Ultiem banden topic!
-
evolver86
- Geregistreerd lid
Re: Ultiem banden topic!
De Quatrac bedoel je?
Die had geen M&S markering als ik het goed heb. Vanaf de 3 wel, maar staat als een echt 4 seizoensband.
Als ik het goed begrepen heb achter de marketing blabla langs is de Cross Climate een zomerband (eigenlijk een regenband) met M&S markering.
Die had geen M&S markering als ik het goed heb. Vanaf de 3 wel, maar staat als een echt 4 seizoensband.
Als ik het goed begrepen heb achter de marketing blabla langs is de Cross Climate een zomerband (eigenlijk een regenband) met M&S markering.
-
scancaep
- Geregistreerd lid
Ik bedoel de Quatrac 5.
Officiële TUV toelating als 4 Seizoenen band sinds 25 juni 2014!
Voor meer informatie;
http://www.vredestein.nl/autobanden/nie ... -quatrac-5
Officiële TUV toelating als 4 Seizoenen band sinds 25 juni 2014!
Voor meer informatie;
http://www.vredestein.nl/autobanden/nie ... -quatrac-5
-
ZSR
- Donateur (3x)

Dank voor de linkjes.
Wel apart dat in de ene line up de Michelin sport en in de andere de primacy wordt afgezet tov de conti en gy F1.
En dan de dunlop en vredestein in het tweede overzicht niet eens voorkomen.
Wie betaalt die bepaalt? Of...??
Wat de nokians betreft staan nog steeds op mijn lijstje maar zie ze bij bv de twee onderzoeken niet in de top 5 staan.
Die vredestein en dunlop zijn prijs tov prestaties niet zo slecht, alleen zie ik ze dus niet in de tweede test. Herstel dunlop krijgt daar slechts een voldoende.
Wel apart dat in de ene line up de Michelin sport en in de andere de primacy wordt afgezet tov de conti en gy F1.
En dan de dunlop en vredestein in het tweede overzicht niet eens voorkomen.
Wie betaalt die bepaalt? Of...??
Wat de nokians betreft staan nog steeds op mijn lijstje maar zie ze bij bv de twee onderzoeken niet in de top 5 staan.
Die vredestein en dunlop zijn prijs tov prestaties niet zo slecht, alleen zie ik ze dus niet in de tweede test. Herstel dunlop krijgt daar slechts een voldoende.
-
martincc
- Geregistreerd lid
Ik heb paar weken geleden 4 falken ziex eco er op gezet. Bevallen tot nu erg goed. En stukken goedkoper dan een Michelin.
225/45/17. 70 euro per stuk!
-
MMB
- Donateur

Hallo allemaal,
ik ben benieuwd naar jullie mening / advies over het volgende;
Op onze 9-3 Estate zitten Pirelli winterbanden op de 18" velgen met nog ca 4-5 mm profiel (schatting).
Afgelopen week heb ik geinformeerd naar 4 nieuwe zomerbanden en werd wel wat wit om de neus
Gezien het nog beperkte profiel op de huidige winterbanden en het feit dat ik de grip met de grote brede banden op sneeuw wat tegen vind vallen (op mijn vorige VAG auto had ik ook 18" michelin winterbanden en daar viel de grip ook tegen), zit ik aan het volgende scenario te denken;
1) doorrijden op de huidige winterbanden totdat ze echt op zijn wat waarschijnlijk ergens in de zomer zal zijn.
2) voor komende winter een set 17" velgen zoeken en hierop nieuwe winterbanden monteren.
Ik heb eigenlijk geen idee hoe (Pirelli) winterbanden zich houden en al helemaal niet als het ook echt warmer wordt.
Ik ben benieuwd naar jullie mening en advies.
Groeten,
Marc
ik ben benieuwd naar jullie mening / advies over het volgende;
Op onze 9-3 Estate zitten Pirelli winterbanden op de 18" velgen met nog ca 4-5 mm profiel (schatting).
Afgelopen week heb ik geinformeerd naar 4 nieuwe zomerbanden en werd wel wat wit om de neus
Gezien het nog beperkte profiel op de huidige winterbanden en het feit dat ik de grip met de grote brede banden op sneeuw wat tegen vind vallen (op mijn vorige VAG auto had ik ook 18" michelin winterbanden en daar viel de grip ook tegen), zit ik aan het volgende scenario te denken;
1) doorrijden op de huidige winterbanden totdat ze echt op zijn wat waarschijnlijk ergens in de zomer zal zijn.
2) voor komende winter een set 17" velgen zoeken en hierop nieuwe winterbanden monteren.
Ik heb eigenlijk geen idee hoe (Pirelli) winterbanden zich houden en al helemaal niet als het ook echt warmer wordt.
Ik ben benieuwd naar jullie mening en advies.
Groeten,
Marc
-
johnb52
- Donateur (7x)

Winterbanden oprijden in de zomer is het minst slimste wat je kan doen, vind ik...
http://www.anwb.nl/auto/themas/winterba ... or-kan-dat" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus mijn advies: zomerbanden naar keuze monteren, en even sparen voor andere, eventueel maatje kleiner en smaller voor de volgende winter?
http://www.anwb.nl/auto/themas/winterba ... or-kan-dat" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus mijn advies: zomerbanden naar keuze monteren, en even sparen voor andere, eventueel maatje kleiner en smaller voor de volgende winter?
-
johnb52
- Donateur (7x)

martincc schreef:Ik heb paar weken geleden 4 falken ziex eco er op gezet. Bevallen tot nu erg goed. En stukken goedkoper dan een Michelin.
Hier ook ervaring met Falken.
Nieuw geven ze redelijk goed grip op droog, met nat iets minder.
Zijn ze op de helft versleten, dan gaat de performance echt drastisch achteruit!
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Ik heb ook falken gehad in het verleden. Die waren ook niet goed .johnb52 schreef: Hier ook ervaring met Falken.
Nieuw geven ze redelijk goed grip op droog, met nat iets minder.
Zijn ze op de helft versleten, dan gaat de performance echt drastisch achteruit!
Maar het verschilt per type en afmeting band, en toen ik die had was het 2004. Ik zou aan dat soort uitspraken dus niet te veel waarde hechten.
Wel benieuwd naar de bevindingen van martincc
-
fozwart
- Donateur (7x)

Doorrijden op winterbanden in de zomer is de slechtste keus die je kan maken op bandengebied. Het levert je een langere remweg op. Winterbanden op een kleinere velgmaat leggen is daarentegen weer een veel betere keus.MMB schreef:Ik heb eigenlijk geen idee hoe (Pirelli) winterbanden zich houden en al helemaal niet als het ook echt warmer wordt.
-
walter820
- Geregistreerd lid
Hier opnieuw GY Eagle F1 besteld, tevreden van de vorige set, dus waarom veranderen.
Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
-
peeke 1972
- Donateur

Ik heb ooit doorgereden op winterbanden en heb eerlijk gezegd geen hinder ondervonden van de dingen die gezegd zijn hierboven. Ik denk dat je in extreme gevallen iets verschil zult hebben maar onder normale omstandigheden niet. Dus tenzij je constant als een Schumacher rondrijd zou ik zeggen oprijden die handel.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
-
gfgf
- Donateur (2x)

Klassieke denkfout. Als jij met je bejaardentempo van 120 op de snelweg rijdt met 30% extra remweg en degene vóór je remt, zit jij erbovenop. Daar hoef je echt geen Schumacher voor te heten.
@MMB: lekker een setje 16" staal met de smalst toegestane banden erop voor de winter, dan heb je er qua grip het meeste aan.
@MMB: lekker een setje 16" staal met de smalst toegestane banden erop voor de winter, dan heb je er qua grip het meeste aan.
-
ZSR
- Donateur (3x)

Tja beste koop vs voordeligste koop.
Aangezien je wit om de neus werd, 400e plus montage?, zou ik inderdaad nog even op de winterbanden rijden. Wel eind van de zomer de prullenbak in! Kan je even sparen en rondshoppen voor goede zomerbanden (400e +) en indien je niet naar Duitsland of de schnee gaat daar lekker op blijven rijden. Voor die 2-3 weken sneeuw in Nl dan inderdaad 16 of 17 inch velgen zoeken met winterbanden (nokian? Of een B merk, is prima voor 2-3 weken per jaar). Of je huurt ze bv bij Profile Tire Center
Beste keuze is natuurlijk nieuwe zomerbanden van het a segment en 16/17" velgen met nieuwe a segment winterbanden. Dan heb je wat, maar kost ook wat.
Aangezien je wit om de neus werd, 400e plus montage?, zou ik inderdaad nog even op de winterbanden rijden. Wel eind van de zomer de prullenbak in! Kan je even sparen en rondshoppen voor goede zomerbanden (400e +) en indien je niet naar Duitsland of de schnee gaat daar lekker op blijven rijden. Voor die 2-3 weken sneeuw in Nl dan inderdaad 16 of 17 inch velgen zoeken met winterbanden (nokian? Of een B merk, is prima voor 2-3 weken per jaar). Of je huurt ze bv bij Profile Tire Center
Beste keuze is natuurlijk nieuwe zomerbanden van het a segment en 16/17" velgen met nieuwe a segment winterbanden. Dan heb je wat, maar kost ook wat.
-
fozwart
- Donateur (7x)

Tuurlijk, als je geen noodstop hoeft te maken is er niet veel aan de hand. Maar ook bij 100 kilometer per uur doet Schumacher er bij een noodstop ongeveer 35 meter over om tot stilstand te komen. En met winterbanden gewoon meer. De één vindt dat aanvaardbaar, de ander niet. Ieder z'n eigen keus.peeke 1972 schreef:Ik heb ooit doorgereden op winterbanden en heb eerlijk gezegd geen hinder ondervonden van de dingen die gezegd zijn hierboven. Ik denk dat je in extreme gevallen iets verschil zult hebben maar onder normale omstandigheden niet. Dus tenzij je constant als een Schumacher rondrijd zou ik zeggen oprijden die handel.
-
RonnieW
- Donateur (3x)

Ik heb gekozen voor de Brigdestone Turanza, 125 euro per stuk incl montage balanceren en stikstof. Over een paar weken zet ik ze erop dus ben benieuwd.