De auto ken ik niet.
Mooie foto, van een winterse dag zoals we die ook nog maar zelden zien. Helaas, want van dat weer kan ik echt genieten. Maar dat zijn er hoogstwaarschijnlijk wel meer....
Da's interessant. Ik heb hem dus in 2013 al ingeruild. Bij Renova in Breda. En -nu ik er aan denk- BMW-dealers hebben nooit andere merken bij de occasions staan. Of dat toen ook al zo was...? Dus is'ie dan de handel ingegaan??
De meeste diesels gingen en gaan via de handel voor dumpprijzen naar het buitenland. Indien van toepassing werd dan nog wat overgehouden aan het terugvorderen van de rest BPM, die er eventueel nog op zat.
Mijn voormalige leaseauto’s (5x diesel en 3x LPG) verdwenen zonder uitzondering direct na inruil naar het buitenland. Meestal net 3 jaar oud, rond de 150k op de teller en uiterlijk nog in nieuwstaat. Mijn laatste benzineauto is wel gewoon de handel in gegaan en staat nog steeds in Nederland geregistreerd. Ik ben wel benieuwd hoe dat aan het eind van de leasetermijn gaat met vol-elektrische auto’s.
Dan had op dit overzicht de datum moeten staan wanneer hij geexporteerd is naar het buitenland. Dat is zo te zien niet gebeurd omdat het NL kenteken pas in 2022 ingetrokken is. (ook nog tijdelijk ?) Wat er dan in die 9 jaar gebeurt is ? Vreemd.
Die eerste particulier was ik dus. Niet 2014, maar '13.
Mijn oudste en ik hadden het er over wat er mee gebeurd zou kunnen zijn. Zijn idee was niet zo gek: platgereden kort nadat ik 'm had ingeruild en als schadeauto doorverkocht.