Zelfs met SAAB in het kenteken!
Reier's 9-3 TTiD - Gewoon Fijne Z-44-B -- En toen ging het hard.. Verkocht!
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Re: Reier's 9-3 TTiD - Z44B
Toen ik net thuis kwam lag er een enveloppe van de RDW netjes op me te wachten. Kentekenplaten worden morgen op werk geleverd en dan is 't zo ver 
-
Tho6
- Donateur (4x)

Mooi zeg! Dan de eerste (legale) kilometers maken 
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Zo, kentekenplaten zitten erop, Hirsch wielen zitten eronder, de rit naar huis heeft 'ie ook weer overleefd. Moet nog wel een keer het roetfilter geforceerd regenereren, want die zit behoorlijk dicht als ik de tegendruk in de uitlaat zo zie. Maar goed, dat hoort er een beetje bij als zo'n ding een paar weken lang alleen maar starten-verplaatsen-uitzetten ziet.
Hij rijdt verder geweldig
-
Luthart
- Geregistreerd lid
[]
Mooie wagen! Kleur is goed en deze velgen zijn nog mooier!
Mooie wagen! Kleur is goed en deze velgen zijn nog mooier!
Reden: Onnodige quote verwijderd
-
Henk-Jan
- Donateur

Mooi apparaat Reier, geniet ervan en leuk dat je bij Saab bent gebleven 
-
Mrwhoopie
- Donateur (5x)

Zeer mooi, veel veilige km's en geniet er van.
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Kenteken is trouwens ook een leuke gimmick! Had je daar zelf keuze in? Dit kan haast geen toeval zijn…
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Als ik zelf had mogen kiezen had ik GGG-77-G gekozen 
Maar dit is misschien wel de leukere!
Maar dit is misschien wel de leukere!
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Ik liep al te zoeken dinsdag, maar hij stond er dus niet. Prachtige auto, veel rijplezier!
En wat is het kenteken geworden?
En wat is het kenteken geworden?
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Dinsdag stond ‘ie bij de uitlijner, haha. Vandaar dat je ‘m niet kon vinden
GFZ-44-B
GFZ-44-B
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Ik kon vanmiddag meteen lekker aan de beun.. Tijdens het rijden kreeg ik een 'limited performance' melding, met de foutcode dat het roetfilter verstopt zit. Geprobeerd geforceerd te regenereren, en dat leek best goed te gaan, tot 'ie er opeens weer mee stopte en er weer 'limited performance' in beeld verscheen. Nieuwe foutcode dit keer; de P042A-05.
Die wijst naar de temperatuursensor in het roetfilter. Vanochtend in de koffiepauze 'ff snel' het diagnoseprogramma van de WIS doorlopen, dat vrij snel duidelijk maakte dat het een sensorprobleem was en geen bedradingsprobleem.
Om 17u de auto op de brug, en na flink wat hitte en geduld leek de oude er redelijk uit te komen. Tot ik 'm in de hand had, en het schroefdraad in het roetfilter behoorlijk op z'n donder had gehad. Sh*t, moet ik dan nu al direct aan een nieuwe?
Gelukkig heb ik hele handige collega's in de werkplaats, en een van die collega's heeft me geholpen om het schroefdraad te herstellen met een tap. De nieuwe sensor draaide er probleemloos in, en na wat gestoei om de bedrading netjes in z'n clips en volledig vrij te hangen kon de rit naar huis beginnen.
Tijdens het rijden ging 'ie uit zichzelf proberen te regenereren, en dit keer met succes! Tegendruk in het roetfilter behoorlijk verlaagd, de soms wat rimpelige vermogensafgifte boven de 3000rpm ook voor een heel groot deel weg. We komen er wel!

Zie hier, de eikel van de dag..
Die wijst naar de temperatuursensor in het roetfilter. Vanochtend in de koffiepauze 'ff snel' het diagnoseprogramma van de WIS doorlopen, dat vrij snel duidelijk maakte dat het een sensorprobleem was en geen bedradingsprobleem.
Om 17u de auto op de brug, en na flink wat hitte en geduld leek de oude er redelijk uit te komen. Tot ik 'm in de hand had, en het schroefdraad in het roetfilter behoorlijk op z'n donder had gehad. Sh*t, moet ik dan nu al direct aan een nieuwe?
Gelukkig heb ik hele handige collega's in de werkplaats, en een van die collega's heeft me geholpen om het schroefdraad te herstellen met een tap. De nieuwe sensor draaide er probleemloos in, en na wat gestoei om de bedrading netjes in z'n clips en volledig vrij te hangen kon de rit naar huis beginnen.
Tijdens het rijden ging 'ie uit zichzelf proberen te regenereren, en dit keer met succes! Tegendruk in het roetfilter behoorlijk verlaagd, de soms wat rimpelige vermogensafgifte boven de 3000rpm ook voor een heel groot deel weg. We komen er wel!

Zie hier, de eikel van de dag..