Nieuwe dakantenne van 95 op 93 sport combi 2006

2002-2012
Gebruikersavatar
Daimster
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Nieuwe dakantenne van 95 op 93 sport combi 2006

Bericht door Daimster » do 23 apr, 2015 22:22

Dag allemaal,

Weet niet of ik mezelf heb voorgesteld als nieuw lid. Bij deze.
Mijn naam is Damien en ik kom uit de buurt van Alkmaar. Sinds kort 2e eigenaar van een sport estate combi uit 2006 met het nieuwe interieur. Het is de 2.0t 175pk uitvoering en deze auto heb ik heel toevallig verkregen bij de Volvo dealer. De vorige eigenaar heeft de auto vanaf aankoop altijd dealer onderhouden bij de zelfde saab specialist. Ingeruild en een spiksplinternieuwe Volvo gekocht.
Er zat 6 maanden bovag op dus de keus was snel gemaakt.
Km stand was bij aanschaf 140000 nu 160000.
Man man man. Wat een bak. Helemaal verliefd zeg. Hij is geheel standaard. Niet aan geklooid maar ik rij menig luxe auto zoek. Ik laat hem netjes warm lopen en nadien laat ik hem minstens 1 min. Afkoelen. Elke 9 a 10000 km ververs ik zelf de olie met 5w30 van CASTROL.

Er was echter 1 ding wat mij bij aanschaf opviel en dat was die gebrokkelde antenne. Foei wat lelijk. In eerste instantie bij J en r gekeken maar daar bleef het steken op een offerte waar niet adequaat op gereageerd werd door hen.
Gisteren dus bij r en d besteld. Krijg ik vandaag toch een vette antenne binnen. Zo een die dus op de nieuwe 95 zit. Morgen ga ik het monteren. Ik hoop dat het lukt om er wat foto's van te maken.

Gebruikersavatar
ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Nieuwe dakantenne van 95 op 93 sport combi 2006

Bericht door ZSR » do 23 apr, 2015 22:30

Welkom welkom!!
Ja een auto om verliefd op te worden. Ben benieuwd naar een foto van je nieuwe antenne op je dak.

Gebruikersavatar
Daimster
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Nieuwe dakantenne van 95 op 93 sport combi 2006

Bericht door Daimster » vr 24 apr, 2015 13:35

Dag allen,

Net klaar met de antenne. Moet zeggen dat ik even een hard hoofd er in had omdat de aansluiting totaal anders was met de antenne van de 95. Ook moest ik met mn dremel tot 5x toe het gat vergroten. Liever een paar x doen en goed dan in een x een mega gat in je dak slijpen....

Ik heb wat fotos gemaakt. Ik ga nu even kijken hoe ik die moet uploaden. Als er iemand is die dat even kan zeggen.

Gebruikersavatar
Daimster
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Nieuwe dakantenne van 95 op 93 sport combi 2006

Bericht door Daimster » vr 24 apr, 2015 13:46

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Daimster
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Nieuwe dakantenne van 95 op 93 sport combi 2006

Bericht door Daimster » vr 24 apr, 2015 13:47

Volgens mij is dat wel gelukt zo.

Als er iemand iets wilt weten over het hoe en wat..

Feel free to ask.

gr. Damien

Noordermeer
Geregistreerd lid

Re: Nieuwe dakantenne van 95 op 93 sport combi 2006

Bericht door Noordermeer » vr 24 apr, 2015 14:16

[]

heb je het aangepaste gat wel een roestwerend laagje gegeven? Anders is binnen een jaar een roestplek ontstaan, want er komt altijd wel een beetje water onder bij het wassen.

Gebruikersavatar
Daimster
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Nieuwe dakantenne van 95 op 93 sport combi 2006

Bericht door Daimster » vr 24 apr, 2015 14:24

[]

Yep. Had gelijk een lakstift erbij gehaald. netjes de randen weer gekleurd en afgelakt.

Gebruikersavatar
ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Nieuwe dakantenne van 95 op 93 sport combi 2006

Bericht door ZSR » vr 24 apr, 2015 16:16

Ziet er nog een rubber randje onder of is het hard plastic recht op de lak?

Gebruikersavatar
fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Nieuwe dakantenne van 95 op 93 sport combi 2006

Bericht door fozwart » vr 24 apr, 2015 16:21

Heb je nu ook beter signaal op je navigatie of je telefoon. Door een groter gat kan meer informatie :D :D :D

Gebruikersavatar
Daimster
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Nieuwe dakantenne van 95 op 93 sport combi 2006

Bericht door Daimster » vr 24 apr, 2015 20:22

[]

Radio werkt prima. Had enigzins het gevoel dat het geluid wat zuiverder was.

Gebruikersavatar
fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Nieuwe dakantenne van 95 op 93 sport combi 2006

Bericht door fozwart » vr 24 apr, 2015 20:42

[]

Dat kan niet, de antenne voor de radio zit in de achterruit. De haaienvin is voor telefoon en/of navigatie.

Gebruikersavatar
Daimster
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Nieuwe dakantenne van 95 op 93 sport combi 2006

Bericht door Daimster » vr 24 apr, 2015 21:02

Ach ja.

Je hebt gelijk. De antenne is idd voor de telefoon. Blijkbaar doet mijn radio het gewoon goed.

Gebruikersavatar
Daimster
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Nieuwe dakantenne van 95 op 93 sport combi 2006

Bericht door Daimster » vr 24 apr, 2015 21:03

ZSR schreef:Ziet er nog een rubber randje onder of is het hard plastic recht op de lak?

Zoals je kan zien zit er een rubberen afdichting in het middelste binnengedeelte. Dus niet hard op hard.
Ziet er puik uit hoor.

Gebruikersavatar
Daimster
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Nieuwe dakantenne van 95 op 93 sport combi 2006

Bericht door Daimster » vr 24 apr, 2015 21:06

Afbeelding

Gebruikersavatar
Daimster
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Nieuwe dakantenne van 95 op 93 sport combi 2006

Bericht door Daimster » vr 24 apr, 2015 21:08

Daimster schreef:
ZSR schreef:Ziet er nog een rubber randje onder of is het hard plastic recht op de lak?

Zoals je kan zien zit er een rubberen afdichting in het middelste binnengedeelte. Dus niet hard op hard.
Ziet er puik uit hoor.
Afbeelding

Plaats reactie