Sins weekje heb ik een Saab 9-3 estate.
Iemand enig idee waar ik naar moet zoeken?
Na wat gegoogle las ik iets over lambdasonde na kat?
Ga sowieso maar eens luchtfilter vervangen en luchtmassameter schoonmaken.
Sinds 2 dagen een aantal foutcodes:

Yes problem solved!Steve-O schreef: ↑ma 21 jun, 2021 15:00Aan lambasondes zitten vier draden. 2x massa, 1x voorverwarming en 1x signaal naar ECU. De foutmelding geeft aan dat de voorverwarming niet werkt.
Dit kan liggen aan corrosie of vieze stekkers (vast te stellen met hele dunne en kleine vijl en/of contactspray), kabelbreuk van de betreffende lambasonde (wat zeer lastig is vast te stellen), danwel dat de lambasonde niet meer te herstellen is.
Als stekker reinigen geen effect heeft kun je dus beter de lamba vervangen. De andere gerelateerde foutcode zal dan ook verdwijnen.
Even afwachten of de fueltrimcode mee verdwijnt. Zo niet, dan heeft die een andere oorzaak.

Beste evo,evo schreef: ↑ma 05 jul, 2021 8:07Ik zie dat je lpg rijdt. Kan ook zijn dat je lpg- installatie zit te kwallen. Komen de meldingen ook terug als je heel de rit op benzine rijdt?

Same here, een 1.8i die ik onlangs heb gekocht. Zelfde code hier ook, p0136. Ik denk dat dit inderdaad wijst naar de lambasonde bij de cat. Is dit werkelijk plug & play?