Saabje start niet

2002-2012
fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Saabje start niet

Bericht door fozwart » ma 17 feb, 2025 18:47

Brandstofdruk is alleen met een fysieke drukmeter te bepalen, geldt ook voor de compressie. Dat gaat niet met TECH II. Misschien kun je dat even met hem opnemen. Ik denk dat je nu meer hebt aan specifieke waarden dan aan een aanname.

w.benitez
Geregistreerd lid

Bericht door w.benitez » ma 17 feb, 2025 18:49

Hij heeft de brandstofdruk gemeten en ook de compressie, alles lag toch al los, dus het is daadwerkelijk gemeten en hij zei dat beide goed waren.

fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door fozwart » ma 17 feb, 2025 18:51

Ok, duidelijk

w.benitez
Geregistreerd lid

Bericht door w.benitez » ma 17 feb, 2025 19:19

Morgen komt hopelijk de BDP sensor binnen, ik zou niet weten wat er nog meer mis kan zijn. De Ecu dan misschien…

w.benitez
Geregistreerd lid

Bericht door w.benitez » di 18 feb, 2025 16:29

BDP sensor vervangen, had de bougies de hele nacht eruit gelaten ivm overdaad aan benzine. Alles teruggemonteerd en gestart(na een schietgebedje), maar helaas…. Heb de monteur nog gebeld, brandstofdruk was 2,8 bar. Ga op zoek naar een andere Saab, ik heb geen idee meer….

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » di 18 feb, 2025 16:53

welke regio zit je. Ik blijf van mening dat je probleem in de stuurcim zit.

w.benitez
Geregistreerd lid

Bericht door w.benitez » di 18 feb, 2025 19:41

Ik woon in Raalte Klaasj.
Ff laatste update, heb als soort van gok de Saab aan laten slepen door mijn buurman. Na zo’n 500 meter sloeg ie aan. Heb wel de straat in de blauwe mist gezet…. Auto warm laten worden door rustig rondje te rijden, auto was schijnbaar in Limp mode gegaan. Auto terug op de oprit gezet en zowaar deed de OBD reader het ook weer. Kreeg de volgende codes: P300, misfires, P1523, solenoid, P0122, Gasklephuis en P0223 sensor Gasklephuis. Alle fouten gewist en weer gestart, startte gelijk! Heb net 24 km gereden, probleemloos…..
Morgenochtend gaandeweg het weer proberen…. Er gloort hoop! Ik houd jullie op de hoogte! Iig bedankt voor alle input.

fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door fozwart » za 22 feb, 2025 13:36

Dat is mooi, als je morgen, hopelijk met succes, weer gereden hebt, eens voorzichtig de klemmen van de accupolen één voor één voelen of ze heet zijn of niet. Wel voorzichtig, ze kunnen erg heet worden. Als dat zo is dan heb je weerstand in de aansluiting van de kabels op de klemmen. Funest voor goed starten maar ook funest voor het opladen van je accu. Mocht dat het geval zijn dan raad ik je aan om die te vervangen. Je zou dat kunnen doen met ouderwetse klemmen of de hele kabel inclusief klem te vervangen.

w.benitez
Geregistreerd lid

Bericht door w.benitez » za 22 feb, 2025 13:49

Heb inmiddels weer 800 km gereden zonder problemen, maar ik ga dat zeker even testen, bedankt!

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » za 22 feb, 2025 15:28

bedankt voor je update!

Plaats reactie