Ultiem banden topic!
-
parma
- Geregistreerd lid
Re: Ultiem banden topic!
Hier net 2x Pirelli P Zero Nero GT 225/45 ZR17 94Y XL besteld voor de 93og aero 
-
ZSR
- Donateur (3x)

Wel mooi die discussie over Falken hierboven.
Ik denk dat alle nieuwe banden beter zijn dan gaar spul wat er onder zat. Plus een stukje psychologische goedpraat door de koper en bijna iedere nieuwe band is "top"
Het mooie aan de Falken discussie is hoe banden het na 1 a 1.5 jaar nog presteren. Want ik denk dat de meesten (?) niet verwachten ieder jaar nieuwe banden te moeten kopen. Banden dienen (?) 3 jaar mee te gaan, 50k. (Corrigeer me als ik de plank mis sla)
Stiekem ben ik dan ook meer geïnteresseerd in hoe banden het na 25k doen, dan als nieuw.
On that topic:
Zo rij ik al een tijdje op Fulda winterbanden, lekker slijtvast. Beetje luidruchtig maar dat is logisch top gy F1 zomerbanden. Ze zijn smaller net als mijn back up zomerset (Michelin primacy 215 op 16") dan de gy 225/45.
Bij mijn setup vind ik de smallere band stiekem lekkerder rijden. Alleen er niet uitzien.
Michelin rijdt ook prima. Maar een 215/55/16 is natuurlijk niet eerlijk te vergelijken met een 225/45/17.
Ik denk dat alle nieuwe banden beter zijn dan gaar spul wat er onder zat. Plus een stukje psychologische goedpraat door de koper en bijna iedere nieuwe band is "top"
Het mooie aan de Falken discussie is hoe banden het na 1 a 1.5 jaar nog presteren. Want ik denk dat de meesten (?) niet verwachten ieder jaar nieuwe banden te moeten kopen. Banden dienen (?) 3 jaar mee te gaan, 50k. (Corrigeer me als ik de plank mis sla)
Stiekem ben ik dan ook meer geïnteresseerd in hoe banden het na 25k doen, dan als nieuw.
On that topic:
Zo rij ik al een tijdje op Fulda winterbanden, lekker slijtvast. Beetje luidruchtig maar dat is logisch top gy F1 zomerbanden. Ze zijn smaller net als mijn back up zomerset (Michelin primacy 215 op 16") dan de gy 225/45.
Bij mijn setup vind ik de smallere band stiekem lekkerder rijden. Alleen er niet uitzien.
Michelin rijdt ook prima. Maar een 215/55/16 is natuurlijk niet eerlijk te vergelijken met een 225/45/17.
-
kristian-ruizenaar
- Donateur

Ik heb ook falken banden gehad onder mijn oude vw polo, 205/40r16 geloof ik dat het was,
toen ze nieuw waren had je er echt veel grip mee maar na 15k een ging het al snel achteruit, vooral als het regende was het geen pretje meer om mee te rijden
toen ze nieuw waren had je er echt veel grip mee maar na 15k een ging het al snel achteruit, vooral als het regende was het geen pretje meer om mee te rijden
-
seppe666
- Geregistreerd lid
Hier net een set Goodyear efficient grip performance besteld.
Op papier ziet het er veelbelovend uit qua verbruik vs grip.
Huidige zijn Delinte all-seasonbanden; had zelfs nog nooit gehoord van het merk...
In het verleden aangename ervaringen met Bridgestone Potenza RE50A en Pirelli P Zero Rosso.
Op papier ziet het er veelbelovend uit qua verbruik vs grip.
Huidige zijn Delinte all-seasonbanden; had zelfs nog nooit gehoord van het merk...
In het verleden aangename ervaringen met Bridgestone Potenza RE50A en Pirelli P Zero Rosso.
-
gfgf
- Donateur (2x)

Nou, als je het wilt weten:
- Michelin Primacy (de eerste versie, zonder 2, 3 of HP): half versleten (toen 2 jaar oud) waren ze volkomen waardeloos. Noem het bakeliet i.p.v. rubber, met immense zaagtanden en een lawaai alsof je in een graafmachine reed. Over richels sprongen ze alle kanten uit en slijten deden die krengen ook al niet. Het verbruik was dan wel weer gunstig, maar vind je het gek als ze zo hard zijn. Die zijn dus met 5mm eraf gegaan.
- GY Eagle F1 Asym (de eerste, zonder 2): heel goede band die me gedurende de hele levensduur (bij 2,5 à 3mm zijn ze vervangen) niet in ongunstige zin hebben verrast. Met periodiek kruiselings wisselen bovendien geheel vrij van zaagtandjes. Qua geluid prima, het verbruik en slijtage waren wat hoger dan de Michelins.
- GY Eagle F1 Asym 2: weer een stukje beter dan de voorganger. Rijgedrag vergelijkbaar goed, zonder verslechtering gaandeweg. Opvallend was het verbruik, dat scheelde toch meer dan een halve liter per 100 km. Deze zijn half-life met Saab en al verkocht.
- GY Efficiency grip performance: die heb ik nu op de 430 en die presteren ook naar volle tevredenheid. Vergeleken met de GY UG7 en UG8 winterbanden die ik heb liggen bovendien 10% zuiniger.
Maar ja, het blijven ervaringsgegevens van een brave huisvader...
- Michelin Primacy (de eerste versie, zonder 2, 3 of HP): half versleten (toen 2 jaar oud) waren ze volkomen waardeloos. Noem het bakeliet i.p.v. rubber, met immense zaagtanden en een lawaai alsof je in een graafmachine reed. Over richels sprongen ze alle kanten uit en slijten deden die krengen ook al niet. Het verbruik was dan wel weer gunstig, maar vind je het gek als ze zo hard zijn. Die zijn dus met 5mm eraf gegaan.
- GY Eagle F1 Asym (de eerste, zonder 2): heel goede band die me gedurende de hele levensduur (bij 2,5 à 3mm zijn ze vervangen) niet in ongunstige zin hebben verrast. Met periodiek kruiselings wisselen bovendien geheel vrij van zaagtandjes. Qua geluid prima, het verbruik en slijtage waren wat hoger dan de Michelins.
- GY Eagle F1 Asym 2: weer een stukje beter dan de voorganger. Rijgedrag vergelijkbaar goed, zonder verslechtering gaandeweg. Opvallend was het verbruik, dat scheelde toch meer dan een halve liter per 100 km. Deze zijn half-life met Saab en al verkocht.
- GY Efficiency grip performance: die heb ik nu op de 430 en die presteren ook naar volle tevredenheid. Vergeleken met de GY UG7 en UG8 winterbanden die ik heb liggen bovendien 10% zuiniger.
Maar ja, het blijven ervaringsgegevens van een brave huisvader...
-
scancaep
- Geregistreerd lid
Wel grappig dat het hier bij banden altijd over geld gaat en niet over veiligheid!
Op de snelweg heb je met inferieure banden meestal een langere remweg... Resultaat is, als je geluk hebt, dan meestal blikschade.
Rij je in een woonwijk dan kan een 30 cm langere remweg ook het leven van een kind kosten en wil je dat op je geweten hebben?
Heb recent nog het genoegen gehad om op het Contidrome Testgelände te mogen rijden met banden die tot op 1,6mm waren versleten (gerenommeerd merk) en daarmee data verzameld op een gecontroleerd (100m3 water p/m) ondergespoten wegdek op de cirkelbaan. Auto week iets uit. Zelfde auto, nu gemonteerd, spiksplinter nieuwe banden van Chineese makelij zelfde omstandigheden en snelheid (80km/u) en je bent passagier en kom je met een afwijking van 10 á 15 meter van je lijn af.
Op de snelweg heb je met inferieure banden meestal een langere remweg... Resultaat is, als je geluk hebt, dan meestal blikschade.
Rij je in een woonwijk dan kan een 30 cm langere remweg ook het leven van een kind kosten en wil je dat op je geweten hebben?
Heb recent nog het genoegen gehad om op het Contidrome Testgelände te mogen rijden met banden die tot op 1,6mm waren versleten (gerenommeerd merk) en daarmee data verzameld op een gecontroleerd (100m3 water p/m) ondergespoten wegdek op de cirkelbaan. Auto week iets uit. Zelfde auto, nu gemonteerd, spiksplinter nieuwe banden van Chineese makelij zelfde omstandigheden en snelheid (80km/u) en je bent passagier en kom je met een afwijking van 10 á 15 meter van je lijn af.
-
ZSR
- Donateur (3x)

Ok, begrijp ik het goed dat je zegt dat niet iedere nieuwe band beter is dan een gebruikte? Zoals je net benoemd. Zullen er altijd uitzonderingen zijn. (Chinezen hankiepankie band, daar kijk ik gelukkig niet naar)
Bij de keuze voor een band is het echter altijd een afweging tussen geld, veiligheid en gemak/esthetisch.
Of rij jij soms met een helm op in je auto?
Loop je naar je werk?
Rij je in een Hummer?
Het optimum zoeken is wat de meesten hier doen. En dat is voor een ieder verschillend.
De een wil een stille band (caab) of eentje die lang mee gaat. Alles binnen de marges van veiligheid en kosten.
Ik kies graag een goede A merk band, maar de Fulda's kreeg ik kado "dus" die rij ik even op.
En kan dus ook niet voor anderen beslissen, vandaar mijn reactie op wat als 600euro voor iemand buiten zijn budget is.
Bij de keuze voor een band is het echter altijd een afweging tussen geld, veiligheid en gemak/esthetisch.
Of rij jij soms met een helm op in je auto?
Loop je naar je werk?
Rij je in een Hummer?
Het optimum zoeken is wat de meesten hier doen. En dat is voor een ieder verschillend.
De een wil een stille band (caab) of eentje die lang mee gaat. Alles binnen de marges van veiligheid en kosten.
Ik kies graag een goede A merk band, maar de Fulda's kreeg ik kado "dus" die rij ik even op.
En kan dus ook niet voor anderen beslissen, vandaar mijn reactie op wat als 600euro voor iemand buiten zijn budget is.
-
jakkoo
- Donateur

En daarna nooit meer? Net als ik?de Fulda's kreeg ik kado "dus" die rij ik even op
-
MMB
- Donateur

bedankt allemaal voor de reactie !
Nooit geweten dat een winterband het zoveel slechter doet in de zomer
De reden dat ik al jaren op diverse auto's 2 sets heb heeft alles te maken veiligheid dus doorrijden is geen optie !!
Ik zal de "wit om de neus" even kwantificeren want ls het € 400,- was geweest had ik het "direct" gedaan.
Voor Michelin's moet ik € 189,- per band en Vredestein's waren € 175,- per band. Beide prijzen waren inclusief montage etc.
En aangezien ik er 4 nodig heb ............
Welke zomer band voor 18" zouden jullie trouwens adviseren ?
(huidige maat 225/45/R18)
Nooit geweten dat een winterband het zoveel slechter doet in de zomer
Ik zal de "wit om de neus" even kwantificeren want ls het € 400,- was geweest had ik het "direct" gedaan.
Voor Michelin's moet ik € 189,- per band en Vredestein's waren € 175,- per band. Beide prijzen waren inclusief montage etc.
En aangezien ik er 4 nodig heb ............
Welke zomer band voor 18" zouden jullie trouwens adviseren ?
(huidige maat 225/45/R18)
-
gfgf
- Donateur (2x)

https://www.autobanden-prijsvechter.nl/ ... --xl-perf/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoiets?
Zoiets?
-
ZSR
- Donateur (3x)

Voor de prijs van twee gemonteerde banden had ik er 4 kunnen kopen.
Gaf ook aan bij de dealer dat ik geen probleem heb tegen winstmaken, maar als hij ruim 60euro per band extra vraagt?!(Tov PTC!! Dus niet eens bovenstaande site)
Even genoemd wat PTC vroeg, kon er meteen 25e per band vanaf. Nog te veel betaald maar ik was groen, de Saab was mijn nieuwe Saabje en ik had toch al een dealer rekening voor de grote beurt plus twee droplinks voor mijn neus. Dan vielen die banden wel mee...
Noem het leergeld.
-
martincc
- Geregistreerd lid
Ik weet niet of ik reclame mag maken. Maar ik heb de mijne besteld bij http://www.topbanden.com/zoeken/autoban ... 225/45-R17" onclick="window.open(this.href);return false;
-
hermank
- Donateur (7x)

Meer schade met winterbanden:
http://www.autoweek.nl/nieuws/32132/mee ... rm=a_41325" onclick="window.open(this.href);return false;
hmmmmm ik geloof dat ik jullie conversatie doorbreek, he s o r r y
http://www.autoweek.nl/nieuws/32132/mee ... rm=a_41325" onclick="window.open(this.href);return false;
hmmmmm ik geloof dat ik jullie conversatie doorbreek, he s o r r y
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Ik heb vroeger altijd via autobandenmarkt.nl mijn banden besteld, een soort gelijke website (kans is dat er zelfs hetzelfde Duitse moederbedrijf achter zit), maar als puntje bij paaltje komt kan je net zo goed je banden bestellen bij de bandenboer. Qua kosten ben je namelijk uiteindelijk ongeveer evenveel uit, maar het kost je minder moeite.martincc schreef:Ik weet niet of ik reclame mag maken. Maar ik heb de mijne besteld bij http://www.topbanden.com/zoeken/autoban ... 225/45-R17" onclick="window.open(this.href);return false;
Want: of ze zijn iets duurder maar incl. montage en balanceren bij de bandenboer, of ze zijn wat goedkoper, maar krijg je nog kosten voor montage bij een bandenboer.
Verder moet je het helemaal zelf weten natuurlijk, maar bovenstaand is mijn ervaring. Ik kies tegenwoordig de makkelijke weg, en bestel ze gewoon bij de bandenboer. Auto naar binnen, half uurtje later auto weer buiten met nieuw schoeisel, tegen de zelfde kosten.
Edit: het bedrijf dat achter http://www.autobandenmarkt.nl" onclick="window.open(this.href);return false; zit is Duits, Topbanden.com is gevestigd in Andorra (zegt verder helemaal niks, maar vind het wel grappig)