Steve-O schreef: ↑wo 06 okt, 2021 10:10
Verzoekje: Er missen nog een twee hi-res foto's met voor/na zichtbeeld vanuit de bestuurder gezien met een goede DSLR-camera met handmatige gelijke instellingen bij beide foto's. Of 3 als je standaard Halogeen-peertjes, Osram Nightbrakers en deze LED-lampen wil vergelijken. Foto's in advertenties zijn vaak van de voorkant en geoptimaliseerd om de contouren van de lampbehuizing te zien. Dat is onwerkelijk en geeft niet weer wat je als bestuurder zou kunnen ervaren.
Ik vraag me trouwens af waarom jouw Osramlampen al na 6 maanden overleden. Vele Halogeenlampen houden het jaren vol. Productiekwaliteit, vibraties tijdens transport (online gekocht wellicht?) klemmen de lampstekkers niet goed meer ... ???
€ 130 is best veel geld voor twee lampjes die naar jou eigen inschatting een jaar of 2 meegaan. Dat omslagpunt geldt in jouw geval voor jouw Nightbrakers. Heeft iedereen/hebben velen diezelde ervaring van 6 maanden? ZIjn er niet andere altenatieven die langer dan 6 maanden meegaan?
Ik zie het koellichaam niet op de door jou geplaatste foto. Heb je een ook nog foto van je gemonteerde lampen vanaf achter-/bovenzijde koplamp?
Is dit ook een alternatief? Dat heeft een lens voor de ledlamp die een bij de LED-lamp passende bundel creeërt? Mogelijk beter zicht met minder verblinding van tegenliggers ???
https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... 6712%22%7D
1) Ik reed met een kapotte lamp en maakte dus geen geen voor- en na- foto's.
2) Ook voor mij zeer onverwacht. De eerste lampen die sneuvelden kwamen met de auto die ik kocht bij een Saab garage. De tweede set inclusief advies op de toonbank bij R&D.
3) Die 2 jaar is geen schatting maar de garantie van verkopende partij.
4) Ik heb die Osram best hoog zitten. In een vorige auto 6 jaar. Osram LEDdriving mistlampen ook 2 jaar tot aan verkoop. Mijn alternatief was dus LED met 2 jaar garantie.
5) Ik kopieerde een plaatje van de website. Lampjes zitten nu in de auto. Ik schiet morgen wel een plaatje.
6) Ik plaatste lampjes en reed linea recta naar apk keuring. Geen strooilicht, mooi scherp lichtbeeld (APK keurmeester) is voor mij voldoende geruststelling voor: geen verblinding. Heen en weer naar en van APK (400km) ook geen geknipper van tegenliggers.Vanmorgen goot het en was nog donker. 40 kilometer over 80 en 100km/wegen en tevreden over zicht.
Puur persoonlijk: De 6000K zou voor mij best minder mogen zijn. In mist/nevel en opspattend water is geler licht 3500/4000k voor mij prettiger.
p.s. APK keuring op 200 km klinkt misschien absurd.Ik kijk nou éénmaal niet op een meter/liter meer of minder als ik een goede garage weet. Dit was de garage waar ik Saab kocht en waar deze Saab al 10 jaar in onderhoud is geweest. Call me nuts..