Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)

2002-2012
N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » za 13 mei, 2006 14:31

Koffie schreef:450 km uit 1 tank :roll:
Ik denk dat als ik mijn best doe, ik het dubbele kan halen.
Ik haal nu ongeveer rond de 750 km uit 1 tank (diesel).
Dat heb je met benzine hé. Ook heb ik "het nieuwe rijden" nog niet zo begrepen... Als ik vaker snelweg zou rijden zou de tank volgens mij wel wat voller blijven, maar dat is nou eenmaal niet zo. Het kan vast nog wel erger, een Hummer bijvoorbeeld? Toevallig gisteren heen en weer gereden tussen Arnemuiden en Veenendaal. Niet harder gereden als 125km, het zuinigheidsrecord staat nu op 10.2l per 100km.

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » za 13 mei, 2006 15:43

met een 9-5 Aero Estate handbak heb ik met het grootste deel snelweg/cruise-control 8,6liter/100km als record gehaald, en ik ging toch niet overdreven langzaam rijden daarvoor... 1 op 11,6 is best netjes voor zo'n zware auto met 250pk dacht ik zo :D

davidjoost

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » za 13 mei, 2006 15:46

[]

Kan wel kloppen, maar ik heb een 9-3 Estate automaat met 195pk. Ik rijd de meeste km`s niet op de snelweg, maar zelfs als ik dat wel doe blijft hij best dorstig.

Koffie
Geregistreerd lid

Bericht door Koffie » zo 14 mei, 2006 21:03

Zojuist geschoten onderweg in de auto.
Op dat moment had ik al ca. 85 km op de dagteller staan, gereset na het tanken gisteren.

Afbeelding

Toegeven : ik reed op dat moment wel heel zuinig :D

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » zo 14 mei, 2006 21:13

Koffie schreef: Toegeven : ik reed op dat moment wel heel zuinig :D
Toegegeven: je reed wel héél zuinig! Stationair toerental in zes? :applause:
Ik heb het ook wel eens geprobeerd en kwam even boven de 1000 km, maar niet voor lang.

Koffie
Geregistreerd lid

Bericht door Koffie » zo 14 mei, 2006 21:36

Dat nou ook weer niet ;)
100 in zijn zes, en deze DTE heeft hij toch de gehele weg aangegeven. Als ik er niet af had gemoeten, was hij naar de 1100 gegaan gok ik.
Maar als ik gewoon normaal rijd (veel snelweg, 140-160 en relatief veel file) dan is een gemiddelde van 750 op 1 tank normaal.

fterhaar
Geregistreerd lid

Bericht door fterhaar » ma 15 mei, 2006 13:40

Mr Koffie

Ik herken ook een ding van je foto!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ALTIJD SMERIGE VOORRUIT MET STREPEN EN DERGELIJKE.
Nieuwe ruitenwissers helpt niks.
Zelfs de opel corsa van mijn vriendin heeft schonere ruit!

Koffie
Geregistreerd lid

Bericht door Koffie » ma 15 mei, 2006 15:03

De Saab treft hier geen enkel blaam, het betrof hier een terugrit over de dijk Lelystad-Enkhuizen op een zonnige zomeravond waar we die dag al voor de 2e keer overheen reden :P

Illu
Geregistreerd lid

Bericht door Illu » di 16 mei, 2006 23:55

fterhaar schreef:Mr Koffie

Ik herken ook een ding van je foto!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ALTIJD SMERIGE VOORRUIT MET STREPEN EN DERGELIJKE.
Nieuwe ruitenwissers helpt niks.
Zelfs de opel corsa van mijn vriendin heeft schonere ruit!
een goeie ruitensproeiervloeistof doet echt wel wonderen met die vliegen in de zomer

fterhaar
Geregistreerd lid

Bericht door fterhaar » wo 17 mei, 2006 13:05

Heb inderdaad meerdere geprobeerd maar ik blijf maar sproeien.
Kan misschien ook te maken hebben met de protech autowas die ik gebruik. Dit komt ook op de ruiten.

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » wo 17 mei, 2006 15:54

Gisteren stond ik te tanken op den Ruygen Hoek, stond er opeens een andere 9-3 estate achter me. Leek erg veel op die van Shearwater, maar het kenteken klopte niet. Even praatje gemaakt. Bleek dat het de auto van zijn vrouw was. Hijzelf reed een V70. Deze meneer vond de 9-3 behoorlijk sportiever en fijner als zijn V*lv*, alleen een beetje krapper. Hij vond het een super auto. Deze meneer woonde in het gooi, wie weet wel een SF-er (denk ik niet omdat hij zelf V70 rijdt). Ik wilde het toch even melden... O ja. Het was een zwarte 1.8t.

Koffie
Geregistreerd lid

Bericht door Koffie » wo 17 mei, 2006 16:05

Wel heel erg Saab minded en 'nerdy' als je de type en kentekens van forumgenoten onthoud :D

Tot nog toe gaat het prima met rijden, ga mijn uiterste best doen richting de 1000 op 1 tank te rijden 8)

/offtopic

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » wo 17 mei, 2006 16:38

[]

Zo had ik het nog niet bekeken. Maar zowel Shearwater en ik waren de allereerste 9-3 estate rijders van Nederland...

Gisteren Arnemuiden - Buitenveldert en terug gereden. Gelijk weer een persoonlijk zuinigheids record gemaakt. Sid gaf op zijn zuinigst aan 9.5l per 100km. Op de terugweg nogal lang in de file gestaan op de A4, zodoende staat de SID weer op 9.7. Is nog steeds erg zuinig natuurlijk vergeleken met toen ik de auto net had (19.3l).

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 17 mei, 2006 16:48

@ Koffie,
Waarom is het 'nerdy' als je kentekens van Saabforummers of van andere auto's onthoudt? Doe het zelf ook, leuk, gewoon uit nieuwsgierigheid.

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » wo 17 mei, 2006 16:59

N2024 schreef:Maar zowel Shearwater en ik waren de allereerste 9-3 estate rijders van Nederland...
En zo is't maar net! :applause: :green_many:

Plaats reactie