Mijn 9-3 estate: hirsch uitlaat vraagje

2002-2012
hannes85
Geregistreerd lid

Re: Mijn 9-3 estate

Bericht door hannes85 » wo 31 jul, 2019 12:23

Sier tip is inderdaad mooier als ze wat groter zijn gezien de gaten in de Hirsch diffuser. Maar dat kun je op de standaard uitlaat vrij eenvoudig aanpassen door er een ander sierstuk op te zetten (uiteraard eerst de oude er af slijpen slijpen. Ik meen mij te herinneren dat ze op een paar punten gelast zijn maar het is al een jaar of 7 geleden dat ik de originele uitlaat voor het laatst gezien heb).

Ik zou niet meer zonder willen rijden en het brengt de auto meer in balans (van saaie\brave achterkant naar wat stoerder en in lijn met de nieuwe neus).

ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door ico9-3 » wo 31 jul, 2019 21:14

Dat - nieuwe sierstukken lassen - is verboden in België. Meteen afgekeurd ;) helaas ;)

Spikes
Geregistreerd lid

Bericht door Spikes » do 15 aug, 2019 17:25

Je hebt voor je linkervoet een fraai "dead pedal", ofwel een voetsteun in dezelfde stijl als je pedalen. Waar heb je dat ding op de kop getikt? ik heb vergelijkbare pedalen (alleen automaat) en zoek een bijpassend dead pedal.

Bummer
Geregistreerd lid

Bericht door Bummer » do 15 aug, 2019 21:41

@ Spikes

Zie hiervoor het allereerste begin van dit draadje - op pagina 1, eerste post, zie je het antwoord. (En dat is misschien niet het antwoord waar je op hoopte.)

jonasewp124
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door jonasewp124 » za 31 aug, 2019 7:47

ico9-3 schreef:
wo 31 jul, 2019 21:14
Dat - nieuwe sierstukken lassen - is verboden in België. Meteen afgekeurd ;) helaas ;)
Moet je mij toch eens uitleggen waarom.
Dat verandert niets aan de uitlaat.
Dus kan nooit afkeur zijn.

ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Mijn 9-3 estate

Bericht door ico9-3 » za 31 aug, 2019 20:00

Er mag blijkbaar nooit iets vergroot worden in diameter... ooit gelezen in die Goca richtlijnen. En het is me ook door meerdere garages bevestigd... ik ben echter geen expert terzake

Edit. Kan ook zijn - bedenk ik me nu - dat de meeste van die dingen gevezen worden en dat dat niet mag...

jonasewp124
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door jonasewp124 » za 31 aug, 2019 21:33

Ik heb op elke auto dat ik gehad heb, sierstukken gehad en nog nooit zever mee gehad.
Zolang ze u emissie test juist kunnen doen ist geen probleem.
Als ge de buis van u laatste demper zou afzagen en dan een groter sierstuk op die pot zou lassen dan klopt uwe uitleg wel.

ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door ico9-3 » za 31 aug, 2019 21:42

Begrijp het verschil niet? Als je die sierdemper moet plaatsen, moet je toch de buis van de laatste pot afzagen om de oorspronkelijke eindtip eraf te halen en het sierstuk te plaatsen?

ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Mijn 9-3 estate

Bericht door ico9-3 » za 31 aug, 2019 22:16

Trouwens, nog even gaan kijken op de site van de Vlaamse overheid. Zie hier onder de rubriek wat niet mag

Afbeelding

jonasewp124
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door jonasewp124 » zo 01 sep, 2019 7:57

Eventjes 2 foto's gezocht. Foto 1 mag niet want 2 buizen vertrekken vanop de demper en kunnen groter zijn dan wat er origineel opzat.
Foto2 is opzetstuk dat over de originele buis past, als je die vast last ipv schroeft is er geen probleem of ik heb die ervaring toch dat het geen probleem is bij mij auto's.
Ik punt dat vast aan de buis zoals jou originele V6 stukken ook vast gemaakt zijn zodat het er niet kan afvallen of gepikt worden.AfbeeldingAfbeelding

Mrwhoopie
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Mrwhoopie » zo 01 sep, 2019 13:06

Vroeger kon je die sierstukken toch gewoon in elke autoshop kopen?

ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door ico9-3 » wo 03 jun, 2020 22:54

Vraagje. Ik heb een origineel alarm op de kop getikt voor mijn estate. Iemand een handleiding waar die te installeren?

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » do 04 jun, 2020 9:06

Staat op de doos niet toevallig het onderdeelnummer van de handleiding, die je vervolgens hier kan vinden: https://www.saabdocs.com/Dutch/index.html

Ik kan 'm zo snel niet voor je vinden.

Uit mijn hoofd zeg ik dat bij de Estate de sirene rechts achterin de bagageruimte gemonteerd moet worden, en de sensor bij je interieurverlichting voorin. Daarna met Tech2 aanmelden.

monstro900
Geregistreerd lid

Bericht door monstro900 » zo 15 nov, 2020 2:05

ico9-3 schreef:
wo 03 jun, 2020 22:54
Vraagje. Ik heb een origineel alarm op de kop getikt voor mijn estate. Iemand een handleiding waar die te installeren?
heb je hier iets aan?
https://www.youtube.com/watch?v=LQ0L_IGPEOw

fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door fozwart » zo 15 nov, 2020 14:33

monstro900 schreef:
zo 15 nov, 2020 2:05
heb je hier iets aan?
https://www.youtube.com/watch?v=LQ0L_IGPEOw
Nee