De 9-3 biopower 1.8t Hirsch lpg 300k+ verliest een beetje koelvloeistof. 0,25 liter op 3500 km ongeveer
Afpersen heeft niets opgeleverd
Geen rare bellen en kleuren bij de oliedop en peilstok
Geen druppels onder de waterpomp dus mogelijk verdampt het tijdens het rijden.
Ik denk dat ik de waterpomp maar preventief ga vervangen bij de volgende kleine beurt.
Is dit logisch ? Of vergeet ik iets?
Waterpomp?
-
Ligne prestige
- Geregistreerd lid
Re: Waterpomp?
Begin eerst eens met het vervangen van de dop die op het koelvloeistof reservoir zit. Tip die ik laatst van “cyclonecyd” op youtube zag (maakt veel videos over de NG9-3).
-
Arjan9-3
- Donateur (10x)

Als ‘t ergens verdampt, dan is het ook ergens rood onder je auto. Dat zou een hint kunnen geven waar het lekt.
-
jansen
- Donateur (7x)

Ik denk dat ik de waterpomp maar preventief ga vervangen bij de volgende kleine beurt.
Volgens mij vergeet je inderdaad iets, waterpomp vervanging is 6 tot 8 uur arbeid, plus alle pakkingen/ o-ringen ook meevervangen van de omloopbuis en thermostaathuis.Is dit logisch ? Of vergeet ik iets?
Anders kan je later weer overnieuw beginnen. Daarom worden de waterpomp nooit preventief vervangen alleen als ie lekt
-
Moeshkien
- Geregistreerd lid
T-koppeling nakijken (links naast ECU). Meestal daar gaat stuk zijn.
-
Scoloo
- Donateur

Aangezien het om een LPG gaat, bekijk even goed de koelslangen van de lpg. Al zo vaak gezien dat ze zweten op de t stukken die er tussen geplaatst worden. Of een matige kwaliteit slangklem en dan zweten ze daarop. Ook al afgeperst op temperatuur? Maakt ook nog wel eens een verschil.
En afpersen en dan even een uurtje wat anders doen. Lekker onder druk laten staan. Soms duurt het even voordat ie begint.
Nog een andere optie is dat hij het verbrand, dus richting de cilinder. Dit kan je wel zien als je een endoscoop hebt.
En afpersen en dan even een uurtje wat anders doen. Lekker onder druk laten staan. Soms duurt het even voordat ie begint.
Nog een andere optie is dat hij het verbrand, dus richting de cilinder. Dit kan je wel zien als je een endoscoop hebt.