De koppeling van de Saabrio moet na 120K wellicht een keer vervangen worden. Een wat handiger familielid opperde om er dan maar gelijk een automaat van te maken.
Is dat een grote klus of valt het mee?
Ombouw naar automaat?
-
fozwart
- Donateur (7x)

Re: Ombouw naar automaat?
Na 120K ? Waarom? Ik heb 2 handgeschakelde auto's (Sportsedans) gereden met ruim meer dan 300.000 km op de teller. Nog nooit een slippende koppeling gehad, laat staan vervangen. Heb je misschien een tuning die ver boven de 190 pk uit komt?
In ieder geval ombouwen naar een automaat vergt wel een behoorlijke inspanning.
In ieder geval ombouwen naar een automaat vergt wel een behoorlijke inspanning.
-
J.vandermeulen
- Donateur

Dus ombouw is geen plug en play.
De auto is getuned door Dion op 215 PK of e.d.
Na 120K zal zo’n koppeling toch eens op zijn? Hij grijpt in vergelijking met de koppeling uit de 9-3X aero hoger aan.
De auto is getuned door Dion op 215 PK of e.d.
Na 120K zal zo’n koppeling toch eens op zijn? Hij grijpt in vergelijking met de koppeling uit de 9-3X aero hoger aan.
-
fozwart
- Donateur (7x)

Als hij niet slipt dan zou ik er niet eens aan durven te denken dat hij met die km stand al vervangen zou moeten worden. Zoals ik al aangaf heb ik 2 maal een Sportsedan ( 220pk) gehad met echt ruim meer dan 360.000 km en daar was bij verkoop nog geen sprake van een slippende koppeling. Als jij netjes je koppeling behandelt dan kan die nog behoorlijk wat km's mee.
Maar van handbak naar automaat is absoluut geen plug and play.
Maar van handbak naar automaat is absoluut geen plug and play.
-
J.vandermeulen
- Donateur

Dan blijven we gewoon poken en laten we de koppeling ook nog ff zitten.
-
Scoloo
- Donateur

Inderdaad geen plug en play. Pedalenbox, ecu, andere software. Leuke uitdaging, dat wel
2 week geleden de koppeling van mijn 9-3 gedaan. Puur omdat ik een frisse er in wil hebben. Maar de plaat en drukgroep was nog lang niet op (230.000 op de klok). Dus gewoon lekker doorrijden.
2 week geleden de koppeling van mijn 9-3 gedaan. Puur omdat ik een frisse er in wil hebben. Maar de plaat en drukgroep was nog lang niet op (230.000 op de klok). Dus gewoon lekker doorrijden.