Ik heb een opeens een 1 cilinder twee takt
-
Paul Langeveld
- Geregistreerd lid
Re: Ik heb een opeens een 1 cilinder twee takt
ik verwacht een defecte ecu met als gevolg meerdere defecte bobines en mogelijk gesmolten katalysator als je er niet op tijd bij bent.
-
kww76
- Geregistreerd lid
Een bougie is eruit en de bobine is door midden.
Oorzaak onbekend.
Ik laat de auto niet meer maken ondanks alle onderhoud die ik er al aan gehad heb.
Oorzaak onbekend.
Ik laat de auto niet meer maken ondanks alle onderhoud die ik er al aan gehad heb.
-
MvR
- Geregistreerd lid
Snap ik wel. Een tekst die we in de toekomst vaker gaan zien.
Om het nog een beetje flauw-grappig te maken: Doe er een Lanz-Bulldog logo op en er gaat een nieuwe wereld voor je open.
Om het nog een beetje flauw-grappig te maken: Doe er een Lanz-Bulldog logo op en er gaat een nieuwe wereld voor je open.
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Ik heb dit al tweemaal meegemaakt bij de cabrio: http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=18&t=143335&kww76 schreef: ↑ma 08 jan, 2024 20:33Een bougie is eruit en de bobine is door midden.
Oorzaak onbekend.
Ik heb ook geen idee van de oorzaak. Ik rij ook op LPG. Toevallig?
-
fozwart
- Donateur (7x)

Misschien kun je gewoon voor der zekerheid controleren of je brandstofdruk in orde is. Brandstofdrukregelaar is rond de 40 euro. Druk kun je meten via een nippel op de brandstofrail.
-
Bummer
- Geregistreerd lid
Bij mijne (met BRC installatie en tuning) is er door een kundige ANWBer een helicoil ingedraaid en ruim twee ton verder rijdt het nog richting de 460 duizend. Dus je hoeft het niet helemaal op te geven als de auto en de tijd en moeite die je erin gestoken hebt, je lief zijn.kww76 schreef: ↑ma 08 jan, 2024 20:33Een bougie is eruit en de bobine is door midden.
Oorzaak onbekend.
-
keesvanputten
- Geregistreerd lid
Toevallig tijdje geleden exact hetzelfde aan de hand gehad. De bougie was er met kracht uit geklapt en heeft de bobine vervolgens kapot gedrukt. De tapdraad in de kop van de bougie was helemaal weg.
Met het nodige geduld heeft een mede-forummer uiteindelijk een nieuw stukje getapt en vervolgens een bougie met overmaatse ring eromheen teruggeplaatst. Soort helicoil constructie dus, maar dan net iets anders. Tot nu toe gaat dit goed, zit er inmiddels paar duizend kilometer in.
Lang verhaal kort: het is goed te repareren!
Met het nodige geduld heeft een mede-forummer uiteindelijk een nieuw stukje getapt en vervolgens een bougie met overmaatse ring eromheen teruggeplaatst. Soort helicoil constructie dus, maar dan net iets anders. Tot nu toe gaat dit goed, zit er inmiddels paar duizend kilometer in.
Lang verhaal kort: het is goed te repareren!
-
kww76
- Geregistreerd lid
Maar wat was dan de oorzaak?
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Ik lees in het onderschrift dat het weer om een auto op LPG gaat. Moeten de bougies bij LPG strakker aangedraaid worden? Ik had de mijne netjes op de voorgeschreven Nm aangedraaid.
-
keesvanputten
- Geregistreerd lid
Het is inderdaad wel opvallend dat dit euvel steeds bij LPG opduikt. De mijne waren ook correct ingedraaid. Wellicht dat vanwege de hogere temperatuur van verbranding van LPG er meer uitzetten/krimpen plaatsvindt en de bougies daardoor eerder loskomen?
-
kww76
- Geregistreerd lid
Laat het dan een waarschuwing zijn voor anderen om af en toe te controleren of alles nog goed vast zit.