Mediacenter gezicht voor Saab Cabrio 2006

2002-2012
Plaats reactie
Matthijs55
Geregistreerd lid

Mediacenter gezicht voor Saab Cabrio 2006

Bericht door Matthijs55 » do 08 feb, 2024 13:11

Goedendag allemaal,

Relatief nieuw op dit forum dus ga kijken of het lukt. Ik heb recent een Cabrio uit 2006 aangeschaft: nieuw model maar met oude radio/cd speler. Nu zou iik daar graag een mediacenter in willen zetten met Carplay waardoor ik ook mijn telefoon er bij kan gebruiken (bluetooth). Is er iemand van jullie die hier ervaring mee heeft? Wat raden jullie mij aan ?

Hoor graag,

Matthijs

Flowe Kitttt99
Geregistreerd lid

Re: Mediacenter gezicht voor Saab Cabrio 2006

Bericht door Flowe Kitttt99 » do 08 feb, 2024 13:17

Als je een auto hebt met het oude dashboard (veel knopjes) dan ben ik bang dat dat een kansloos verhaal wordt :oops:. Gelet op het optische systeem dat nog in die auto verwerkt zit.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » ma 19 feb, 2024 22:14

Het kan wel, maar dan moet je het nieuwe mediacenter voor de bestaande radio plaatsen:

Afbeelding

fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door fozwart » ma 19 feb, 2024 22:14

Jazeker, als je daar goed in de tekst van het eerste filmpje kijkt dan kun je daar een link naar de gebruikte software vinden,een advies welk scherm er is gebruikt en in het filmpje laten ze het een ander zien als de "Build Guide". Als je dat allemaal volgt dan zou dat het getoonde resultaat moeten opleveren. Bij mijn weten is er nog niemand in dit forum die die weg is gevolgd. Er zijn aanpassingen met bestaande apparatuur, zoals de eerder foto. Maar ook dat vergt nog wel het één en ander. Lees even goed de topics met betrekking tot de audio op dit forum om te begrijpen waar het allemaal om gaat.

Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Arthurj » di 20 feb, 2024 0:03

Ik had er al naar zitten kijken toen ik de V6 (2006) net had en toen leek het me wel iets, later blij dat ik het niet gedaan heb. Maar als je persé wil dan is dit wel de mooiste oplossing (scherm blijft klein natuurlijk) want op die foto hier boven, tja dat vind ik dus helemaal niets, past totaal niet (ik weet het, smaken verschillen). Bijzonder eigenlijk dat nog niemand (?) op dit forum die weg heeft bewandeld. Ik dacht dat dit filmpje al gemeen goed was hier.

fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door fozwart » di 20 feb, 2024 0:09

Het filmpje is vaker langs gekomen maar heeft nog niet veel navolging gehad.

Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Arthurj » di 20 feb, 2024 0:37

fozwart schreef:
di 20 feb, 2024 0:09
Het filmpje is vaker langs gekomen maar heeft nog niet veel navolging gehad.
Begrijp ik wel, het scherm blijft klein, daar behaal je nul winst. Ik heb een bluetooth ontvanger (achter de asbak) laten inbouwen, werkt perfect met iPhone en Spotify, gaat mij enkel om muziek.

fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door fozwart » di 20 feb, 2024 12:44

Arthurj schreef:
di 20 feb, 2024 0:37
...gaat mij enkel om muziek.
Wellicht geldt dat voor de meesten.

Mrwhoopie
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Mrwhoopie » di 20 feb, 2024 22:14

Arthurj schreef:
di 20 feb, 2024 0:37
Begrijp ik wel, het scherm blijft klein, daar behaal je nul winst. Ik heb een bluetooth ontvanger (achter de asbak) laten inbouwen, werkt perfect met iPhone en Spotify, gaat mij enkel om muziek.
0 winst is heel kort door de bocht. Je krijgt er echt wel een modernere HU voor terug die mooi past bij de OEM look, dus je krijgt er best veel voor terug.

Plaats reactie