Dakdragers

2002-2012
djp1987
Geregistreerd lid

Re: Dakdragers

Bericht door djp1987 » do 25 apr, 2024 16:16

Ik mis de boutjes en ringetjes van mijn dakdragers. Heb bij rend geïnformeerd: 35 ex btw.. heeft iemand de afmetingen van de bouten zodat ik ze evt bij de bouwmarkt kan halen?

Flowe Kitttt99
Geregistreerd lid

Bericht door Flowe Kitttt99 » do 25 apr, 2024 18:03

Ja als ik bij m'n stalling ben zou ik even moeten kijken

djp1987
Geregistreerd lid

Bericht door djp1987 » za 27 apr, 2024 11:29

Flowe Kitttt99 schreef:
do 25 apr, 2024 18:03
Ja als ik bij m'n stalling ben zou ik even moeten kijken
Dankje! Gaat me om de lengte.

Robbert_s_
Geregistreerd lid

Bericht door Robbert_s_ » zo 28 apr, 2024 12:50

Ik ben zo vrij geweest om ook even te kijken.

Heb ze ooit vervangen voor andere zodat ik ze kan monteren met een normale inbus.

Lengte met kop 36mm, kopje 6mm.

Zo zit het bij mij maar of het de aanbevolen lengte is weet ik niet.AfbeeldingAfbeelding

djp1987
Geregistreerd lid

Bericht door djp1987 » zo 28 apr, 2024 18:51

Robbert_s_ schreef:
zo 28 apr, 2024 12:50
Ik ben zo vrij geweest om ook even te kijken.

Heb ze ooit vervangen voor andere zodat ik ze kan monteren met een normale inbus.

Lengte met kop 36mm, kopje 6mm.

Zo zit het bij mij maar of het de aanbevolen lengte is weet ik niet.AfbeeldingAfbeelding
Thnx prima oplossing!

LarsJanse
Donateur
Donateur

Bericht door LarsJanse » ma 29 apr, 2024 22:48

Die boutjes zijn niet zo bijzonder, gewoon metrische draad, alleen de lengte goed uitkienen dat je je dak niet kapot drukt. Rubber ringetje en plat ringetje is ook gewoon standaardspul. tenzij je je dakdragers semi-permanent op je auto hebt zitten, maar dat lijkt me vrij zeldzaam. Dus gewoon voor een paar euro naar de bouwmarkt ipv €32,-..

Klopt het dat de dakdragers zonder dakrails voor een estate en een sedan verschillend zijn?
Ik heb een setje van marktplaats gehaald, voorste zit perfect maar de achterste past niet lekker, dus toch de daklijn van de sedan die eerder omlaag gaat ?

Bummer
Geregistreerd lid

Bericht door Bummer » di 07 mei, 2024 6:36

Klopt. Metname bij dragers met rechthoekige buis is het dan lastig om een dakkoffer oid te monteren.

LarsJanse
Donateur
Donateur

Bericht door LarsJanse » di 07 mei, 2024 7:19

Bummer schreef:
di 07 mei, 2024 6:36
Klopt. Metname bij dragers met rechthoekige buis is het dan lastig om een dakkoffer oid te monteren.
Ja en het ziet er niet uit, en ze zitten ook domweg niet goed op het dak. Blijkt achteraf dat de verkoper wel een estate had, maar gewoon al die tijd met een scheve dakdragers heeft gereden…
Maar ik heb ondertussen al een setje voor een estate op de kop getikt, als iemand nog een setje voor een sedan nodig heeft….edit, is alweer doorverkocht

Plaats reactie