Dan nog is het sneller en voordeliger dan een bakwissel.
Maar zoals aangegeven moesten naast bak en koppeling de baksteun en dualmassa ook, bleek. Was niet directe helder geworden bij en kleine ingreep, maar hadden toch wel.gemoeten, alsnog dan
uit 5e versnelling schieten
-
RoccoH
- Donateur (5x)

Re: uit 5e versnelling schieten
reiernumans schreef: ↑di 01 feb, 2022 18:53Dit setje kun je toch nog gewoon nieuw bestellen voor niet idiote bedragen? Lijkt me dat een mooiere oplossing
Wellicht dat Reier doelt op een leverancier anders dan Orio?jansen schreef: ↑wo 02 feb, 2022 9:19Nieuwe losse tandwielen B207 transmissie worden niet meer los geleverd, alleen als complete versnellingsbak geld voor de B207E en B207L/R 5speed bak.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Is toch onderdeelnummer 55352416?
Die is nog te bestellen
Ik ben overigens waarschijnlijk minder goed thuis in de onderlinge verschillen tussen al die vijfbakken dan @jansen is, dus ik zou zijn tips/adviezen als leidend zien hier..
Die is nog te bestellen
Ik ben overigens waarschijnlijk minder goed thuis in de onderlinge verschillen tussen al die vijfbakken dan @jansen is, dus ik zou zijn tips/adviezen als leidend zien hier..
-
rolfweerts
- Geregistreerd lid
Mijn 9-3 1.8t heeft hetzelfde probleem en aangezien er recentelijk een nieuwe koppeling in is gekomen heeft het weinig zin om de hele bak los te halen en te wisselen.
Iemand tips waar ik aan een tandwielsetje of donor versnellingsbak kan komen?
Iemand tips waar ik aan een tandwielsetje of donor versnellingsbak kan komen?
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Tandwielsetje is niet meer leverbaar. Dat wordt een andere bak..
-
Bummer
- Geregistreerd lid
Jansen heeft vorig jaar deze wissel bij mijn Sport Estate uitgevoerd. Lijkt me de korste klap en heb nu een 4-bak op reserve liggen
.