Forummers,
De laatste tijd heb ik last van een radio die spookt.
Als hij uit staat gaat hij soms plotseling aan.
Ook dus snachts. Laatst werd ik wakker en dacht ik dat er een feest in de garage aan de gang was. Nu heb ik geen idee hoe het komt.
Is mijn radio een beetje raar aan het doen, of geeft mijn accu
soms iets meer stroom???. Graag advies in deze.
Tevens wil ik mijn radio zo aansluiten dat deze verbonden wordt
met contact van auto. Hierdoor ben ik zowiezo van de problemen af.
Alleen vraag ik me dan af hoe de zenders van de radio bewaard blijven aangezien de radio geen stroom heeft.
Wie kan me dus uitleggen hoe je een radio aanlsluit zodat hij verbonden wordt met werking van contact en niet altijd meer aan kan.
Dank voor jullie reactie.
P.S. het gaat overigens om een JVC radio.
Gr,
PP
Radio spookt
-
Marc
- Lid van verdienste
-
Maddog
- Geregistreerd lid
Als het goed is zit er komen er de volgende draden uit je radio.
Rood = Geschakelde spanning via contactslot
Geel = Constante spanning
Blauw = Accesoire b.v. Electrische antenne
Zwart = Aarde
En vervolgens de speakeraansluitingen.
In je dashboard zit een stekker voor de radio aansluiting. Daar zit een grijze draad in voor constante spanning( moet aan geel) een rode draad voor de geschakelde spanning ( moet aan rood) een groene draad voor de automatische antenne ( moet aan blauw) Zwart voor de aarde en nog de speaker aansluitdraden groen/wit bruin/wit blauw/wit en rood wit
Ik hoop dat het lukt.
Rood = Geschakelde spanning via contactslot
Geel = Constante spanning
Blauw = Accesoire b.v. Electrische antenne
Zwart = Aarde
En vervolgens de speakeraansluitingen.
In je dashboard zit een stekker voor de radio aansluiting. Daar zit een grijze draad in voor constante spanning( moet aan geel) een rode draad voor de geschakelde spanning ( moet aan rood) een groene draad voor de automatische antenne ( moet aan blauw) Zwart voor de aarde en nog de speaker aansluitdraden groen/wit bruin/wit blauw/wit en rood wit
Ik hoop dat het lukt.