Ultiem banden topic!
-
vectorreke
- Geregistreerd lid
Re: Ultiem banden topic!
hey hey
hier 150 pk Tid met italiaanse sloffen
pirelli centurato is beter dan nero ( mijn gedacht)
nero is mss sportiever profiel
ik heb nu 50 000 km gebold met centurato en heb nog 3 mm over voordat ik de slijtblokjes raak
ik betaalde 510 eur incl uitbalanceren en monteren
30% snelweg 70% dorpskern
ik zou ze opnieuw kopen
succes met je keuze
vectorreke
hier 150 pk Tid met italiaanse sloffen
pirelli centurato is beter dan nero ( mijn gedacht)
nero is mss sportiever profiel
ik heb nu 50 000 km gebold met centurato en heb nog 3 mm over voordat ik de slijtblokjes raak
ik betaalde 510 eur incl uitbalanceren en monteren
30% snelweg 70% dorpskern
ik zou ze opnieuw kopen
succes met je keuze
vectorreke
-
ZSR
- Donateur (3x)

Kijk een draadje naar mijn hart.
Ben ook op zoek naar zomerbandjes voor de 9-3 estate. Maatje 215-50-17 of 225-45-17.
Dacht zelf aan Michelin of Conti's.
Wat is de hoofd reden om een een alternatief te zoeken?
Vinden jullie M of C te duur, en zoeken we een goede band met een vriendelijkere prijs?
Of zijn er voor het geld van de M en C betere allround banden, voor auto's van zeg tot 240pk? (340pk's en Toyo's 888 zijn uitzondering volgens mij)
Misschien een zomerbandjes inkoop sessie doen? Al hoewel de marge volgens mij niet al te ruim is op de adresjes waar wij zoeken
Ben ook op zoek naar zomerbandjes voor de 9-3 estate. Maatje 215-50-17 of 225-45-17.
Dacht zelf aan Michelin of Conti's.
Wat is de hoofd reden om een een alternatief te zoeken?
Vinden jullie M of C te duur, en zoeken we een goede band met een vriendelijkere prijs?
Of zijn er voor het geld van de M en C betere allround banden, voor auto's van zeg tot 240pk? (340pk's en Toyo's 888 zijn uitzondering volgens mij)
Misschien een zomerbandjes inkoop sessie doen? Al hoewel de marge volgens mij niet al te ruim is op de adresjes waar wij zoeken
-
sweetspeed
- Geregistreerd lid
Naar mijn smaak hebben de Michelin's te zachte wangen en de Conti's vind ik weer te hard. Als ik dan vervolgens zie dat ik voor 50,= per band een goed of in mijn beleving beter alternatief heb...tja
-
gfgf
- Donateur (2x)

Ha! Het oude fabeltje duikt weer eens op. Dat was in de tijd van de diagonaalbanden zo, maar tegenwoordig niet. Kruiselings wisselen wordt in de VS, veiligheidsneuroseland bij uitstek, juist door de grote fabrikanten aanbevolen voor gelijkmatige slijtage. Werkt ook prima als je banden zaagtandslijtage vertonen (wat trouwens iets anders is dan cuppen). Ook natuurkundig is het een wat problematische stelling, want zo'n eenzijdige belasting zou betekenen dat je per saldo meer accelereert dan remt of andersom, en dat is lastig tot stilstand komen.maxmink93 schreef:Banden krijgen als ze gebruikt worden een draairichting. De koortlagen van een band gaan zich op een bepaalde manier in de band "zetten". Ga je ze kruislings wisselen, dan krijgen de koortlagen onderling wrijving- en kunnen ze breken. Leuke is dat je dit niet aan de band kan zien.
Maar goed, Millerman zei het al: koop gewoon de Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, dan heb je behalve een zuinige band met uitzonderlijk goede prestaties ook nauwelijks last van zaagtandjes.
-
inactief
- Geregistreerd lid
Ik heb de "performance Dunlops" gehad (weet niet meer precies hoe ze heten), maar die plakten mij iets te weinig voor wat ze sleten.
De Bridgestone Potenza heeft nu mijn voorkeur, heb ik al een paar setjes van opgereden.
Ik doe 1 jaar met voor, 2 jaar met achter. Als ze (bijna) kaal zijn rijden ze niet meer zo lekker, dat deden de Dunlops beter.
De Bridgestone Potenza heeft nu mijn voorkeur, heb ik al een paar setjes van opgereden.
Ik doe 1 jaar met voor, 2 jaar met achter. Als ze (bijna) kaal zijn rijden ze niet meer zo lekker, dat deden de Dunlops beter.
-
SaDi
- Geregistreerd lid
op de vorige 9-5 Estate had ik een setje Uniroyal Rainsport 2 liggen.
Deze

Fantastische band bij water...veeel water ... denk één der beste wat aquaplanning betreft.
Nadeel ... maakt wat geluid.

Deze

Fantastische band bij water...veeel water ... denk één der beste wat aquaplanning betreft.
Nadeel ... maakt wat geluid.
-
sweetspeed
- Geregistreerd lid
V profiel is wel extreem cupgevoelig....
-
SaDi
- Geregistreerd lid
Na + 20.000km nog niets van gemerkt.
Geen idee met meer km's ...heb de auto niet meer.

Geen idee met meer km's ...heb de auto niet meer.
-
Mrwhoopie
- Donateur (5x)

Leuk dat er zoveel input komt in dit topic,zo heeft iedereen er wat aan,kunnen we mss een sticky van maken?
De Pzero nero heeft volgens de centrale ook een velgrand-bescherming.
Ik ga de andere pirelli's ook eens natrekken.
Verder lijkt het mij leuk als we allen hier onze bevindingen over zijn banden blijft posten,zo kunnen we een groter pallet van goede banden vinden voor onze wagens.
@gfgf:raad jij het dan aan om kruislings te wisselen?
De Pzero nero heeft volgens de centrale ook een velgrand-bescherming.
Ik ga de andere pirelli's ook eens natrekken.
Verder lijkt het mij leuk als we allen hier onze bevindingen over zijn banden blijft posten,zo kunnen we een groter pallet van goede banden vinden voor onze wagens.
@gfgf:raad jij het dan aan om kruislings te wisselen?
-
sweetspeed
- Geregistreerd lid
Goed plan, al blijft het deels heel persoonlijk. Er zijn mensen die pas doorhebben dat ze met een platte band rijden als de flappen hun spatbord aan gort beginnen te slaan. 
-
Mrwhoopie
- Donateur (5x)

sweetspeed schreef:Goed plan, al blijft het deels heel persoonlijk. Er zijn mensen die pas doorhebben dat ze met een platte band rijden als de flappen hun spatbord aan gort beginnen te slaan.
Banden is indd heel persoonlijk,maar voor zij die wel wat onderzoek willen doen,kunnen hier dan bvb direct zien wat je zeker kan nemen of mss zelfs zeker niet.
Het is ook leuk dat we met velen zijn,technisch,a-technisch,sportieve rijder,rustige rijder,stad,autostrade en zo kunnen we echt wel veel ervaringen bundelen zodat je met een beetje lezen wel tot een oplossing kan komen,en zelfs als de band tegen valt en de persoon in kwestie post het hier dan dan hebben we weer een nieuwe input.
-
Mrwhoopie
- Donateur (5x)

Ik ben me wat aan het inlezen in de Pzero nero's maar de reviews zijn slecht over grip in de regen en lawaai...pfff banden echt niet makkelijk.
-
Mrwhoopie
- Donateur (5x)

Welke Potenza bedoel je?Want je hebt de Potenza S001,Potenza RE050 Asym.G-ice schreef:Ik heb de "performance Dunlops" gehad (weet niet meer precies hoe ze heten), maar die plakten mij iets te weinig voor wat ze sleten.
Hankook een goed merk?Aan de prijs te zien is dat een band in het segment van de topmerken,maar ik ken het merk niet.
-
millerman
- Donateur (3x)

Omdat het zo persoonlijk is, is het wel handig om aan te geven welke wensen je hebt. Geluid boeit mij niets. Slijtage niet zo heel veel. Grip wel en aangezien de meeste bekende merken wel grip leveren bij droog wegdek, let ik met name op grip bij nat wegdek.
Ervaringen tot nu toe:
1. Falken ZE912 - plakt prima, goede prijs/kwaliteit-verhouding, slecht bij nat wegdek als ze verder versleten zijn
2. Vredestein Ultrac Sessanta - prima grip, ook bij nat wegdek, gescheurd voor ze op waren zonder noemenswaardige stootjes of hobbels, direct vervangen en nooit meer
3. Continental SportContact 3 - erg goede grip, ook bij nat wegdek, beter dan Vredestein, gaan lang mee
4. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 - erg goede grip, superieur op nat wegdek, zelfs met versleten voorbanden houden ze zich prima op nat wegdek
Ik zou de Bridgestone Potenza's nog wel eens willen proberen. Echter doen de Goodyears het zo goed, dat ik geen reden heb om over te stappen.
Ervaringen tot nu toe:
1. Falken ZE912 - plakt prima, goede prijs/kwaliteit-verhouding, slecht bij nat wegdek als ze verder versleten zijn
2. Vredestein Ultrac Sessanta - prima grip, ook bij nat wegdek, gescheurd voor ze op waren zonder noemenswaardige stootjes of hobbels, direct vervangen en nooit meer
3. Continental SportContact 3 - erg goede grip, ook bij nat wegdek, beter dan Vredestein, gaan lang mee
4. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 - erg goede grip, superieur op nat wegdek, zelfs met versleten voorbanden houden ze zich prima op nat wegdek
Ik zou de Bridgestone Potenza's nog wel eens willen proberen. Echter doen de Goodyears het zo goed, dat ik geen reden heb om over te stappen.
-
Mrwhoopie
- Donateur (5x)

Als ik de cijfers zo bekijk is deze band ook een pak beter dan alle vernoemde.millerman schreef: 4. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 - erg goede grip, superieur op nat wegdek, zelfs met versleten voorbanden houden ze zich prima op nat wegdek.