eSID 03-06

2002-2012
Gebruikersavatar
fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: eSID 03-06

Bericht door fozwart » ma 13 nov, 2017 18:32

Dikketrip schreef:Ik zie dat jullie allemaal knutselen, maar als je er heen rijd bouwen ze dit jaar gratis in;
Jammer dat ik dat nu pas weet, had me weer een uurtje werk gescheeld

Gebruikersavatar
TimmieS
Geregistreerd lid

Re: eSID 03-06

Bericht door TimmieS » di 14 nov, 2017 21:40

Dikketrip schreef:Ik zie dat jullie allemaal knutselen, maar als je er heen rijd bouwen ze dit jaar gratis in;)

https://saabpartners.com/index.php?rout ... earch=Esid" onclick="window.open(this.href);return false;
Klopt, dat doen we inderdaad. Tot 31 december! Goed opgemerkt :D

https://saabpartners.com/index.php?rout ... ct_id=1824" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: eSID 03-06

Bericht door ZSR » zo 19 nov, 2017 17:44

Icm1 gaat niet werken begrijp ik? Of werkt er slechts deel niet?

Gebruikersavatar
raspaardje
Donateur
Donateur

Re: eSID 03-06

Bericht door raspaardje » di 21 nov, 2017 12:53

Het gaat wel werken maar er zijn beperkingen.
Die zijn bij een ICM1 veel groter dan bij een ICM3.

Ik zou zeggen, lees de manual, dan weet je alles: http://www.esid.se/manuals/eSID_03-06_UserGuide.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: eSID 03-06

Bericht door fozwart » di 21 nov, 2017 19:33

ZSR schreef:Icm1 gaat niet werken begrijp ik? Of werkt er slechts deel niet?
Hij gaat wel werken echter, bij de ICM 1 is er een vervelende bijkomstigheid. Je kunt met een actieve eSID het volume van je radio niet veranderen. Bovendien kun je geen radiokanaal of cd track veranderen (dit laatste geldt overigens ook voor de ICM 2).

Gebruikersavatar
raspaardje
Donateur
Donateur

Re: eSID 03-06

Bericht door raspaardje » za 30 dec, 2017 18:28

Vandaag geïnstalleerd, toch wel even bezig geweest.
Alleen de DPF info lijkt wat rare waarden te geven echter heb ik de auto alleen gestart. Dus nog niet gereden. Even slag om de arm houden.

4x knipperen ingesteld, net als mistlampen activatie bij inschakelen van parkeerlichten.

Gebruikersavatar
J.vandermeulen
Donateur
Donateur

Re: eSID 03-06

Bericht door J.vandermeulen » za 30 dec, 2017 18:49

Dag Raspaardje, heb jij een icm 1 of hoger? Als het een icm 1 is, zijn de beperkingen dan vervelend of over heen te komen?

Gebruikersavatar
raspaardje
Donateur
Donateur

Re: eSID 03-06

Bericht door raspaardje » za 30 dec, 2017 19:25

Ik heb een ICM3.
Of beperkingen bij een ICM1 of ICM2 onoverkomelijk zijn is zeer persoonlijk.

Gebruikersavatar
raspaardje
Donateur
Donateur

Re: eSID 03-06

Bericht door raspaardje » di 02 jan, 2018 13:52

Iemand ervaringen met het volgende?

DPF informatie van de eSID terwijl je zeker weet dat je DPF niet aan het regenereren is? De getallen wijzigen ook heftig gedurende een rit (uitgezonderd de "8%") en waren direct na het starten beschikaar. Heb ik info gemist dat deze informatie wel gaat kloppen na de eerste regeneratie met gemonteerde eSID oid?
Afbeelding

Verder lijkt de >3 blink optie van de richtingaanwijzer ook niet 100% te functioneren; deze functioneert alleen bij poging 2 uitgevoerd vlak na poging 1.
Alleen poging 1 resulteert in het 1 keer knipperen van de richtingaanwijzer.

Gebruikersavatar
fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: eSID 03-06

Bericht door fozwart » di 02 jan, 2018 14:35

raspaardje schreef:DPF informatie van de eSID terwijl je zeker weet dat je DPF niet aan het regenereren is?
Geen ervaring mee, rijdt geen diesel. Je kunt altijd een mailtje sturen naar Henrik
raspaardje schreef:Verder lijkt de >3 blink optie van de richtingaanwijzer ook niet 100% te functioneren; deze functioneert alleen bij poging 2 uitgevoerd vlak na poging 1.Alleen poging 1 resulteert in het 1 keer knipperen van de richtingaanwijzer.
Geen last van. Als je de richtingaanwijzer te kort of te lang inhoudt dan doet hij het maar één keer, je moet een bepaalde tijd contact maken. Is even een slag, ben je zo aan gewend. (Manual: If the stalk activation time is shorter than 100ms or longer than 500ms, the function will not start.)

Gebruikersavatar
raspaardje
Donateur
Donateur

Re: eSID 03-06

Bericht door raspaardje » di 02 jan, 2018 14:43

Ja, dat laatste heb ik nu ook net gelezen...:-)
Toch gek dat poging 2 wel altijd slaagt terwijl je voor je gevoel niks anders doet dan bij poging 1.

Ik zal Henrik idd even een mail sturen.

@Fokko
Wat is jouw ervaring met de verlichting van het instrumentenpaneel (dimmen dus niet het gebruik van de Night Panel)
Kan je deze nu wel of niet gedimd hebben bij gebruik van de eSID?

En werkt bij jou de verbruiksmeter per trip en totaal in één schermpje?
Na één rit lijkt hij bij mij nu alleen het verbruik per trip te functioneren.

Gebruikersavatar
fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: eSID 03-06

Bericht door fozwart » di 02 jan, 2018 18:21

raspaardje schreef:Wat is jouw ervaring met de verlichting van het instrumentenpaneel (dimmen dus niet het gebruik van de Night Panel)
Kan je deze nu wel of niet gedimd hebben bij gebruik van de eSID?
Ja, echter in donkere omstandigheden gaat hij naar één gedimde stand en is niet te bedienen door de + - knoppen. De rest van je verlichting kan dus een andere intensiteit hebben
(manual: A direct consequence of eSID controlling the display is that the ICM loses the value from the light sensor and therefor enters “failsafe” mode, which is “Night”, i.e. the illumination of the others switches, ACC panel etc. will have a lower maximum light illumination value when controlling the illumination using Rheostat +/-)
raspaardje schreef:En werkt bij jou de verbruiksmeter per trip en totaal in één schermpje?
Na één rit lijkt hij bij mij nu alleen het verbruik per trip te functioneren.
Je hebt meerder brandstofverbruiksgegevens.
Mfuel (in powertrain) is het huidige verbruik.
Fueltot (in powertrain) is de hoeveelheid verbruikte brandstof waarbij (trip) de gebruikte brandstof van de huidige reis is en (tot) de hoeveelheid brandstof vanaf de laatste reset.
FuelØ (in powertrain) is het gemiddelde verbruik waarbij de bovenste waarde het gemiddelde verbruik is van de huidige reis en de onderste waarde het gemiddelde gebruik is vanaf de laatste reset.

Gebruikersavatar
J.vandermeulen
Donateur
Donateur

Re: eSID 03-06

Bericht door J.vandermeulen » di 02 jan, 2018 18:37

Ik heb een icm 1 en om deze ivm de esid te vervangen door een icm 3 vind ik wat overdreven. Ik begrijp dat de esid voor pre-2006 9-3 niet goed werkt bij een icm 1. Als technische analfabeet vraag ik mij dan af of deze esid zijn finale ontwikkelingsstadium nog niet heeft bereikt of dat het niet beter wordt?

Gebruikersavatar
fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: eSID 03-06

Bericht door fozwart » di 02 jan, 2018 19:39

J.vandermeulen schreef:Ik heb een icm 1 en om deze ivm de esid te vervangen door een icm 3 vind ik wat overdreven. Ik begrijp dat de esid voor pre-2006 9-3 niet goed werkt bij een icm 1. Als technische analfabeet vraag ik mij dan af of deze esid zijn finale ontwikkelingsstadium nog niet heeft bereikt of dat het niet beter wordt?
Dat heb je niet goed begrepen, dat staat ook nergens geschreven. De eSid werkt op alle ICM's goed echter niet alle ICM's reageren hetzelfde als de eSid aktief is. Hierdoor ontstaan er beperkingen in het gebruik van de ICM. En die zijn bij ICM 1 het grootst.
Je mag de eSid zien als een extra lekkernij maar bij gebruik heeft dat consequenties en neem je een biscuitje voor lief dan kun je het prima doen met een ICM1, wil je een plakje koek dan neem je een ICM 2 en wil je een taartje dan moet je een ICM 3 nemen.

Gebruikersavatar
raspaardje
Donateur
Donateur

Re: eSID 03-06

Bericht door raspaardje » di 02 jan, 2018 21:51

fozwart schreef:
raspaardje schreef:Wat is jouw ervaring met de verlichting van het instrumentenpaneel (dimmen dus niet het gebruik van de Night Panel)
Kan je deze nu wel of niet gedimd hebben bij gebruik van de eSID?
Ja, echter in donkere omstandigheden gaat hij naar één gedimde stand en is niet te bedienen door de + - knoppen. De rest van je verlichting kan dus een andere intensiteit hebben
(manual: A direct consequence of eSID controlling the display is that the ICM loses the value from the light sensor and therefor enters “failsafe” mode, which is “Night”, i.e. the illumination of the others switches, ACC panel etc. will have a lower maximum light illumination value when controlling the illumination using Rheostat +/-)
Je begint de zin met ja, waar is dat nu het antwoord op...? ;-) Je kan dus niet dimmen, de verlichting gaat naar één (naar mijn mening te felle) stand. Jammer, ik heb me vergist door te denken dat het alleen om het display van de ICM (in mijn geval dus ICM3) zou gaan. Die had ik altijd al in Night modus en de eSID zou dus geen verschil maken.
FuelØ (in powertrain) is het gemiddelde verbruik waarbij de bovenste waarde het gemiddelde verbruik is van de huidige reis en de onderste waarde het gemiddelde gebruik is vanaf de laatste reset.
Heb jij deze beide? 2 waarden/counters dus onder FuelØ? Zoals dus beschreven staat in de User Guide?
Henrik beweert het volgende: "That is wrong in the manual, I once had average fuel per trip during development also but i removed it to save space and also it was quite depressing to see because it was always sky high with the cold start."

Overigens is het x keer knipperen opgelost: waarschijnlijk bediende ik de aanwijzer te lang.... :roll: :lol:
Kwestie van wennen, op de terugweg vanavond ging het al best prima...:-)

Plaats reactie