dealer klassiek

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Gebruikersavatar
nacra 93
Donateur
Donateur

dealer klassiek

Bericht door nacra 93 » ma 11 jul, 2005 14:56

In deze commerciele tijd verbaast het mij,dat ze bij de dealer geen boek
werk of wat dan ook hebben liggen,waarin ze de nog leverbare
onderdelen van bv de 90 99 900 hebben staan.
Het zal vast duurder zijn als via de andere kanalen,maar nodig is nodig
dus dan maakt de prijs ook niet uit :shock: en het is toch fijn om te weten dat een willekeurig onderdeel nog leverbaar is,als de 2ehandsmarkt niets opleverd

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » ma 11 jul, 2005 18:48

de dealer kan zo ff contact zoeken met de importeur, moet niet zo'n probleem zijn lijkt me.... :roll:

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 11 jul, 2005 19:28

Er bestond ooit een z.g. "parts locator" daarin stond de hele oude voorraad delen die in het land circuleerde, is die opgehouden te bestaan?

Gebruikersavatar
nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » ma 11 jul, 2005 19:31

Nou zoiets bedoel ik

Gebruikersavatar
Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » ma 11 jul, 2005 21:27

Die parts locator bestaat nog steeds

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Re: dealer klassiek

Bericht door verde900 » ma 11 jul, 2005 21:33

nacra 93 schreef:In deze commerciele tijd verbaast het mij,dat ze bij de dealer geen boek
werk of wat dan ook hebben liggen,waarin ze de nog leverbare
onderdelen van bv de 90 99 900 hebben staan.
Het zal vast duurder zijn als via de andere kanalen,maar nodig is nodig
dus dan maakt de prijs ook niet uit :shock: en het is toch fijn om te weten dat een willekeurig onderdeel nog leverbaar is,als de 2ehandsmarkt niets opleverd
Hanm schreef:Die parts locator bestaat nog steeds
Kortom, even doorvragen bij de dealer.

Gebruikersavatar
nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » ma 11 jul, 2005 22:57

Wel saai dat ze het dan niet commercieler aanpakken er ligt een markt.
Of zou de knutselde saab gemeenschap te klein :?: vast niet :!:

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 12 jul, 2005 7:38

nacra 93 schreef:Wel saai dat ze het dan niet commercieler aanpakken er ligt een markt.
Of zou de knutselde saab gemeenschap te klein :?: vast niet :!:
Waarom saai? de SAAB dealer kan de hele voorraad incourant in heel Nederland min of meer aflezen in zijn systeem.

Gebruikersavatar
nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » wo 13 jul, 2005 15:13

Maar het gebeurt er allemaal naast :!:

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 13 jul, 2005 15:21

nacra 93 schreef:Maar het gebeurt er allemaal naast :!:
Ja, wat denk je nou zelf? een SAAB dealer is vandaag de dag "high tech" ondernemer die zit toch niet te wachten op een zever met een oude SAAB die hem van zijn werk komt houden voor een goedkoop onderdeeltje dat hij ook nog eens uit Staphorst, Tietjerkstradeel of Geleen moet laten komen?
Want (let wel) de parts locator geeft een overzicht van incourante en langliggende delen, hierop zal doorgaans toch best een behoorlijke korting zitten (het is tenslotte dead stock)
Er is een overzicht van wat jij vraagt beschikbaar, maar jij wilt er (geloof ik) ook nog eens een aparte misschien zelfs wel zeer klantvriendelijke onderneming die dit als "core business" doet voor zien?
Zeker de warmte................

Gebruikersavatar
nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » wo 13 jul, 2005 15:54

verde900 schreef:
nacra 93 schreef:Maar het gebeurt er allemaal naast :!:
, maar jij wilt er (geloof ik) ook nog eens een aparte misschien zelfs wel zeer klantvriendelijke onderneming die dit als "core business" doet voor zien?
Zeker de warmte................

Gek idee of niet :roll: :wink:

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 13 jul, 2005 17:05

nacra 93 schreef:
verde900 schreef:
nacra 93 schreef:Maar het gebeurt er allemaal naast :!:
, maar jij wilt er (geloof ik) ook nog eens een aparte misschien zelfs wel zeer klantvriendelijke onderneming die dit als "core business" doet voor zien?
Zeker de warmte................

Gek idee of niet :roll: :wink:
Dat het warm is? dat is geen idee, dat is zo....... :wink:

Gebruikersavatar
marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » do 14 jul, 2005 20:59

goedkoop onderdeeltje
:?: :?:
Dat is bij Saab een contradictie in termen.

Ik had een revisiesetje nodig voor mijn hoofdremcilinder.
Het doosje was bijna vermolmd maar men wilde toch nog de volle mep.
Dead stock kennen ze niet bij Saab, maak je geen zorgen.
De prijzen van zelfs de oudste onderdelen worden gewoon ieder jaar opnieuw mee geindexeerd. Waterslang meneer? Da's dan 50 euro.......Ex!

Mijn Saabdealer staat te buigen als een knipmes als ik alleen al mijn neus om de hoek van het magazijn steek.

Gebruikersavatar
72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » di 26 jul, 2005 13:54

Hanm schreef:Die parts locator bestaat nog steeds
Ja, een paar jaar geleden was ik bij de oude Saab dealer Joel hier in Groningen voor een paar bouten voor krukaslagerkappen van een (Ford) V4 en een achterklepscharnier voor een '78 95. Via dat parts locator systeem kwamen de bouten uit Dokkum en het scharnier uit Arnhem (nieuwe onderdelen).

Geef de moed dus nog niet op.

Gebruikersavatar
Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » di 26 jul, 2005 20:14

Was laatst bij de saab-dealer in Den Haag (naam even kwijt, maar die worden toch liever niet geplaatst hier), en ook die gaf aan dat hij voor een saab 90 niet meer naar onderdelen konden zoeken. Moesten ze volgens hem extra software voor kopen en loonde de moeite niet. Gaf wel aan dat ik beter naar Van Leenen kon voor onderdelen voor de "oudjes", sympathiek van hem, maar dat wist ik stiekem ook al :wink: .

Plaats reactie