Nieuwe dakantenne van 95 op 93 sport combi 2006
-
Daimster
- Donateur (2x)

Nieuwe dakantenne van 95 op 93 sport combi 2006
Dag allemaal,
Weet niet of ik mezelf heb voorgesteld als nieuw lid. Bij deze.
Mijn naam is Damien en ik kom uit de buurt van Alkmaar. Sinds kort 2e eigenaar van een sport estate combi uit 2006 met het nieuwe interieur. Het is de 2.0t 175pk uitvoering en deze auto heb ik heel toevallig verkregen bij de Volvo dealer. De vorige eigenaar heeft de auto vanaf aankoop altijd dealer onderhouden bij de zelfde saab specialist. Ingeruild en een spiksplinternieuwe Volvo gekocht.
Er zat 6 maanden bovag op dus de keus was snel gemaakt.
Km stand was bij aanschaf 140000 nu 160000.
Man man man. Wat een bak. Helemaal verliefd zeg. Hij is geheel standaard. Niet aan geklooid maar ik rij menig luxe auto zoek. Ik laat hem netjes warm lopen en nadien laat ik hem minstens 1 min. Afkoelen. Elke 9 a 10000 km ververs ik zelf de olie met 5w30 van CASTROL.
Er was echter 1 ding wat mij bij aanschaf opviel en dat was die gebrokkelde antenne. Foei wat lelijk. In eerste instantie bij J en r gekeken maar daar bleef het steken op een offerte waar niet adequaat op gereageerd werd door hen.
Gisteren dus bij r en d besteld. Krijg ik vandaag toch een vette antenne binnen. Zo een die dus op de nieuwe 95 zit. Morgen ga ik het monteren. Ik hoop dat het lukt om er wat foto's van te maken.
Weet niet of ik mezelf heb voorgesteld als nieuw lid. Bij deze.
Mijn naam is Damien en ik kom uit de buurt van Alkmaar. Sinds kort 2e eigenaar van een sport estate combi uit 2006 met het nieuwe interieur. Het is de 2.0t 175pk uitvoering en deze auto heb ik heel toevallig verkregen bij de Volvo dealer. De vorige eigenaar heeft de auto vanaf aankoop altijd dealer onderhouden bij de zelfde saab specialist. Ingeruild en een spiksplinternieuwe Volvo gekocht.
Er zat 6 maanden bovag op dus de keus was snel gemaakt.
Km stand was bij aanschaf 140000 nu 160000.
Man man man. Wat een bak. Helemaal verliefd zeg. Hij is geheel standaard. Niet aan geklooid maar ik rij menig luxe auto zoek. Ik laat hem netjes warm lopen en nadien laat ik hem minstens 1 min. Afkoelen. Elke 9 a 10000 km ververs ik zelf de olie met 5w30 van CASTROL.
Er was echter 1 ding wat mij bij aanschaf opviel en dat was die gebrokkelde antenne. Foei wat lelijk. In eerste instantie bij J en r gekeken maar daar bleef het steken op een offerte waar niet adequaat op gereageerd werd door hen.
Gisteren dus bij r en d besteld. Krijg ik vandaag toch een vette antenne binnen. Zo een die dus op de nieuwe 95 zit. Morgen ga ik het monteren. Ik hoop dat het lukt om er wat foto's van te maken.
-
ZSR
- Donateur (3x)

Re: Nieuwe dakantenne van 95 op 93 sport combi 2006
Welkom welkom!!
Ja een auto om verliefd op te worden. Ben benieuwd naar een foto van je nieuwe antenne op je dak.
Ja een auto om verliefd op te worden. Ben benieuwd naar een foto van je nieuwe antenne op je dak.
-
Daimster
- Donateur (2x)

Re: Nieuwe dakantenne van 95 op 93 sport combi 2006
Dag allen,
Net klaar met de antenne. Moet zeggen dat ik even een hard hoofd er in had omdat de aansluiting totaal anders was met de antenne van de 95. Ook moest ik met mn dremel tot 5x toe het gat vergroten. Liever een paar x doen en goed dan in een x een mega gat in je dak slijpen....
Ik heb wat fotos gemaakt. Ik ga nu even kijken hoe ik die moet uploaden. Als er iemand is die dat even kan zeggen.
Net klaar met de antenne. Moet zeggen dat ik even een hard hoofd er in had omdat de aansluiting totaal anders was met de antenne van de 95. Ook moest ik met mn dremel tot 5x toe het gat vergroten. Liever een paar x doen en goed dan in een x een mega gat in je dak slijpen....
Ik heb wat fotos gemaakt. Ik ga nu even kijken hoe ik die moet uploaden. Als er iemand is die dat even kan zeggen.
-
Daimster
- Donateur (2x)

Re: Nieuwe dakantenne van 95 op 93 sport combi 2006
Volgens mij is dat wel gelukt zo.
Als er iemand iets wilt weten over het hoe en wat..
Feel free to ask.
gr. Damien
Als er iemand iets wilt weten over het hoe en wat..
Feel free to ask.
gr. Damien
-
Noordermeer
- Geregistreerd lid
Re: Nieuwe dakantenne van 95 op 93 sport combi 2006
[]
heb je het aangepaste gat wel een roestwerend laagje gegeven? Anders is binnen een jaar een roestplek ontstaan, want er komt altijd wel een beetje water onder bij het wassen.
heb je het aangepaste gat wel een roestwerend laagje gegeven? Anders is binnen een jaar een roestplek ontstaan, want er komt altijd wel een beetje water onder bij het wassen.
-
Daimster
- Donateur (2x)

Re: Nieuwe dakantenne van 95 op 93 sport combi 2006
[]
Yep. Had gelijk een lakstift erbij gehaald. netjes de randen weer gekleurd en afgelakt.
Yep. Had gelijk een lakstift erbij gehaald. netjes de randen weer gekleurd en afgelakt.
-
ZSR
- Donateur (3x)

Re: Nieuwe dakantenne van 95 op 93 sport combi 2006
Ziet er nog een rubber randje onder of is het hard plastic recht op de lak?
-
fozwart
- Donateur (7x)

Re: Nieuwe dakantenne van 95 op 93 sport combi 2006
Heb je nu ook beter signaal op je navigatie of je telefoon. Door een groter gat kan meer informatie

-
Daimster
- Donateur (2x)

Re: Nieuwe dakantenne van 95 op 93 sport combi 2006
[]
Radio werkt prima. Had enigzins het gevoel dat het geluid wat zuiverder was.
Radio werkt prima. Had enigzins het gevoel dat het geluid wat zuiverder was.
-
fozwart
- Donateur (7x)

Re: Nieuwe dakantenne van 95 op 93 sport combi 2006
[]
Dat kan niet, de antenne voor de radio zit in de achterruit. De haaienvin is voor telefoon en/of navigatie.
Dat kan niet, de antenne voor de radio zit in de achterruit. De haaienvin is voor telefoon en/of navigatie.
-
Daimster
- Donateur (2x)

Re: Nieuwe dakantenne van 95 op 93 sport combi 2006
Ach ja.
Je hebt gelijk. De antenne is idd voor de telefoon. Blijkbaar doet mijn radio het gewoon goed.
Je hebt gelijk. De antenne is idd voor de telefoon. Blijkbaar doet mijn radio het gewoon goed.
-
Daimster
- Donateur (2x)

Re: Nieuwe dakantenne van 95 op 93 sport combi 2006
ZSR schreef:Ziet er nog een rubber randje onder of is het hard plastic recht op de lak?
Zoals je kan zien zit er een rubberen afdichting in het middelste binnengedeelte. Dus niet hard op hard.
Ziet er puik uit hoor.
-
Daimster
- Donateur (2x)

Re: Nieuwe dakantenne van 95 op 93 sport combi 2006
Daimster schreef:ZSR schreef:Ziet er nog een rubber randje onder of is het hard plastic recht op de lak?
Zoals je kan zien zit er een rubberen afdichting in het middelste binnengedeelte. Dus niet hard op hard.
Ziet er puik uit hoor.




