Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)

2002-2012
PV544
Geregistreerd lid

Bericht door PV544 » di 20 jun, 2006 21:55

Type: 93 sport estate, vector, 1.9 TiD hirsch, 175 PK

Bouwjaar: 2006

Top:
wegligging,
snelheid, acceleratie
zesbak
design binnen en buiten

Flop:
echt teveel rammeltjes en kraakjes in achterklep, deurbekleding en dashboard. Begint zelfs het rijplezier negatief te beinvloeden.

93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Bericht door 93-SS-ARC » za 29 jul, 2006 12:45

93-SS-ARC 1.8-lpt LPG G3
BJ 2003 midnight bleu metalic
150pk al denk ik soms wel 200 :roll:

Zeer tevreden! heb haar nu een 2mnd. Hier voor een 93 2.2tid coupe, en zonder gein gaat ie werklijk 30kmh sneller de zelfde bocht door als de oude 93, en die doet zn bochtjes al 10-20kmh sneller als collega merken.
Het onderstel/vering is werkelijk enorm verbeterd soms wat stug maar het blijft me verbazen, duik maar eens achter bijv passat met redelijke snelheid over een drempel de passat stuiterd na m,n 93-SS niet :lol:
De prestaties vallen me ook niet tegen als je hem goed op toeren houd +/-2000 merk je niks meer van het veel genoemde turbo gat. Sterker nog eenmaal eraan gewend is het voral erg practisch in het normale verkeer rijd hij heelijk rustig en zuinig en als je ff power nodig hebt is er genoeg voor handen. een waare lpt als je het mij vraagt :lol: Het G3 systeem functioneerd naar behoren en door het lpi systeem heb ik gevoel op gas zelfs nog wat feller te rijden en een kleine seconde winst te hebben in de sprints 8)

Echt klachten heb ik niet al vind ik de steenslag bestendigheid v/d lak inmiddels tot het minimum gedaald tov de oude 93 :x De scandinavische split heeft een permante herrinering aan de afgelopen vakantie achter gelaten zegmaar :cry:
Klachten over het stijve onderstel en in combinate en wat krakend interieur herken ik wel, maar kan ik me niet in vinden, dit is in mijn ogen innerent aan de sublime wegligging :wink:
Het audio systeem laat idd wel wat te wensen over zeker bij de ik ben een boom boom car volumes is de subwoofer wel erg aanwezig en krijgt de muziek ondersteuning van het intereur.

9-3 Schenk Sedan
Geregistreerd lid

Bericht door 9-3 Schenk Sedan » vr 25 aug, 2006 9:34

Model: Saab 9-3 Sport Sedan 1.8t

Bouwjaar: 2003

Gebruikt gekocht van 1e eigenaar (Dealer onderhouden)

Top: Design (dynamische, krachtige uitstraling)
Rijeigenschappen (comfortabel onderstel met toch een strak
bochtengedrag)
Motor (stil met goede prestaties en een goed verbruik)
Kwaliteit (geen rammels, kraakjes of andere defecten)

Flop: Personal Settings zou gewoon met de SID ingesteld moeten kunnen
worden door de berijder en niet alleen met de Tech2 van de dealer.
(dit is een klein puntje van kritiek die ik echt heb moeten
bedenken)

Ik heb expres wat langer gewacht met het invullen van dit lijstje omdat je na een langere periode pas een goed beeld van de auto kunt vormen. Ik heb hem nu 2 maanden en ik ben geweldig enthousiast. Ik kocht hem in eerste instantie op basis van zijn uiterlijk en de goede naam van Saab. Ik had ook nog geen meter gereden voordat hij afgeleverd werd met als gevolg dat ik zeer aangenaam verrast werd bij mijn eerste rit. Wat rijdt die auto geweldig goed.

Christiaan
Geregistreerd lid

Bericht door Christiaan » wo 11 okt, 2006 9:39

Autotype= 9.3 – 1.8t Arc

Bouwjaar= 2003

Nieuw aangekocht, zelf eigenaar

Top = Zeer goede motor en wegligging. Zeer mooi design koetswerk

Flop = Koetswerk kraakt en piept langs alle kanten.
Gebruikte materialen voor binneninrichting van slechte kwaliteit.
Prijs van wisselstukken.
Saab is zijn naam van stevige wagen aan het kwijtspelen.

a_buis
Donateur
Donateur

Bericht door a_buis » za 25 nov, 2006 17:38

Christiaan schreef:Top = Zeer goede motor en wegligging. Zeer mooi design koetswerk

Flop = Koetswerk kraakt en piept langs alle kanten.
Gebruikte materialen voor binneninrichting van slechte kwaliteit.
Prijs van wisselstukken.
Saab is zijn naam van stevige wagen aan het kwijtspelen.
Tsja, top motor en wegligging = helemaal opel (GM)... ai! En dan krijg je daarbij kado het plastic uit de Astra :cry:

Maar het rijdt fantastisch, vind ik althans, zeker na de Hirsch ingreep: absoluten aanrader, meteen doen!

Sporthatch
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Sporthatch » zo 07 jan, 2007 21:32

Saab Sporthatch 1.9 Tid "Vector 120pk.
wagen van januari 2006, aangekocht juni 2006 als zijnde showmodel.

Top: uitstraling,
motor + vermogen (voor maar 120 pk) vlot optrekken
afwerking (ik hoor veel mensen hier klagen over piepjes en gerammel,
heb ik totaal geen last van.),
wegligging,
redelijk verbruik (tussen de 5.5 & 6.5 ltr / 100 km, 700 tot 800 km met
1 tankbeurt,
Flop: de achterruitwisser,

Otto
Donateur
Donateur

Bericht door Otto » zo 07 jan, 2007 21:37

Wat scheelt er aan de achterruitwisser?

Otto

Sporthatch
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Sporthatch » zo 07 jan, 2007 21:54

Otto schreef:Wat scheelt er aan de achterruitwisser?

Otto
zou frequenter en vooral BETER moet wissen, is momenteel veel te traag, daar bij nat wegdek de achterruit zeer snel nat en vuil word, zij die een sporthatch hebben zullen dit wel kunnen beamen

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » zo 07 jan, 2007 22:11

Sporthatch schreef:
Otto schreef:Wat scheelt er aan de achterruitwisser?

Otto
zou frequenter en vooral BETER moet wissen, is momenteel veel te traag, daar bij nat wegdek de achterruit zeer snel nat en vuil word, zij die een sporthatch hebben zullen dit wel kunnen beamen
Klopt, heb vandaag nog in een sporthatch gereden, die achterruit is idd erg snel vuil. Das toch weer een voordeel van oude type 9-3, rij je harder dan 60 dan blijft dat ding schoon en droog :wink:

Janssen
Geregistreerd lid

Bericht door Janssen » zo 07 jan, 2007 23:05

De snelheid van de achterruitwisser kan je laten instellen door de dealer (zoals nog veel meer zaken). Dus je kunt exact aangeven om hoeveel seconden je de wisser op en neer wilt laten gaan. Wat wil je nog meer!

9000 rules
Geregistreerd lid

Bericht door 9000 rules » ma 08 jan, 2007 12:37

mj2007 Saab 9-3 SportHatch 1.9TiD 150pk automaat

Zo, de eerste 5000km zitten erop! Eens kijken, wat valt me op aan deze wagen:

De binnenspiegel trilt bij 150 km/u. Erg vervelend.
De achterklep sluit niet goed. De binnenverlichting blijft vaak gewoon aan. Lekker goed voor de accu.
De naden van de leren bekleding raken los.
Het houdertje voor de credit kaart of zo, naast de handrem, is afgebroken. Kon ook niet anders, want het is van een laf soort plastic gemaakt.
Het geluidsniveau in de binnenruimte is erg hoog, vergeleken met de Audi A4 avant (laatste model, als voorloper) die ik hiervoor had.
De ruitenwissers aan de voorzijde maken behoorlijk wat herrie, met name bij het omslagpunt.
De achterwisser wist niet goed. De aandrukkracht lijkt te laag te zijn.
Het stuur dat in de erin zit lijkt net iets te veel op het stuur dat ik regelmatig aantref in een huur-opel astra. En er zitten knoppen op die niet aangesloten zijn.

Al met al ben ik behoorlijk teleurgesteld in deze auto. Ik heb de laatste 15 jaar altijd Saab gereden, altijd een 9000, en draag Saab een warm hart toe. Maar mijn volgende auto gaat zeker geen Saab meer zijn. Jammer, jammer, maar waar....

Gelukkig heb ik deze auto in de lease, en kan ik 'm binnen drie jaar weer weg doen. De voorloper (Audi A4 avant) is wat mij betreft op alle fronten beter.

Ronin9-3
Geregistreerd lid

Bericht door Ronin9-3 » ma 08 jan, 2007 14:20

Tut tut ho ho 9000 roeleert,

Van alle bovenstaande problemen herken ik geen één en lijken mij door een goede dealer ook redelijk eenvoudig op te lossen.

Verder moet je de Audi A4 eens naast een ander willekeurig VAG (Skoda, Seat, Volkswagen) product zetten en het is een feest van herkenning. Het instrumentarium, de schakelaars, het stuur, de motoren enzovoort zijn allemaal hetzelfde.

Dat het Saab stuur dus op die van een Astra lijkt is geen argument en ik zie het zelf ook niet.

Sterkte ermee.

Sporthatch
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Sporthatch » ma 08 jan, 2007 14:43

9000 rules schreef:mj2007 Saab 9-3 SportHatch 1.9TiD 150pk automaat

De achterklep sluit niet goed. De binnenverlichting blijft vaak gewoon aan. Lekker goed voor de accu.
Het houdertje voor de credit kaart of zo, naast de handrem, is afgebroken. Kon ook niet anders, want het is van een laf soort plastic gemaakt.
Het geluidsniveau in de binnenruimte is erg hoog, vergeleken met de Audi A4 avant (laatste model, als voorloper) die ik hiervoor had.
De ruitenwissers aan de voorzijde maken behoorlijk wat herrie, met name bij het omslagpunt.
Het stuur dat in de erin zit lijkt net iets te veel op het stuur dat ik regelmatig aantref in een huur-opel astra. En er zitten knoppen op die niet aangesloten zijn.

Al met al ben ik behoorlijk teleurgesteld in deze auto. Ik heb de laatste 15 jaar altijd Saab gereden, altijd een 9000, en draag Saab een warm hart toe. Maar mijn volgende auto gaat zeker geen Saab meer zijn. Jammer, jammer, maar waar....

Gelukkig heb ik deze auto in de lease, en kan ik 'm binnen drie jaar weer weg doen. De voorloper (Audi A4 avant) is wat mij betreft op alle fronten beter.
Buiten de achterruitenwisser herken ik in mijn saab geen enkel van deze problemen.
btw: dat is geen houdertje voor een creditcard, maar daar kun je als optie een cd-houder in plaatsen.

Swedish_90
Geregistreerd lid

Bericht door Swedish_90 » ma 08 jan, 2007 14:48

Die eerste paar problemen kunnen wss zo door de dealer worden verholpen; zulke dingen kunnen bij elk merk voorkomen. En dat de creditcardhouder afgebroken is, lijkt mij een erg sterk verhaal. Sorry, maar je moet wel erg ruig met dat ding om zijn gegaan wil je die breken. En wat betreft de stuurwielbediening: het kan zijn dat er knoppen niet werken doordat je bepaalde opties niet hebt genomen; maar wees blij want bij Audi moet je schrikbarend veel geld betalen om überhaupt knopjes op het stuur te krijgen!

rene
Geregistreerd lid

Bericht door rene » ma 08 jan, 2007 18:56

9000 rules schreef:mj2007 Saab 9-3 SportHatch 1.9TiD 150pk automaat

Tja, het blijft behelpen in zo'n Saab. :roll: :wink:

Plaats reactie