Warm weer oververhitting en veel andere problemen, wat is t?

2002-2012
fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Warm weer oververhitting en veel andere problemen, wat is t?

Bericht door fozwart » vr 28 jun, 2024 21:30

jaap noord schreef:
vr 28 jun, 2024 21:23
Maar als jouw fan nu helemaal niets doet gaat jouw airco ook niet werken.
De ventilator zou wel kunnen werken als er een zekering is gesprongen en dan doet de airco het mogelijk wel. En in zijn laatste post lijkt het dat hem dat is gelukt.

Tissa
Geregistreerd lid

Bericht door Tissa » za 29 jun, 2024 15:07

Ik denk dat het mogelijk is dat de airco ventilatoren willen draaien en dat het dan mogelijk werkt. Geen idee of het gaat werken, maar we kunnen het proberen. Niet geschoten is altijd mis en auto onderdelen zijn spotgoedkoop hier, dus waarom niet?

Tissa
Geregistreerd lid

Bericht door Tissa » za 29 jun, 2024 15:09

RoccoH schreef:
vr 28 jun, 2024 14:01
Water (dus niet koelvloeistof) koelt het beste, ik zou het dus gewoon laten zitten en pas bij thuiskomst weer vervangen met koelvloeistof door de garage. De belangrijkste reden voor het gebruiken van koelvloeistof ipv water is dat water al bij 0 graden bevriest en koelvloeistof niet, maar ik denk dat je nu niet bang hoeft te zijn voor bevriezing...
Oké, interessant. Hmm. Ik heb al nieuwe koelvloeistof klaarliggen die ik in een menging met 70% water erin wilde gooien.

Tissa
Geregistreerd lid

Bericht door Tissa » vr 19 jul, 2024 19:26

Om dit topic nog even fatsoenlijk af te sluiten wil ik graag iedereen bedanken voor de input! Omdat ik wist dat het de radiator fan moest zijn, heb ik die eruitgehaald. Wat bleek: de relais box (de weerstand van de ventilator) was gesmolten. Daar heeft dus het probleem gezeten. Toen ik een nieuwe relais box had gemonteerd, deed de fan het weer en functioneerde het hele systeem weer. Het was dus gelukkig maar een klein dingetje en makkelijk op te lossen. Voor de zekerheid ga ik bij thuiskomst nog het motortje van de fan vervangen, want die is al oud aan t worden en heeft veel moeten werken de afgelopen tijd.

Tissa
Geregistreerd lid

Bericht door Tissa » za 20 jul, 2024 22:36

jaap noord schreef:
vr 28 jun, 2024 21:23
Misschien heb ik iets over het hoofd gezien maar jouw radiatorfan draait niet en dan wil jij met airco aan door het vervangen van een zekering naar andere landen rijden ???? Maar als jouw fan nu helemaal niets doet gaat jouw airco ook niet werken.
Had deze nog gemist in mijn afsluiting. Ik verving de zekering en hoewel de fan dan nog niet draaide, had ik wel koude airco. Bij stilstaan echter klapte dan de zekering eruit, maar als ik hem dan had vervangen en meteen weer ging rijden, had ik zolang ik niet stopte een koude airco.
Het kan dus :wink:

Plaats reactie