De banden om de Hirsch velgen hebben waarschijnlijk onvoldoende profiel voor de apk en dus heb ik de Alu 45 er ff aangehangen.
Het viel mij op dat de Hirsch velgen veel lichter zijn dan de Alu. Dat scheelt echt enige kilo's. Er zit dus kennelijk behoorlijk verschil in het materiaal. Ik snap dan ook dat de firma Hirsch het proces van poedercoaten afraadt. Ik ben benieuwd of het iemand weet of het wel eens misgaat met het coaten van Hirsch velgen.
Ik laat de alu 45 binnenkort wel coaten. Er zit wat stoeprandschade op en dat irriteert me. Past de gun metal kleur bij een espresso black lak van de auto?
Hirsch velgen
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Re: Hirsch velgen
Ik zou het bij zilver laten, dat oogt denk ik veel frisser.
Ik heb overigens al meerdere sets Hirsch velgen van diverse types probleemloos laten poedercoaten, al is het proces anno 2025 meestal kleur spuiten en dan blanke poedercoat laag er overheen ter bescherming.
Ik heb overigens al meerdere sets Hirsch velgen van diverse types probleemloos laten poedercoaten, al is het proces anno 2025 meestal kleur spuiten en dan blanke poedercoat laag er overheen ter bescherming.
-
Orphy
- Donateur (5x)

Ik ook, maar dat gezegd hebbende staan Hirsch velgen nou niet bepaald bekend om hun kwaliteit en poedercoaten zal ze zeker niet sterker maken. Die paar kilo minder merkt 99% alleen met de bandenwissel dus wat dat betreft hadden ze beter de reguliere legering kunnen gebruiken.
-
fozwart
- Donateur (7x)

Zeker in de eerste jaren van de NG kwamen ze regelmatig langs met klachten/opmerkingen over scheurtjes. Maar het lijkt er op dat de "Ik wil Hirsch factor" behoorlijk is toegenomen.
-
RonnieW
- Donateur (3x)

Ligt een beetje aan het type velg en aan je eigen smaak. Hieronder foto's van gun metal Alu 65 onder onze espresso black cabrio. Maar ik heb er nu al weer andere velgen onder.J.vandermeulen schreef: ↑wo 18 jun, 2025 20:34Past de gun metal kleur bij een espresso black lak van de auto?