Habemus Causa!
Net maar eens vol ogenschijnlijke liefde naast de Caab op de uitrit gelegen en onder de auto gekeken, en ja hoor: drup…drup…drup op de oprit. Ongeveer midden-achter de aandrijflijn. Vervolgens van bovenaf geprobeerd achter de plek te komen waar het zou moeten lekken. En ja hoor: hebbes!
Op de foto zie je een zwart plastic onderdeel (waar die slang aan vast zit met een slangklem). Ik vermoed dat dat het thermostaathuis is (corrigeer me als ik het fout heb). Van daar lekt er koelvloeistof. Dat drup op een metalen constructie (stuurhuis?) eronder en vervolgens op de oprit. Aangezien er niet alleen koelwater aan de buitenkant van het blok zit, neemt het koelwater ook olie mee naar stuurhuis en oprit. Want in die hoek van het motorblok is het niet helemaal schoon van olie. Maar dat is een ander verhaal.
Nu dus de vraag: wat (als in: welk onderdeel) lekt er en hoe ‘moeilijk’ is dat ‘op de oprit’ te vervangen? of zijn de boutjes nog 'na te trekken'? al besef ik dat dat geen afdoende oplossing is. of beter vervangen door een alu deksel, zoals leverbaar bij R&D?
Een geruststelling verder, nu nog even oplossen