De volgende Saab 9-3 sport estate van Lars
-
Sa93Ve
- Geregistreerd lid
Re: Saab 9-3 sport estate van Lars
Die klemmetjes kan je eigenlijk ook maar één keer gebruiken, zo fragiel zijn ze. Ze kunnen er ook maar op één manier op! Houd hier rekening mee als je de dakstrip plaatst. Die klik je er namelijk in.
-
LarsJanse
- Donateur

DankjeSa93Ve schreef: ↑vr 15 nov, 2024 19:20Die klemmetjes kan je eigenlijk ook maar één keer gebruiken, zo fragiel zijn ze. Ze kunnen er ook maar op één manier op! Houd hier rekening mee als je de dakstrip plaatst. Die klik je er namelijk in.
-
LarsJanse
- Donateur

Operatie ruitenwissers is geslaagd, beide bewegen weer.
Had meteen beetje spijt van de keuze voor aftermarketspul, want moest wel wat dingetjes corrigeren, maar het werkt nu wel en het prijsverschil was echt aanzienlijk. Nieuwe mechaniek voelt wel gewoon stevig en degelijk aan dus wel vertrouwen in.
Oude spul was nog het origineel uit 2005.. nieuwe hoeft niet NOG 19 jaar mee schat ik zo in..

Morgen winterwielen eronder, en wachten op de levering van de klipjes voor de Dakstrips.
Had meteen beetje spijt van de keuze voor aftermarketspul, want moest wel wat dingetjes corrigeren, maar het werkt nu wel en het prijsverschil was echt aanzienlijk. Nieuwe mechaniek voelt wel gewoon stevig en degelijk aan dus wel vertrouwen in.
Oude spul was nog het origineel uit 2005.. nieuwe hoeft niet NOG 19 jaar mee schat ik zo in..

Morgen winterwielen eronder, en wachten op de levering van de klipjes voor de Dakstrips.
-
LarsJanse
- Donateur

-
LarsJanse
- Donateur

-
Sa93Ve
- Geregistreerd lid
Mooi werk! Waren ze in Duitsland significant goedkoper?
-
LarsJanse
- Donateur

Ik kon ze in NL niet krijgen, JenD had ze niet, Bij RenD staan ze als niet leverbaar… in Duitsland hadden ze ze wel maar daar duurt het 3 dagen voor het wordt verzonden, en dan nog 2 dagen onderweg. Hielp ook niet dat ik er eerst maar 4 nodig dacht te hebben, en toen zag dat ze allemaal kapot waren. Dus tweemaal levertijd.
Prijs verschilt nogal… geel en grijs kost €2,30 per stuk, wit en zwart €11,- per stuk… er zitten nu allemaal grijze en 1 gele in. Heb geen verschil kunnen ontdekken tussen zwart, geel en grijs, alleen de witte (voorste) zijn iets anders maar pasvorm is uitwisselbaar.
Prijs verschilt nogal… geel en grijs kost €2,30 per stuk, wit en zwart €11,- per stuk… er zitten nu allemaal grijze en 1 gele in. Heb geen verschil kunnen ontdekken tussen zwart, geel en grijs, alleen de witte (voorste) zijn iets anders maar pasvorm is uitwisselbaar.
-
Sa93Ve
- Geregistreerd lid
Ja, ik begijp die kleuren ook niet. Kon er ook geen verschil in zien. Waar heb je ze besteld? Ik denk dat het geen kwaad kan er een handje vol van op stapel te hebben. Bij mij waren er een best aantal kapot maar een beetje Parabond doet wonderen 
-
LarsJanse
- Donateur

Schwedenteile.deSa93Ve schreef: ↑ma 02 dec, 2024 0:10Ja, ik begijp die kleuren ook niet. Kon er ook geen verschil in zien. Waar heb je ze besteld? Ik denk dat het geen kwaad kan er een handje vol van op stapel te hebben. Bij mij waren er een best aantal kapot maar een beetje Parabond doet wonderen![]()
-
Sa93Ve
- Geregistreerd lid
Dank, ga ik dat even een bezoekje brengen.
-
LarsJanse
- Donateur

“Gelukkig” hoef ik me nog steeds niet te vervelen met mijn Saab… de klussen dienen zichzelf spontaan aan:
-)komende tijd eens zie hoe ik mijn hemelbekleding weer enigszins kan fixen. Door stommiteit van mijzelf bij de bouwmarkt nu een lelijke winkelhaak in het dak van de achterbak, en een deuk in mijn ego..
-) het soms weigerende slot van het rechtsachterportier heeft nu besloten geheel vast te lopen…. Krijg de deur zowel van buitenaf als van binnenuit niet meer van het slot.. dat wordt wel even een prutsklus ben ik bang…
Soms vergeet ik dat ik hem pas 11 maanden heb… en wat er al niet allemaal aan gerepareerd is in die tijd. Eigenlijk ben ik knettergek dat ik ermee door ga. Maarja, je kunt maar een hobby hebben, en van ernaar kijken en erin rijden wordt ik wel weer heel blij

-)komende tijd eens zie hoe ik mijn hemelbekleding weer enigszins kan fixen. Door stommiteit van mijzelf bij de bouwmarkt nu een lelijke winkelhaak in het dak van de achterbak, en een deuk in mijn ego..
-) het soms weigerende slot van het rechtsachterportier heeft nu besloten geheel vast te lopen…. Krijg de deur zowel van buitenaf als van binnenuit niet meer van het slot.. dat wordt wel even een prutsklus ben ik bang…
Soms vergeet ik dat ik hem pas 11 maanden heb… en wat er al niet allemaal aan gerepareerd is in die tijd. Eigenlijk ben ik knettergek dat ik ermee door ga. Maarja, je kunt maar een hobby hebben, en van ernaar kijken en erin rijden wordt ik wel weer heel blij
-
MartinvR
- Geregistreerd lid
Lars
Jouw Saab is van 2005. Dus met de oude deurkrukken.
Dat scheelt een hoop werk als je het slot rechtsachter wil vervangen. Dat slot kan je na losnemen van de deurkruk via het gat in de deur naar buiten wurmen.
Bij de facelift 2008 gaat dat niet. Gat is te klein.
Je moet dan de achterruit met geleiders demonteren om het slot eruit te halen.
Succes!
Groet Martin
Dat scheelt een hoop werk als je het slot rechtsachter wil vervangen. Dat slot kan je na losnemen van de deurkruk via het gat in de deur naar buiten wurmen.
Succes!
Groet Martin
-
LarsJanse
- Donateur

Bedankt,MartinvR schreef: ↑wo 25 dec, 2024 14:18Lars
Succes!
Groet Martin
ik had ook al beide opties online gevonden, maar wist niet of de deurkruk-route ook een officieel geaccepteerde is.
Gelukkig ondertussen wel het slot weer los gekregen, kan in ieder geval de deur weer gewoon open.
-
LarsJanse
- Donateur

Ondertussen de hoofdemciylinder laten vervangen ivm het nog steeds warm lopen rechtsachter en ook soms linksvoor.
Ook het hemeltje gerepareerd; zat een scheur in na een onhandige actie bij de bouwmarkt. Nieuwe hemel was vast mooier geweest maar zoals hij nu is vind ik t ook best acceptabel. Schade zat rechts maar links ook plakker gedaan om de boel symmetrisch te houden

Verder staat nog steeds op het verlanglijstje:
-)uitwisselen van het slot rechtsachter, komt wel een keer tijdens een vrijer weekend. Ik heb m al liggen.
-)Stuur vervangen door een sportiever gevormd exemplaar met nettere bedieningsknoppen. Heb er een gezien op marktplaats maar moet wel beetje op de centen letten ondertussen
-)Installeren van een eSID3.. leuke gadget maar zelfde als met het stuur, maar moet dus wel een beetje op de centjes blijven letten….
-)Verder tijdens technisch weer eens de bekleding reinigen en de lederen delen behandelen.
-)En weer eens een poging wagen om de mistlichten aan de praat te krijgen, zit ergens een draadbreuk tussen het relais en de stekker in de bumper..
Ook het hemeltje gerepareerd; zat een scheur in na een onhandige actie bij de bouwmarkt. Nieuwe hemel was vast mooier geweest maar zoals hij nu is vind ik t ook best acceptabel. Schade zat rechts maar links ook plakker gedaan om de boel symmetrisch te houden

Verder staat nog steeds op het verlanglijstje:
-)uitwisselen van het slot rechtsachter, komt wel een keer tijdens een vrijer weekend. Ik heb m al liggen.
-)Stuur vervangen door een sportiever gevormd exemplaar met nettere bedieningsknoppen. Heb er een gezien op marktplaats maar moet wel beetje op de centen letten ondertussen
-)Installeren van een eSID3.. leuke gadget maar zelfde als met het stuur, maar moet dus wel een beetje op de centjes blijven letten….
-)Verder tijdens technisch weer eens de bekleding reinigen en de lederen delen behandelen.
-)En weer eens een poging wagen om de mistlichten aan de praat te krijgen, zit ergens een draadbreuk tussen het relais en de stekker in de bumper..