9-3SC MY2010 vering

2002-2012
Plaats reactie
bartdiaz
Geregistreerd lid

9-3SC MY2010 vering

Bericht door bartdiaz » do 24 apr, 2025 11:46

Hej alihoppa!

Ik kreeg na de servicebeurt van mijn MY2010 9-3SC te horen dat de veren rechtsvoor en -achter aan vervanging toe zijn. Het betreft een vector met standaard chassis.
Opzich zou een kleine verlaging best leuk zijn dus ik dacht aan vervanging van alle veren naar aero veren. Alleen wil ik eigenlijk op dit moment niet investeren in nieuwe dempers, dat komt op een ander moment.

Gaan Aero veren op standaard dempers goed of is dat iets wat je eigenlijk niet zou moeten willen? Ik las iets over “dansend” gedrag, nou is een beetje dansen best leuk maar niet voor een auto :wink: een andere optie zou ook kunnen zijn om nu voor “normale” veren te gaan en op een later moment te investeren in goede dempers met veren die de boel net ietsje lager brengen.

Zoals je leest, ik zit dus een beetje te wikken en te wegen

Wat is jullie kijk hierop?

Gr Bart

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: 9-3SC MY2010 vering

Bericht door reiernumans » do 24 apr, 2025 12:53

Gaat prima, maar als je veren aan vervanging toe zijn zullen je dempers niet veel beter zijn. Ik zou je aanraden dat tegelijk op te pakken ivm volledige overlap in werkzaamheden. Is in de meeste gevallen zeer de moeite waard in mijn ervaring

bartdiaz
Geregistreerd lid

Re: 9-3SC MY2010 vering

Bericht door bartdiaz » vr 25 apr, 2025 10:02

Thnx Reier, goed punt. Ik ga kijken of ik nog ergens een oude sok met wat centen kan vinden :wink:

Plaats reactie