3 SC 2.8T Aero '10
BMW 318is '89 met een B204 motor
9-5 Troll Estate Aut '04
Mini F56 JCW '18
9-3 SC 2.8T Aero '10
BMW 318is '89 met een B204 motor
9-5 Troll Estate Aut '04
Mini F56 JCW '18
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 31
- Lid geworden op: wo 12 jul, 2017 21:02
- Regio: BE - Oost-Vlaanderen / Flandre-Orientale
Re: Enkele minpunten 2.8 v6
Ik zal er zo snel mogelijk maken!DionHPT schreef:ik heb misschien wel interesse. Heb je een paar foto's ? Leuk voor mijn vriendinnetje!Kwakkel schreef:Inschrijving in belgië is 1000 euro, jaarlijkse taks 700 euro.
Enkel een liefhebber wil hier zo'n wagen kopen...
Indien jullie iemand kennen in Nederland die een goedkope v6 turbo wil, dit is de kans dus.
Indien ik er 3000 voor vraag, en men doet er pakweg 3000 euro kosten aan (ruim gerekend) heb je een prima wagen voor 6000 euro.
Die eigenlijk in Nederland bijna het dubbele waard is blijkbaar.
Ohja, MartinvR, Alle onderdelen zijn door originele nieuwe wisselstukken vervangen.
De sonde dus ook
9-3 2.8 V6 Aero 2007
- hannes85
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1571
- Lid geworden op: zo 09 nov, 2008 11:59
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Enkele minpunten 2.8 v6
deze is niet het dubbele waard in NL kan ik je nu al zeggen.
Overigens is dit waar ik je (en anderen) al eerder in dit topic voor waarschuwde wanneer je een goedkope V6 koopt. Dat zijn gewoon slechte wagens en je kunt veel extra kosten verwachten.
sorry te lezen dat je hem weg doet in ieder geval en success met de verkoop.
Overigens is dit waar ik je (en anderen) al eerder in dit topic voor waarschuwde wanneer je een goedkope V6 koopt. Dat zijn gewoon slechte wagens en je kunt veel extra kosten verwachten.
sorry te lezen dat je hem weg doet in ieder geval en success met de verkoop.
9-3 SS Aero 2.8 V6 '08 Maptuned\Hirsched
- trollspeed
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: ma 29 dec, 2003 22:12
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Enkele minpunten 2.8 v6
Dus als ik het goed begrijp wil je hem wel kwijt voor een 3000 euro??
nou dan is hij bij deze verkocht en wil ik hem wel bij op komen halen.
Of stuur me een PB tje als je iets anders ingedachte hebt.
EJ
nou dan is hij bij deze verkocht en wil ik hem wel bij op komen halen.
Of stuur me een PB tje als je iets anders ingedachte hebt.
EJ
SAAB 9-3 Estate 2.8T V6 AERO "TROLLSPEED" Laser Red
SAAB 9-3 Dionhtp Cabrio 20 Year Edition Lighting Blue
SAAB 97 Sonett II V4 Charmony White 1968
SAAB IS A WAY OF LIFE, SO LIFE IS GREAT!
SAAB 9-3 Dionhtp Cabrio 20 Year Edition Lighting Blue
SAAB 97 Sonett II V4 Charmony White 1968
SAAB IS A WAY OF LIFE, SO LIFE IS GREAT!
- Dikketrip
- Donateur (3x)
- Berichten: 1828
- Lid geworden op: do 17 apr, 2014 20:12
- Regio: NL - Provincie Gelderland
- Contacteer:
Re: Enkele minpunten 2.8 v6
Leuke auto voor weinig;)
Dikke bak!
Dikke bak!
Suzuki GSX 1250 FA 100nm bij 3000rpm
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk
- J.vandermeulen
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2688
- Lid geworden op: ma 11 jul, 2016 19:18
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Enkele minpunten 2.8 v6
Zijn v6 van na 2010 beter dan daarvoor en zelfs bullit proof?
Caab 9-3 2005 1.8t
9-3X 2009 2.0T
9-3X 2009 2.0T
- V6Aero
- Donateur (4x)
- Berichten: 5394
- Lid geworden op: ma 19 feb, 2007 18:44
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Enkele minpunten 2.8 v6
Nee, helaas. MY07-08 (bepaalde serie) is haast een garantie op succes (niet dus). Daarna beter, maar zeker niet bulletproof. Ik ken een 9-5NG die nu aan zijn 3e blok zit.
Saab 9³ Cabrio 2.8T V6 Aero AUT
BMW 530dA Touring
BMW 530dA Touring
- J.vandermeulen
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2688
- Lid geworden op: ma 11 jul, 2016 19:18
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Enkele minpunten 2.8 v6
Dus ik mag gewoon blij zijn met mijn 1.8t met Dion hartbewaking? Wat zou een redelijk veilig maximaalvermogen voor deze motor zijn?
Caab 9-3 2005 1.8t
9-3X 2009 2.0T
9-3X 2009 2.0T