Reier's 9-3 TTiD - Gewoon Fijne Z-44-B -- En toen ging het hard.. Verkocht!

2002-2012
Plaats reactie
mba
Geregistreerd lid

Re: Reier's 9-3 TTiD - Gewoon Fijne Z-44-B -- En toen ging het hard.. Verkocht!

Bericht door mba » ma 15 jun, 2026 13:45

Reier, een niet geheel onverwachte move maar zeker een goede. Mooi spul! En diesel, tja wat zal ik zeggen, ook de 9-5 tokkelt vrolijk verder :wink: met als achterliggende reden dezelfde als die van jou: diesel is nog steeds qua kosten de betere dan benzine. Waar ik wel tegenaan begin te lopen zijn de beperkingen voor de milieuklasse. Zo heb ik al een aantal keer in België een dagpas moeten kopen a bv 35€. Da’s minder leuk maar ik laat m er niet om staan.

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » ma 15 jun, 2026 14:16

Ha die milieuzones was voor mij destijds reden om naar een euro 5 te zoeken en speelde ook een beetje mee in de afweging de 9-3 nu te koop te zetten en als het weer een diesel werd naar euro 6 te gaan.

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Marius0404 » ma 15 jun, 2026 15:29

milieuzones; ik snap het best dat ze er zijn, maar zorg dan ook voor een parkeerterrein (in Amsterdam Noord kan ik geen plekje vinden) waar je je auto net buiten de stad kunt parkeren (ook goed voor andere auto's trouwens. Dan vouwfiets ik zelf wel verder.

Reier, je blijft toch nog wel actief, hier op het forum?

Sa93Ve
Geregistreerd lid

Bericht door Sa93Ve » ma 15 jun, 2026 16:41

mba schreef:
ma 15 jun, 2026 13:45
Reier, een niet geheel onverwachte move maar zeker een goede. Mooi spul! En diesel, tja wat zal ik zeggen, ook de 9-5 tokkelt vrolijk verder :wink: met als achterliggende reden dezelfde als die van jou: diesel is nog steeds qua kosten de betere dan benzine. Waar ik wel tegenaan begin te lopen zijn de beperkingen voor de milieuklasse. Zo heb ik al een aantal keer in België een dagpas moeten kopen a bv 35€. Da’s minder leuk maar ik laat m er niet om staan.
Dat is wel een beetje achterhaald en te scherp door de bocht. Waar mijn 9-3 diesel 6.5/100 deed doet mijn benzine Qashqai (1.6 Dig-T) dat ook en zuiniger wil ook nog wel. Daarbij is het onderhoud aan een diesel doorgaans hoger, is de mrb hoger en ook de verzekering is vaak hoger. Je moet heel specifiek gaan vergelijken anders loop het verhaal dat een diesel bij zoveel kilometer goedkoper is compleet mank. Ik ben bijvoorbeeld stukken goedkoper uit met de Qashqai.

Hoe dan ook, het is een mooie Italiaan. Ik heb er ook nog naar gekeken maar mijn vrouw en ik wilden toch een hogere zit. Beiden hebben we een Alfa verleden, ik binnen de Alfa club/forum. Ik blijf er een kleine zwak voor hebben.

Veel plezier ervan, Reier!

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » ma 15 jun, 2026 16:59

Gaat wel op als je SAAB wil blijven rijden, zoals ik. Dan is diesel met ruim 40k per jaar vooralsnog voordeliger. Alleen vanwege milieuzones zou ik over willen stappen naar SAAB benzine/lpg

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » ma 15 jun, 2026 18:25

Sa93Ve schreef:
ma 15 jun, 2026 16:41
Waar mijn 9-3 diesel 6.5/100 deed doet mijn benzine Qashqai (1.6 Dig-T) dat ook en zuiniger wil ook nog wel.
Tsja, maar ik zie mezelf niet blij worden van een Quashqai, dus die heb ik nieteens in mijn rekensom meegenomen.. ;-) Ik ben gaan rekenen op basis van auto's waar ik blij van word, en dan zou benzine rijden mij ong. 2 cent per kilometer meer kosten (afschrijving buiten beschouwing gelaten, want met 70-80dkm in twee jaar doe je dat toch wel) als dezelfde auto met een dieselmotor. Uiteindelijk was de specificatie de doorslaggevende factor.
Marius0404 schreef:
ma 15 jun, 2026 15:29
Reier, je blijft toch nog wel actief, hier op het forum?

Zeker! Ik werk ook nog steeds dagelijks met/aan Saabs en doe met mijn eigen bedrijf ook nog vrijwel uitsluitend Saab dingen. En in de familie hebben we er nog twee, een groot deel van mijn vriendengroep heeft een Saab (erbij), ik ben niet zomaar weg hoor! 8)

Plaats reactie