9-3NG 2.0t Vector.

2002-2012
Plaats reactie
Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: 9-3NG 2.0t Vector. Dakkie aanpakkie.

Bericht door Vyv » do 06 apr, 2023 10:26

DV 9-3 schreef:
do 06 apr, 2023 10:19
... Hoe gaat 't met de voldoening over 't geheel gezien? Valt 't je tot nu toe mee? Of tegen?
Thx!!
Mag er officieel nog niet mee rijden, want is nog geschorst en geen APK :shh:
Maar de stukjes die ik gedaan heb (op de oprit?) beloven veel goeds, heb er zeker vertrouwen in! Zit met een schuin oog al te kijken naar upgrades, tune enzo...
Wilde voor aanstaande maandag APK regelen maar dat vindt de RDW niet grappig op 2e paasdag.

Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Arthurj » do 06 apr, 2023 12:47

Erg leuk om te zien en te lezen natuurlijk, en het resultaat mag er zijn! Over het stofzuigen van het dak, ik gebruik een kledingroller om pluisjes etc. te verwijderen, werkt uitstekend. Kost wel wat velletjes maar dat kost allemaal niet zoveel in eurootjes.

Ga zo door, ze wordt steeds mooier en beter :O:

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » vr 07 apr, 2023 10:20

Die kledingroller gebruikte ik vroeger ook wel om even snel snel wat pluisjes eraf te halen en haren als de kat van de buren weer eens op de kap had gelegen (nu geen kat meer want ander huis, dat scheelt). Een nadeel van de roller vond ik ook dat je soms de lijmstrepen zag op het canvas en idd kost heel wat velletjes. Met de stofzuiger krijg ik het toch beter schoon.

Foto's van gisteren, miezer drupjes.
Afbeelding

Na een poosje fellere regen.
Afbeelding

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: 9-3NG 2.0t Vector. APK yes.

Bericht door Vyv » za 15 apr, 2023 20:17

De cabrio heeft weer voor een jaar APK! :) Viel goed mee, uitlaat lekt een beetje bij de aansluiting van de achterdemper en koplamp RV geeft minder licht :idea: dan zijn linker broertje, maar dat waren aandachtspunten. Natuurlijk had ik zelf al wel de kleine dingen nagelopen (lampjes, gordels, claxon, ruitenwissers).

Avond ervoor afgevuld met een volle tank Super98.
Afbeelding

Ziet er nog best fris uit voor een auto die richting de 20 jaar gaat.
Afbeelding

Mocht de brug nog even lenen na APK dus onderkant motor en bak goed gepoetst zodat alle oude? oliesporen weg waren. Maar bij thuiskomt hing er toch weer een druppel aan voorste motorsteun. Grrrrrrrrrrrrr..... ;-|+

Komt van hoger, want startmotor hangt ook een druppel aan, maar daar zit toch helemaal niks van oliekeringen?
Afbeelding

Afbeelding

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: 9-3NG 2.0t Vector. Puntjes op de i.

Bericht door Vyv » vr 21 apr, 2023 9:58

Puntjes op de i, deel 1.

Koplampen polijsten. Beide koplampen waren geel en dof, echt heel lelijk. Zoals eerder al gezegd wilde ik niet gelijk nieuwe koplampen monteren, maar eerst km's maken met de auto. Een polijst kitje gekocht en een haakse polijstmachine (had ik jaren eerder moeten doen). Wonderbaarlijk goed resultaat, had ik niet verwacht. De laatste stap was een vloeistof (rook naar aceton?) die over de koplamp ging en de boel werd kraakhelder, maar moest wel 24u uitharden. Na 24u was dit nog niet gebeurd, te koud? En er kwam regen waardoor het eindresultaat weer een stuk minder fraai werd, maar nog steeds zeer acceptabel. :)

Rechts heeft al een polijstbeurt achter de rug, links is nog geel en dof.
Afbeelding

Links ook aan de beurt
Afbeelding

Klaar, we rijden niet meer voor schandaal :badteeth1:
Afbeelding

Nog een puntje van ergernis, er zat geen greep aan de binnenkant van de kofferbakklep. Ook die gaatjes waren niet aanwezig, die heb ik hier al wel opengemaakt want daarachter zit wel de voorbereiding voor de torx schroefjes.

Afbeelding

Nu wel met handig onmisbaar greepje.
Afbeelding

Bij het wisselen van het interieurfilter zag ik al de de modificatieplaat ontbrak, hier nog met vuil filter.
Afbeelding

Nieuw filter niet meer zichtbaar omdat die plaat er nu over ligt.
Afbeelding

Flowe Kitttt99
Geregistreerd lid

Re: 9-3NG 2.0t Vector. APK yes.

Bericht door Flowe Kitttt99 » vr 21 apr, 2023 10:51

Vyv schreef:
za 15 apr, 2023 20:17

Mocht de brug nog even lenen na APK dus onderkant motor en bak goed gepoetst zodat alle oude? oliesporen weg waren. Maar bij thuiskomt hing er toch weer een druppel aan voorste motorsteun. Grrrrrrrrrrrrr..... ;-|+

Komt van hoger, want startmotor hangt ook een druppel aan, maar daar zit toch helemaal niks van oliekeringen?
De krukaskeering?

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » vr 21 apr, 2023 11:20

Ik vrees ervoor :|
Kreeg ook al advies; kijk het even aan, kan nog restanten olie zijn wat nog overal tussen zit van de vier oude lekkages.

chef 9396
Geregistreerd lid

Bericht door chef 9396 » vr 21 apr, 2023 21:17

Heb ik ook. Giet er al jaren na elke oliewissel een flesje Leaklock achteraan...en dat doet wat het belooft

Mrwhoopie
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Mrwhoopie » za 22 apr, 2023 14:36

Goed bezig!

Ik zou ook eerst even wat kuisen, je hebt lang plezier van resterende olie her en der.

Dat hendel in het kofferdeksel, moet dat niet anders gemonteerd worden?

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » za 22 apr, 2023 16:27

Mrwhoopie schreef:
za 22 apr, 2023 14:36
...
Dat hendel in het kofferdeksel, moet dat niet anders gemonteerd worden?
Denk het niet, bij mijn andere twee 9-3s zat het ook zo.

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: 9-3NG 2.0t Vector. Puntjes op de i, deel 2.

Bericht door Vyv » za 22 apr, 2023 16:31

Puntjes op de i, deel 2.

De auto kwam met een niet SAAB vin op de kofferbak, geen gezicht, veel te groot. Ergens op de kermis gewonnen denk ik :-S+
Afbeelding

Originele vin in slechte staat gescoord, hier al een beetje aan het pulken geweest aan het rubber wat er omheen zit.
Afbeelding

De originele vin past dus in de elcheapo AliExpress dummy, als je de bodem van de dummy weghaalt en wat rubber van de originele vin aan de zijkant wegsnijdt. De dummy lijkt vele malen beter op het origineel ontwerp.
Afbeelding

Goed opvullen met montage kit en een dagje of meer laten uitharden.
Afbeelding

Zorg dat je de die aparte moer erbij krijgt (met groen plastic binnenkant) zodat je de vin zonder problemen kan plaatsen, is nodig voor de kabels van de vin. Even grabbelen en je hebt de stekkertjes te pakken en weer een werkend GPS en TEL signaal.
Afbeelding

Resultaat en 7 euro armer :joker:
Afbeelding

DV 9-3
Donateur
Donateur

Re: 9-3NG 2.0t Vector. Puntjes op de i, deel 2.

Bericht door DV 9-3 » za 22 apr, 2023 17:39

'T zijn de kleine dingen, die 't doen, die 't doen... 'T zijn de de kleine dingen.... die 't doen. :lol:

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: 9-3NG 2.0t Vector. Puntjes op de i, deel 3.

Bericht door Vyv » di 25 apr, 2023 13:56

Puntjes op de i, deel 3

Poetsen.

Dat poetsmachientje wat ik aangeschaft had voor de koplampen kwam ook met een aantal pads voor het opbrengen van poetsmiddelen en uitpolijsten. Had ik al gezegd dat ik jaren geleden zo'n ding had moeten aanschaffen? Super handig! Cleaner, polijsten en een "ceramic" coating aanbrengen. Kleine krasjes, swirls, oude vogelpoep markeringen, je krijgt er veel mee weggewerkt :nod:

Verspreid over meerdere dagen want zo leuk vind ik het nou ook weer niet :lolno:

Dag 1 was ik bezig met de motorkap en voorspatborden. Prachtige wolkenpartijen willen ook op de foto.
Afbeelding

Afbeelding

Dag 2 bezig met de achterklep, tonneaucover.
Afbeelding

Dag 3 bezig met de deuren, achterspatborden en dorpels.
Afbeelding

Bummer
Geregistreerd lid

Re: 9-3NG 2.0t Vector. Puntjes op de i, deel 3.

Bericht door Bummer » di 25 apr, 2023 19:20

Vyv schreef:
di 25 apr, 2023 13:56
Afbeelding
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand... Wie is de......

Sneeuwitje wil nu ook gepoetst worden :wink:

Tho6
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: 9-3NG 2.0t Vector. Puntjes op de i, deel 3. Beetje poetsen.

Bericht door Tho6 » di 25 apr, 2023 20:25

Mooie vorderingen! :D

Plaats reactie