Saab 9-3 Viggen Racing

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
B235R
Lid van verdienste

Saab 9-3 Viggen Racing

Bericht door B235R » zo 24 aug, 2003 14:29

Misschien kennen jullie dit team, genaamd het VTR Team.
Deze mensen rijden met een Saab 9-3 Viggen in de BelCar competition.
En dit keer ook met de 24 uurs race van circuit Zolder in België.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op dit moment (Zondag 24 Augustus) is de 24 uurs race bezig.
Op www.belcar.com kun je naderhand de resultaten bekijken.

De website van dit team kun je bezoeken op: www.vtr-racing.be

Marc
Lid van verdienste

Re: Saab 9-3 Viggen Racing

Bericht door Marc » zo 31 aug, 2003 22:33

Ik heb een tijdje gemaild met de bestuurder ervan. Zelf heeft ie een ng900 waar ook een en ander aan aangepast is. Hij is ook werkzaam bij de saab invoerder in belgie, maar toen ik hem vroeg om even iets uit mijn dossier op te zoeken, heeft ie plots alle contact verbroken :(

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » zo 31 aug, 2003 22:37

heb net een kijkje genomen op de website... Slechts de voorlaatste stek :( De laatste was een bora Tdi :roll:

Tja... wat wil je met zo'n oud chassis... en dan het nog moeten opnemen tegen kleppers als een E46 M3... Geen beginnen aan !

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » vr 10 okt, 2003 1:30

Beste SAAB-vrienden,

Dit is niet het eerste seizoen dat het VTR-Team (uit België) een SAAB 9-3 VIGGEN inschakeld in de BELCAR (Belgisch GT-kampioenschap zou je kunnen zeggen).
Vorig seizoen was 1 van de piloten nog Narcis Callens (zie naam op de wagen), zoon van een SAAB-concessiehouder in Oudenaarde, en broer van gewezen Miss België Brigitta (deze maand in Playboy.be).
Dat de auto niet goed gerangschikt is, is begrijpelijk als je even naar de zware concurrentie kijkt. De 9-3 moet het opnemen tegen een hele reeks veel krachtigere M3s (soms V acht!). Dat de SAAB in deze zware categorie beland is, heeft ook veel te maken dat de 9-3 een Turbo heeft.
En dan weet je ook meteen waarom er een Bora TDI (laatste) in dezelfde reeks zit...

Mvg uit Oudenaarde,

nd.GRIFFIN

Plaats reactie