Hoi allemaal,
Sinds enkele dagen schakelt mijn cruise control niet meer in.
Dat wil zeggen dat als ik hem inschakel merk ik dat hij het wel doet maar na een paar seconden schakelt hij weer uit.
Sinds zo ongeveer een half jaar schakelde de cc uit als ik op het stuur het geluid van de radio harder zette.
Ik weet niet of het een met het ander te maken. Iemand enig idee?
Betreft een 9-3 1.8T uit 2005
Gr,
Willem
cruise control met kuren.
-
jansen
- Donateur (7x)

Re: cruise control met kuren.
Cruise control hendels kunnen ook wel eens spoken/storingen geven, uitvallen.
-
Rico1303
- Donateur (2x)

Ik heb de hendel wel eens uit elkaar gehaald en schoon gemaakt waardoor de cruise control weer werkt.
de combinatie met geluid harder zetten en cruise uitvallen klinkt meer als een probleem in de CIM ofzo.
Ik zou beginnen met andere hendel proberen of deze een keer uitelkaar en schoon maken.
de combinatie met geluid harder zetten en cruise uitvallen klinkt meer als een probleem in de CIM ofzo.
Ik zou beginnen met andere hendel proberen of deze een keer uitelkaar en schoon maken.
-
fuga
- Geregistreerd lid
100% einde cruisecontrolhendel.Kruimel schreef: ↑wo 06 mei, 2026 7:19Hoi allemaal,
Sinds enkele dagen schakelt mijn cruise control niet meer in.
Dat wil zeggen dat als ik hem inschakel merk ik dat hij het wel doet maar na een paar seconden schakelt hij weer uit.
Sinds zo ongeveer een half jaar schakelde de cc uit als ik op het stuur het geluid van de radio harder zette.
Ik weet niet of het een met het ander te maken. Iemand enig idee?
Betreft een 9-3 1.8T uit 2005
Gr,
Willem
-
Kruimel
- Geregistreerd lid
Hendel gedemonteerd en schoon gemaakt.Rico1303 schreef: ↑wo 06 mei, 2026 9:27Ik heb de hendel wel eens uit elkaar gehaald en schoon gemaakt waardoor de cruise control weer werkt.
Hij werkt weer, en de radio kan ik weer harder zetten zonder dat de cc uitvalt.
-
Kruimel
- Geregistreerd lid
schoongemaakt (contactspray) en hij werkt weer.fuga schreef: ↑wo 06 mei, 2026 13:28100% einde cruisecontrolhendel.
-
Rico1303
- Donateur (2x)

Kijk dat zijn goede berichten.
Mooi dat het zo gelukt is!
De combinatie radio en cruise control snap ik nog steeds niet 100% maar ja die auto zit redelijk vol met electronica
.
Mooi dat het zo gelukt is!
De combinatie radio en cruise control snap ik nog steeds niet 100% maar ja die auto zit redelijk vol met electronica
-
Kruimel
- Geregistreerd lid
blijven rare dingen die SaabsRico1303 schreef: ↑do 07 mei, 2026 11:04
De combinatie radio en cruise control snap ik nog steeds niet 100% maar ja die auto zit redelijk vol met electronica.