Roetfilter

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Juice
Geregistreerd lid

Roetfilter

Bericht door Juice » vr 12 aug, 2005 9:18

Ik nam deze morgen de brochure van de ANWB door met daarin de lijst van diesels met een roetfilter. Saab blijkt wel povertjes voorzien in deze lijst.
Optie (!!) op de 1.9 voor de 9-3 maar wel standaard op de 9-5. Jammer dat hij niet algemeen standaard is. Heeft iemand een idee wat zo'n filter kost? En kan je hem achteraf ook nog laten inbouwen?

groet,
juice

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 12 aug, 2005 12:55

De geruchten gaan dat het de richting van € 1.500,-- zou moeten gaan, mogelijkerwijs krijg je iets van € 700,-- terug, tja..............
Op een commonrail schijnt hetb niet zomaar mogelijk te zijn om het achteraf te monteren.

Gebruikersavatar
Juice
Geregistreerd lid

roetfilter

Bericht door Juice » vr 12 aug, 2005 13:10

Is het op een 2.2 te plaatsen?

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Re: roetfilter

Bericht door verde900 » vr 12 aug, 2005 13:30

Juice schreef:Is het op een 2.2 te plaatsen?
Geen idee..... ik las dat ooit op een Duitse site, SAAB AB, Opel danwel AIM zouden het moeten weten.
Hierbij een linkje van autobild t.a.v. dit onderwerp: http://www.autobild.de/test/zubehoer/ar ... el_id=5317

Gebruikersavatar
Juice
Geregistreerd lid

Bericht door Juice » vr 12 aug, 2005 13:31

Bedankt voor de suggestie.

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » vr 12 aug, 2005 13:37

waarom wil je perse zo'n filter hebben dan?

Gebruikersavatar
Juice
Geregistreerd lid

roetfilter

Bericht door Juice » vr 12 aug, 2005 13:45

:lol:

niemand heeft hier perse gezegd, toch? Maar, nu dat je het opbrengt: ik zou best wel wat willen betalen om wat milieuvriendelijker rond te rijden. Ik wil geen polimiek starten over de gevaren van milieuverontreiniging maar als bevoorrechte getuige ben ik alvast overtuigd van de nakende (en al aanwezig zijnde) problemen. Ben er niet op uit om zieltjes te winnen maar ben wel zelf reeds overtuigd.

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 12 aug, 2005 13:48

Als ik zo'n € 500,-- zou moeten investeren om daadwerkelijk iets te verbeteren aan de uitstoot zou ik het ook overwegen.
(ik doe al zo'n 1:20 met mijn Zweedse diesel)

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » vr 12 aug, 2005 13:49

alle beetje helpen misschien, maar ik welk opzich "bevoorrechte getuige"??

en idd er is hier op het forum nog wel ergens een discussie over dat fijnstof/uitstoot.

Gebruikersavatar
Juice
Geregistreerd lid

roetfilter

Bericht door Juice » vr 12 aug, 2005 13:53

daadwerkelijk verbetering? Tja, dat is de voorwaarde natuurlijk. Windowdressing laat ik aan de petrochemie over
bevoorrechte getuige: laat ons zeggen dat ik g'especialiseerd' ben in het evalueren van milieubeleid (ook in de kroeg, maar vooral via mijn werk)

Plaats reactie