Mijn 9-3 estate: hirsch uitlaat vraagje
-
hannes85
- Geregistreerd lid
Re: Mijn 9-3 estate
Sier tip is inderdaad mooier als ze wat groter zijn gezien de gaten in de Hirsch diffuser. Maar dat kun je op de standaard uitlaat vrij eenvoudig aanpassen door er een ander sierstuk op te zetten (uiteraard eerst de oude er af slijpen slijpen. Ik meen mij te herinneren dat ze op een paar punten gelast zijn maar het is al een jaar of 7 geleden dat ik de originele uitlaat voor het laatst gezien heb).
Ik zou niet meer zonder willen rijden en het brengt de auto meer in balans (van saaie\brave achterkant naar wat stoerder en in lijn met de nieuwe neus).
Ik zou niet meer zonder willen rijden en het brengt de auto meer in balans (van saaie\brave achterkant naar wat stoerder en in lijn met de nieuwe neus).
-
ico9-3
- Donateur (4x)

Dat - nieuwe sierstukken lassen - is verboden in België. Meteen afgekeurd
helaas
-
Spikes
- Geregistreerd lid
Je hebt voor je linkervoet een fraai "dead pedal", ofwel een voetsteun in dezelfde stijl als je pedalen. Waar heb je dat ding op de kop getikt? ik heb vergelijkbare pedalen (alleen automaat) en zoek een bijpassend dead pedal.
-
Bummer
- Geregistreerd lid
@ Spikes
Zie hiervoor het allereerste begin van dit draadje - op pagina 1, eerste post, zie je het antwoord. (En dat is misschien niet het antwoord waar je op hoopte.)
Zie hiervoor het allereerste begin van dit draadje - op pagina 1, eerste post, zie je het antwoord. (En dat is misschien niet het antwoord waar je op hoopte.)
-
jonasewp124
- Donateur (3x)

Moet je mij toch eens uitleggen waarom.ico9-3 schreef: ↑wo 31 jul, 2019 21:14Dat - nieuwe sierstukken lassen - is verboden in België. Meteen afgekeurdhelaas
![]()
Dat verandert niets aan de uitlaat.
Dus kan nooit afkeur zijn.
-
ico9-3
- Donateur (4x)

Mijn 9-3 estate
Er mag blijkbaar nooit iets vergroot worden in diameter... ooit gelezen in die Goca richtlijnen. En het is me ook door meerdere garages bevestigd... ik ben echter geen expert terzake
Edit. Kan ook zijn - bedenk ik me nu - dat de meeste van die dingen gevezen worden en dat dat niet mag...
Edit. Kan ook zijn - bedenk ik me nu - dat de meeste van die dingen gevezen worden en dat dat niet mag...
-
jonasewp124
- Donateur (3x)

Ik heb op elke auto dat ik gehad heb, sierstukken gehad en nog nooit zever mee gehad.
Zolang ze u emissie test juist kunnen doen ist geen probleem.
Als ge de buis van u laatste demper zou afzagen en dan een groter sierstuk op die pot zou lassen dan klopt uwe uitleg wel.
Zolang ze u emissie test juist kunnen doen ist geen probleem.
Als ge de buis van u laatste demper zou afzagen en dan een groter sierstuk op die pot zou lassen dan klopt uwe uitleg wel.
-
ico9-3
- Donateur (4x)

Begrijp het verschil niet? Als je die sierdemper moet plaatsen, moet je toch de buis van de laatste pot afzagen om de oorspronkelijke eindtip eraf te halen en het sierstuk te plaatsen?
-
ico9-3
- Donateur (4x)

Mijn 9-3 estate
Trouwens, nog even gaan kijken op de site van de Vlaamse overheid. Zie hier onder de rubriek wat niet mag

-
jonasewp124
- Donateur (3x)

Eventjes 2 foto's gezocht. Foto 1 mag niet want 2 buizen vertrekken vanop de demper en kunnen groter zijn dan wat er origineel opzat.
Foto2 is opzetstuk dat over de originele buis past, als je die vast last ipv schroeft is er geen probleem of ik heb die ervaring toch dat het geen probleem is bij mij auto's.
Ik punt dat vast aan de buis zoals jou originele V6 stukken ook vast gemaakt zijn zodat het er niet kan afvallen of gepikt worden.

Foto2 is opzetstuk dat over de originele buis past, als je die vast last ipv schroeft is er geen probleem of ik heb die ervaring toch dat het geen probleem is bij mij auto's.
Ik punt dat vast aan de buis zoals jou originele V6 stukken ook vast gemaakt zijn zodat het er niet kan afvallen of gepikt worden.

-
Mrwhoopie
- Donateur (5x)

Vroeger kon je die sierstukken toch gewoon in elke autoshop kopen?
-
ico9-3
- Donateur (4x)

Vraagje. Ik heb een origineel alarm op de kop getikt voor mijn estate. Iemand een handleiding waar die te installeren?
-
RoccoH
- Donateur (5x)

Staat op de doos niet toevallig het onderdeelnummer van de handleiding, die je vervolgens hier kan vinden: https://www.saabdocs.com/Dutch/index.html
Ik kan 'm zo snel niet voor je vinden.
Uit mijn hoofd zeg ik dat bij de Estate de sirene rechts achterin de bagageruimte gemonteerd moet worden, en de sensor bij je interieurverlichting voorin. Daarna met Tech2 aanmelden.
Ik kan 'm zo snel niet voor je vinden.
Uit mijn hoofd zeg ik dat bij de Estate de sirene rechts achterin de bagageruimte gemonteerd moet worden, en de sensor bij je interieurverlichting voorin. Daarna met Tech2 aanmelden.
-
monstro900
- Geregistreerd lid
heb je hier iets aan?ico9-3 schreef: ↑wo 03 jun, 2020 22:54Vraagje. Ik heb een origineel alarm op de kop getikt voor mijn estate. Iemand een handleiding waar die te installeren?
https://www.youtube.com/watch?v=LQ0L_IGPEOw
-
fozwart
- Donateur (7x)

Neemonstro900 schreef: ↑zo 15 nov, 2020 2:05heb je hier iets aan?
https://www.youtube.com/watch?v=LQ0L_IGPEOw