Hoi iedereen, ik ben nogal een saabfan op budget (tot hoever dat kan) en ik ben van plan om mijn vertrouwde twingo aan het eind van het jaar te vervangen met een saab 9-3 linear of misschien een vector. Ben altijd een fan geweest van zweedse auto's, vooral de 2e generatie saab 9-3. Ik weet dat de 1.8t en 2.0t echte saab motoren zijn en dat de 1.8i een opel motor is. In het algemeen hoor ik van mensen dat de 1.8t en 2.0t veel betrouwbaarder zijn (had ik opzich wel verwacht). Toch vindt ik de prijzen en iets betere zuinigheid wel een grote bonus van de opel motor, snel zijn boeit me ook niet zo veel. Aan de ene kant heb ik ook het gevoel alsof onderdelen goedkoper zijn voor die motoren dan de saab-motoren. Dit weet ik niet heel erg zeker maar het klinkt opzich wel logisch.
Eigenlijk zoek ik de input van mensen die ervaringen hebben met vooral de 1.8i en 1.8t. Denken jullie dat gaan voor een opel motor een goed idee is als de kosten zo laag mogelijk zou willen houden? Of is het het toch waard om maandelijks wat meer te betalen voor een echte saab motor. Dit is echt een praktische zaak, ik hecht niet veel waarde aan het feit dat het een ECHTE saab motor moet zijn, het gaat mij meer om rij-gevoel en betrouwbaarheid. Ik zou beiden opties kunnen betalen, maar als de 1.8i uitkomt is dat alleen maar meer geld in de spaarpot. Hartelijk bedankt alvast!
PS: ik wil de auto eig zo lang mogelijk houden