TIP

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
RG-64
Geregistreerd lid

TIP

Bericht door RG-64 » wo 16 mar, 2005 14:13

Laatst maakte ik door een stommiteit een kras op het dak van mijn gekoesterde SAAB :oops: . Dat werd dus spuiten! Van de nood een deugd makende dacht ik: "Ik laat meteen de antenne van mijn GPS meespuiten, want dat staat wel lekker stoer" :lol: . Ik had het al gezien bij de nieuwe 5 van BMW. Dat had ik dus beter niet kunnen doen, want wat bleek: de (metallic)lak bevatte deeltjes die de ontvangst van de telefoon (bluetooth) enorm stoorden. Het signaal kon nog zo sterk zijn, tot ontvangst kwam het eenvoudigweg niet :cry: . Merkwaardig genoeg bleven radio en GPS zonder problemen functioneren. Navraag bij de verffabriek leerde dat BMW bij de testfase hetzelfde probleem had ondervonden en de spuitverf daarop had laten aanpassen. Dus: heb je het idee om je antenne te laten spuiten: NIET doen!! :!:
Voor de gelegenheid heb ik het plaatje van mijn gele Volvo vervangen door mijn SAAB, alhoewel het waarschijnlijk te klein is om de gespoten antenne nog goed te kunnen zien. Ik vind het nog steeds mooi.......

Rob

bas.kuijpers
Geregistreerd lid

Re: TIP

Bericht door bas.kuijpers » wo 16 mar, 2005 14:24

Bedankt voor de tip. Hoeveel heeft dat je gekost, dat spuiten van het dak? En waar heb je het laten doen? Ik heb namelijk ook een flinke kras in de lak zitten...

RG-64
Geregistreerd lid

Bericht door RG-64 » wo 16 mar, 2005 14:27

Ik was er zonder rekening 350 euro voor kwijt en het resultaat was prima naar mijn zin. Maar gezien jouw woonplaats (Leiden) en mijn adresje (Vught) komen daar nog wel wat reis-euri bij!

Rob

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » wo 16 mar, 2005 14:41

mooi dat we van die gele volvo af zijn :wink: dit ziet er beter uit

RG-64
Geregistreerd lid

Bericht door RG-64 » wo 16 mar, 2005 14:48

en bedankt.... gnagna :wink:
Ik zal de Volvo in de stalling laten!

bas.kuijpers
Geregistreerd lid

Bericht door bas.kuijpers » wo 16 mar, 2005 16:24

RG-64 schreef:Ik was er zonder rekening 350 euro voor kwijt en het resultaat was prima naar mijn zin. Maar gezien jouw woonplaats (Leiden) en mijn adresje (Vught) komen daar nog wel wat reis-euri bij!

Rob
Vught is wel een eindje rijden ja. Maar heb je het bij een schadeherstelketen laten doen, bv. CARE of Schadenet? Gezien "zonder rekening" vermoed ik eerlijk gezegd van niet, maar vragen kan geen kwaad, toch?

€350 valt wel mee overigens...

RG-64
Geregistreerd lid

Bericht door RG-64 » wo 16 mar, 2005 17:31

Is gebeurd bij een keurig (Focwa) schadeherstelbedrijf, maar ik ken de eigenaar die mij wat gematst heeft. Weet niet of hij dezelfde prijs aanhoudt bij anderen, maar als je wilt kan ik informeren.

Plaats reactie