Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)
-
scancaep
- Geregistreerd lid
Re: Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)
Je kunt Front/Rear wél instellen.
Zie pagina 54 van de Saab Infotainment Maual.
Zie pagina 54 van de Saab Infotainment Maual.
-
fozwart
- Donateur (7x)

Fader knopje cq fader schuifbalkje?
-
ZSR
- Donateur (3x)

Ter info:
https://www.eeuroparts.com/blog/7053/10 ... -problems/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mooie uitleg van 10 aandachtspunten. Sommige herken ik, andere niet (gelukkig)
https://www.eeuroparts.com/blog/7053/10 ... -problems/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mooie uitleg van 10 aandachtspunten. Sommige herken ik, andere niet (gelukkig)
-
M_Jagroep1988
- Geregistreerd lid
Even een aanvulling vanaf mijn kant, ervaring vanuit een ARC 1.8t 2004;
TOP:
Motor --> Koppelrijk blokje. Door de lowpressure turbo is het turbogat acceptabel. Keerzijde is dat hoger in de toeren de adem er wat uit is. Door een stage 1 (o.a. Blacktop) loopt het wel beduidend lekkerder. Eigenlijk een 'must'!
Bakverhouding --> Lange verzetten, vooral de vijfde (in de ARC ook meteen laatste) is lang. Op snelweg draait het ongeveer 2500 toeren (bij 120-130km/u) Hierdoor veel rust qua motorgeluid.
Exterieur --> Tijdloos model, representatief uiterlijk.
Interieur --> Goede stoelen, logische plekken bedieningsknoppen.
FLOP:
Koplampen --> ondermaatse opbrengst van lichten. Ook na het schoonmaken van de lenzen / polijsten koplampen. Xenon upgrade is aan te raden.
Onderstel --> Week, woelig en los onderstel. Dit is volgens mij inherent aan de ARC-uitvoering. Nu is een Sport Sedan, ondanks de benaming geen sportauto of sportief te berijden auto maar toch is onderstel aan de zachte kant.
Ruimte --> Kofferbak is voldoende ruim, echter bij iemand van mijn lengte (1,90 m) is er weinig ruimte achter bestuurdersstoel.
Ophanging --> veel geratel/geklapper. Na vervangen rubbers wel verbeterd, maar komt wel snel terug (slijtage rubber?)
TOP:
Motor --> Koppelrijk blokje. Door de lowpressure turbo is het turbogat acceptabel. Keerzijde is dat hoger in de toeren de adem er wat uit is. Door een stage 1 (o.a. Blacktop) loopt het wel beduidend lekkerder. Eigenlijk een 'must'!
Bakverhouding --> Lange verzetten, vooral de vijfde (in de ARC ook meteen laatste) is lang. Op snelweg draait het ongeveer 2500 toeren (bij 120-130km/u) Hierdoor veel rust qua motorgeluid.
Exterieur --> Tijdloos model, representatief uiterlijk.
Interieur --> Goede stoelen, logische plekken bedieningsknoppen.
FLOP:
Koplampen --> ondermaatse opbrengst van lichten. Ook na het schoonmaken van de lenzen / polijsten koplampen. Xenon upgrade is aan te raden.
Onderstel --> Week, woelig en los onderstel. Dit is volgens mij inherent aan de ARC-uitvoering. Nu is een Sport Sedan, ondanks de benaming geen sportauto of sportief te berijden auto maar toch is onderstel aan de zachte kant.
Ruimte --> Kofferbak is voldoende ruim, echter bij iemand van mijn lengte (1,90 m) is er weinig ruimte achter bestuurdersstoel.
Ophanging --> veel geratel/geklapper. Na vervangen rubbers wel verbeterd, maar komt wel snel terug (slijtage rubber?)
-
V6Aero
- Donateur (4x)

Een Sport Sedan week en woelig? Hoeveel heeft je Saab gelopen en wat is je referentiekader?
-
M_Jagroep1988
- Geregistreerd lid
Hij heeft nu kleine 2 ton ervaring. Referentiekader bestaat uit o.a Peugeot 306 GTI en BMW E46 325ci.
Ik ben, naast op zoek naar nieuwe remmen, ook op zoek naar een ander onderstel. Veerpoten van Bilstein B8 bijvoorbeeld.
Ik ben, naast op zoek naar nieuwe remmen, ook op zoek naar een ander onderstel. Veerpoten van Bilstein B8 bijvoorbeeld.
-
V6Aero
- Donateur (4x)

Die zijn toch ook niet plankhard. Zal ook iets persoonlijks zijn, denk ik.
-
M_Jagroep1988
- Geregistreerd lid
Tsja uiteraard is het persoonlijk. Ik denk dat andere veerpoten en eventueel een veerpootbrug veel verbetering kan geven t.o.v. het onderstel hoe het nu is.
-
fozwart
- Donateur (7x)

Ja, of een sportonderstel, dat komt wel wat dichter bij je referentiekader.M_Jagroep1988 schreef:Tsja uiteraard is het persoonlijk. Ik denk dat andere veerpoten en eventueel een veerpootbrug veel verbetering kan geven t.o.v. het onderstel hoe het nu is.
-
johnb52
- Donateur (7x)

Inderdaad, een veerpootbrug doet al veel met je onderstel (en je kraakjes) en een aero onderstel of nog beter een b8 met verlagingsveren of een koni onderstel.M_Jagroep1988 schreef:Tsja uiteraard is het persoonlijk. Ik denk dat andere veerpoten en eventueel een veerpootbrug veel verbetering kan geven t.o.v. het onderstel hoe het nu is.
Ook dit geeft verbetering:

en dit ook:

een subframe brace
-
Dirk9000
- Geregistreerd lid
Iemand een foto van de subframe brace die gemonteerd is ?
Ben wel benieuwd hoe dat precies zit...
Gr.
Dirk
Ben wel benieuwd hoe dat precies zit...
Gr.
Dirk
-
johnb52
- Donateur (7x)

Niet bij de hand, maar dat zit standaard onder een cabrio volgens mij
-
fozwart
- Donateur (7x)

Klopt, daar kun je ook eens onder kijken of zelfs een brace van de sloop halen.johnb52 schreef:zit standaard onder een cabrio
-
M_Jagroep1988
- Geregistreerd lid
John52, je bedoelt powerflex rubbers?
-
1.9TiD
- Geregistreerd lid
Auto nu een kleine 3 maanden in bezit en bijna 10000km verder:
- Zeer matig audio systeem, daar ga ik echt wat aan doen, want dit is niks. Ga het Kicker luidspreker advies wat ik elders al heb gelezen zeker uitvoeren.
- Automaatbak schakelt goed, maar vind hem af en toe wel wat lui / traag reageren. Echt lekker alert is ie niet.
+ Zeker na het DionHPT stage 1 kuurtje heb ik heerlijk vermogen en veel koppel. Met de auto is nu lekker te cruisen, maar ook als ik even een 'bui' heb lekker sportief te rijden.
+ Eigenlijk bijna alles. Vind dit oprecht een van de fijnere wagens die ik heb gereden tot nu toe.
- Zeer matig audio systeem, daar ga ik echt wat aan doen, want dit is niks. Ga het Kicker luidspreker advies wat ik elders al heb gelezen zeker uitvoeren.
- Automaatbak schakelt goed, maar vind hem af en toe wel wat lui / traag reageren. Echt lekker alert is ie niet.
+ Zeker na het DionHPT stage 1 kuurtje heb ik heerlijk vermogen en veel koppel. Met de auto is nu lekker te cruisen, maar ook als ik even een 'bui' heb lekker sportief te rijden.
+ Eigenlijk bijna alles. Vind dit oprecht een van de fijnere wagens die ik heb gereden tot nu toe.