Is er iemand die ervaring heeft met subframe verwijderen van een 9-3 v2 , begint te roesten en wil het eronderuit halen.
Ben benieuwd welke tijd hier voor staat ongeveer, er van uitgaande dat de bouten meewerken.
Subframe
-
Sa93Ve
- Geregistreerd lid
Re: Subframe
Subframe verwijderen is wielen eraf, draagarmen loshalen, motorsteunen loshalen, uitlaat en nog een zwikje meer aan onderdelen. Als je een brug hebt is het wel te doen, reken op een aantal uren werk tot een goede middag werk.
Mijn koppeling is pas vervangen en dus is het subframe er onderuit geweest. Die heb ik ontroest en opnieuw gespoten. Maar met de wetenschap van nu zou ik een tweedehands subframe gekocht hebben en die zou ik laten poedercoaten. Het resultaat is veel mooier en kwalitatief beter. Vervang dan gelijk je rubbers en motorsteunen en draagarmen als die eraan toe zijn.
Mijn koppeling is pas vervangen en dus is het subframe er onderuit geweest. Die heb ik ontroest en opnieuw gespoten. Maar met de wetenschap van nu zou ik een tweedehands subframe gekocht hebben en die zou ik laten poedercoaten. Het resultaat is veel mooier en kwalitatief beter. Vervang dan gelijk je rubbers en motorsteunen en draagarmen als die eraan toe zijn.
-
GJR
- Geregistreerd lid
[]
Dank je wel voor je reactie, brug is er, is dus goed te doen in een vrije dag…
En idd frame wordt gepoedercoat, achterste subframe tzt ook.
Dank je wel voor je reactie, brug is er, is dus goed te doen in een vrije dag…
En idd frame wordt gepoedercoat, achterste subframe tzt ook.
Reden: Onnodige quote verwijderd
-
Rico1303
- Donateur (2x)

op eeen brug is het heel goed te doen.
Persoonlijk zou ik het blok aan de bovenkant extra vast hangen. (zoon beugel die ze ook gebruiken bij het wisselen van de koppeling.)
zelf heb ik ook een setje subframes op voorraad die ik ter zijne tijd wil later poedercoaten.
Succes!
Persoonlijk zou ik het blok aan de bovenkant extra vast hangen. (zoon beugel die ze ook gebruiken bij het wisselen van de koppeling.)
zelf heb ik ook een setje subframes op voorraad die ik ter zijne tijd wil later poedercoaten.
Succes!
-
werli
- Donateur (2x)

heey
ik heb nog een sport sedan subframe staan
dan kan je op voorhand werken
1 eraf en ander gelijk er terug op
mvg werner
ik heb nog een sport sedan subframe staan
dan kan je op voorhand werken
1 eraf en ander gelijk er terug op
mvg werner
-
GJR
- Geregistreerd lid
[]
Bedankt maar subframe kan ik in een dag laten coaten, bestel dan ook nog eventueel onderdelen die aan vervanging toe zijn of al preventief vervangen.
Bedankt maar subframe kan ik in een dag laten coaten, bestel dan ook nog eventueel onderdelen die aan vervanging toe zijn of al preventief vervangen.
Reden: Onnodige quote verwijderd
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Als ik kijk naar het subframe van bv een 900NG, dan zit daar na al die jaren onder de auto nog geen spat roest aan… deze frames zijn namelijk (dubbel) thermisch verzinkt!! De auto heeft ook weinig bodemplaten, dus het frame krijgt altijd de volle laag (steenslag, straatvuil, etc.).
Wellicht is dat ook een goed idee! Maar dat moet wel kunnen. Ik weet niet hoe dikwandig staal voor het subframe is gebruikt (ivm vervorming, zinkbad is ruim 400graden) en of er voldoende gaten in het frame zitten zodat het in het zinkbad mag… (veiligheid).
Ook moet je natuurlijk een bedrijf kunnen vinden die ook voor particulieren iets wil doen of iemand kennen die connecties heeft…
Poedercoat is een hele harde laag en wellicht niet zo beschermend tegen bv steenslag. Ook is een goede ondergrond belangrijk bij het poedercoaten. Het beste is vooraf, of zinkfosfateren of een KTL behandeling. Een goede poedercoater kan dit ook!
Wellicht is dat ook een goed idee! Maar dat moet wel kunnen. Ik weet niet hoe dikwandig staal voor het subframe is gebruikt (ivm vervorming, zinkbad is ruim 400graden) en of er voldoende gaten in het frame zitten zodat het in het zinkbad mag… (veiligheid).
Ook moet je natuurlijk een bedrijf kunnen vinden die ook voor particulieren iets wil doen of iemand kennen die connecties heeft…
Poedercoat is een hele harde laag en wellicht niet zo beschermend tegen bv steenslag. Ook is een goede ondergrond belangrijk bij het poedercoaten. Het beste is vooraf, of zinkfosfateren of een KTL behandeling. Een goede poedercoater kan dit ook!