Aanpassen ECU i.v.m. hitte
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

Aanpassen ECU i.v.m. hitte
Ik kom zo her en der verhalen en filmpjes tegen over het plaatsten van een hitteschildje onder de ECU die op het motorblok gemonteerd zit.
Is het een ontwerpfout? Gaat de ECU zonder schildje gegarandeerd kapot? En bij welke KM stand kun je dit dan verwachten? Kan het zijn dat dit al door dealers is gedaan?
Ik heb een 18t Hirsch cabrio van 2007 met 146.000km
Is het een ontwerpfout? Gaat de ECU zonder schildje gegarandeerd kapot? En bij welke KM stand kun je dit dan verwachten? Kan het zijn dat dit al door dealers is gedaan?
-
Orphy
- Donateur (5x)

Re: Aanpassen ECU i.v.m. hitte
Kom maar even langs FJ , kan zo zien of hij er al op zit en anders zet ik er een op.
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

Okay, het is geen onzin, dus. Ik bel je Orphy!
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

En inmiddels heeft Orphy het setje binnen gekregen en is het vakkundig geplaatst. Problemen met de Ecu door hitte kun je beter voorkomen, ecu's vervangen is een veel kostbaarder grapje, als ze nog te verkrijgen zijn.
-
Orphy
- Donateur (5x)

Daar heb ik ook nog een aantal van , bedenk me net dat ik je die beter had kunnen verkopen 
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

Orphy schreef: ↑wo 19 jun, 2024 21:07Daar heb ik ook nog een aantal van , bedenk me net dat ik je die beter had kunnen verkopen![]()
-
Mrwhoopie
- Donateur (5x)

We zijn inmiddels 17 jaar later, dus een ontwerpfout is wat overroepen. Het hitteschild kan natuurlijk wel perfect de ECU beschermen tegen de hitte.frits 9-3 schreef: ↑ma 10 jun, 2024 14:21Ik kom zo her en der verhalen en filmpjes tegen over het plaatsten van een hitteschildje onder de ECU die op het motorblok gemonteerd zit.
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

Daar mogen de experts wat van zeggen.Als WTB-er kan ik mij voorstellen dat de hitte wel een issue kan zijn.Mrwhoopie schreef: ↑za 22 jun, 2024 13:28We zijn inmiddels 17 jaar later, dus een ontwerpfout is wat overroepen. Het hitteschild kan natuurlijk wel perfect de ECU beschermen tegen de hitte.