strijdlustige Saabs

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
easy
Geregistreerd lid

strijdlustige Saabs

Bericht door easy » di 11 nov, 2003 19:24

Hi iedereen,

Ik vroeg mij ergens af, er zijn hier naar mijn idee best wel wat mensen die in saabs rondrijden die flink getuned zijn.
Zijn er hier eigenlijk Saabers die al eens wat strijd hebben geleverd met een ( laten we zeggen ) een 911 of wellicht een M3 of zoiets.

Ikzelf heb mijn saab nu ruim 4 weken en moet zeggen dat ik nog niet echt iets snels ben tegengekomen waar ik een beetje mee uit de voeten kan.

Heb op de snelweg wel wat audi`s laten zien hoe accerelatie er nou in de praktijk uitziet, wanneer ze te dicht op mijn bumper zaten met het idee van "he jij in die saab moven"" HA HA.

Wellicht op de Autobahn nog iets meegemaakt op 7 nov?

Gr,
Peter

Injectie
Moderator

Re: strijdlustige Saabs

Bericht door Injectie » di 11 nov, 2003 19:40

7 november niet. :wink:

Een vorige keer dat we naar de ring gingen. Ene MArkA met een 9000 cd. (Inmiddels overgenomren door Jeroen.) die een BMW ver weg liet. Daarna Eric die hetzelfde deed met die BMW.

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » di 11 nov, 2003 19:47

Behalve met een GolfII Gti heb ik nog maar weinig strijd geleverd. Maar ja, wat wil je ook met zo'n ouwe C900... :oops:

Alhoewel, vanochtend nog wel een Alfa 156 kwijt gereden, maar dat was een diesel.

Maar niet een M3, Porsche of een RS2 :roll: :wink:

turboflix
Donateur
Donateur

Bericht door turboflix » di 11 nov, 2003 22:17

mwah,,...
alleen saabs 9000 aero enzo wil ik weleens kwijt rijden want die denken dat ze snel zijn..hahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

geintje... :wink: :wink:

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » di 11 nov, 2003 22:54

turboflix schreef:mwah,,...
alleen saabs 9000 aero enzo wil ik weleens kwijt rijden want die denken dat ze snel zijn..hahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

geintje... :wink: :wink:
Ha die Turboflix,

Ik had het in mijn posting natuurlijk ook tegen diegene die flink getuned rondrijden, ik begrijp je reactie daaromtrend :wink:

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » wo 12 nov, 2003 0:03

turboflix schreef:..alleen saabs 9000 aero enzo wil ik weleens kwijt rijden want die denken dat ze snel zijn..
De laatste tijd heb ik alleen maar een rode 900T16S kwijtgereden :wink:

Op mijn beurt werd ik dan weer kwijtgereden door een zilvergrijze RS2 :cry:

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » wo 12 nov, 2003 2:03

Met de 9-5 tot hiertoe ook nog niet veel tegengekomen wat enigzins interessant kon zijn. Enkel een 525D die aan een stoplicht even wou bewijzen waar "freude am fahren" eigenlijk voor staat. Viel dat even zwaar tegen voor hem :D . Het volgende licht ging hij braafjes achter me staan :wink:

kolst007
Geregistreerd lid

Bericht door kolst007 » wo 12 nov, 2003 11:27

Ben sinds zaterdag jongsleden in het bezit van een 9-5 2.3 lpt aut, wat een monster op wielen is dit, geweldig.
Werd achterna gezeten door een Audi A8 die dacht mij wel voorbij te kunnen gaan niet dus.
Hij zat te balen en te schudden maar had mijn Saab verkeerd ingeschat niet wetende dat er een S-stand op de automaat zit.
Toch leuk om te zien dat ze het afleggen tegen een Saab.

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » wo 12 nov, 2003 12:19

Leukste blijven die mpv gevallen die denken dat ze met hun 4 pitter diesels je weg denken te rijden. ik kwam van de snelweg met een 9-5 aero en kwam op een invoegstrook terecht van een provinciale weg, daar reed een mazda mpv die dacht toch maar ff terug te schakelen toen ik voorzichtig langzij kroop in eens een dikke rookpluim :lol: had de automaat nog niet eens in de sportstand ff gas erbij en tjuus 8)

of een spotlicht sprintje met van die oud type 3 serie BMW met dat bekende M3 stickertje altijd leuk. :twisted:

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » wo 12 nov, 2003 14:02

Mijn 900s T16 is niet getuned of zo, maar het is wel grappig dat sommige mensen zo'n "ouwe saab" nogwel eens verkeerd inschatten, heb inmiddels menig stoplicht sprintje gewonnen, maar het scheelt denk ik ook enorm dat ik een 'blinde' achterkant heb, misschien dat sommigen anders wel twee keer nadenken.

Maar af en toe kan je er ook maar beter niet aan beginnen, of opgeven voor je eigen veiligheid, vooral in de stad en al helemaal hier in Deventer met al die belachelijke verkeerssituaties hier :x

Dennis

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » wo 12 nov, 2003 15:39

het leukste zijn toch wel die jonge jongens die in die gti'tjes of andere snelle autootjes rijden.

De saab van mijn vader is een 3.0 Tid, niet echt spectaculair. De auto is voorzien van een hirsch chip. De auto levert nu 211 PK. Op zich een goede vooruitgang.

Het wegtrekken bij een stoplicht met een gti achter je maakt dit dan ook een stuk leuker. Je moet de gezichten kijken van die jongens, hahaha. Je lacht je rot.

Mijn vader wil nog wel een hard rijden en een beetje tof doen tegenover andere mede weggebruikers ( lees, stoere jongens in een CRX bla bla)

bij zijn vorige 9-5 estate 2,3 LPT. Hij was 1 van de eerste in NL die een station had. Hij had de auto laten tunen tot zo'n 230 / 240 pk. De dealer noemde het een Wolf in Schaapskleren, omdat hij er niet snel uitzag. Alleen een voorspoiler en 17" GT OZ velgen.

Bij het verlaten van de marco vol beladen met boodschappen werden we geattendeerd op een CRX die achter ons kleefde. Bij het stoplicht en kwam naast ons staan. Je kent dat type wel, raam open > oink oink muziek, veel te hard aan. Blonde koe naast em. en maar tof doen. Hij keek ons aan met de blik van,,,,, slome ouwe #@$ met je Duffe Saab> ik ben toch sneller.

Toen het stoplicht van rood naar groen ging veranderde hij echter van mening. Ondanks dat de Saab volbeladen was kon hij ons niet bijhouden. als het een CRX V-tec (165pk) was geweest hadden wij het waarschijnlijk afgelegd... toch leuk!!!

Soms wordt het wel link... die gasten kunnen ook aardig opgefokt zijn.

Toen mijn vader zijn 9-3 aero kreeg was het meteen fun! snel, goede wegligging. alles wat je van een auto kunt verwachten.

Toen een goede vriend van me een keertje langskwam, gingen we een stukje rijden. Hij was wel onder indruk van de nieuwe auto van mijn vader.

Ala, wij een stuk rijden. Toen de turbo goed warm was lekker wezen rijden. de 240 Pk kwam goed tot zijn recht.

Na een tijdje weer terug gekeert naar het gehucht waar ik vandaan kom. zien we daar een groepje boeren in een opel gsi rijden. EVEn leuk plagen. Wij er achter aan, wel op veilige afstand. VEILIGHEID BOVEN ALLES!!!

Ze gingen steeds harder rijden, wij er achteraan. De Saab had er geen moeite mee. We reden het dorp uit en ik wilde er langs, maar dat lieten ze niet gebeuren. ZE sneden me af en werden kwaad. Kennelijk waren ze niet te vreden met hun GSI, een Saab hield ze bij. Bij een rotonde aangekomen remden ze op volle kracht. ik er achter. Stappen ze met zn vieren uit.. alle 4 boos en geirriteerd. En haalde een honkbal knuppel te voorschijn

WAT DOE JE DAN?? daar sta je met een nieuwe saab met 4 boze boeren op je afkomend. De auto in zijn achteruit gezet en weggereden.

Wat er anders was gebeurt wil ik niet aan denken

gr bram

En slaap lekker na het lezen van dit ellenlange verhaal.

turboflix
Donateur
Donateur

Bericht door turboflix » wo 12 nov, 2003 15:39

Maarten schreef:
turboflix schreef:..alleen saabs 9000 aero enzo wil ik weleens kwijt rijden want die denken dat ze snel zijn..
De laatste tijd heb ik alleen maar een rode 900T16S kwijtgereden :wink:

Op mijn beurt werd ik dan weer kwijtgereden door een zilvergrijze RS2 :cry:
:P :P

it was fun , wasnt it??

yihaaaaaaaaa!!!
:twisted: :twisted:

turboflix
Donateur
Donateur

Bericht door turboflix » wo 12 nov, 2003 15:43

kolst007 schreef:Ben sinds zaterdag jongsleden in het bezit van een 9-5 2.3 lpt aut, wat een monster op wielen is dit, geweldig.
Werd achterna gezeten door een Audi A8 die dacht mij wel voorbij te kunnen gaan niet dus.
Hij zat te balen en te schudden maar had mijn Saab verkeerd ingeschat niet wetende dat er een S-stand op de automaat zit.
Toch leuk om te zien dat ze het afleggen tegen een Saab.
kwil niet vervelend zijn maar tenzij je lpt zwaar getuned is heb je met die 154 pk normaal gesproken geen kans tegen een A8 lijkt me..

enjoy!!

f

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » wo 12 nov, 2003 15:50

turboflix schreef:
kwil niet vervelend zijn maar tenzij je lpt zwaar getuned is heb je met die 154 pk normaal gesproken geen kans tegen een A8 lijkt me..

enjoy!!

f
Vervelend moet je niet zijn Felix, een 9-5 2.3 lpt heeft namelijk 170pk. Als de A8 over een 2.5tdi 150pk beschikte is dit verhaal meer dan realistisch. Een vriend van me had er vroeger zo eentje, en die kon het 115 pk dieselblok van Saab ook al niet bijhouden. Na 140 kwam ie me wel voorbij, maar dat was omdat hij een zesbak had. Wel moet ik toegeven dat de sportstand op de automaat bij een lpt een nutteloze optie is, daar deze de motor altijd in toeren jaagt, terwijl bovenin met een lpt weinig plezier te beleven valt.

Langs de andere kant wat het verhaal van Bram betreft... Een 9-3 aero heeft 200 of 205pk, tenzij er ietsie aan geprutst is natuurlijk. Hetzelfde geldt voor de wegligging, een 9-3 ligt standaard namelijk als een dweil op de weg...

Marc

kolst007
Geregistreerd lid

Bericht door kolst007 » wo 12 nov, 2003 17:00

Even een aanvulling op wat ik heb bericht.
Hard rijden kan iedereen maar het gaat om defensief rijden en ver vooruit kijken en uiteraard weten wat je auto kan en proberen inschatten wat het overige verkeer cq je achtervolger gaat doen.
De snelweg is geen racebaan en als het allemaal veilig gebeurt is het best kicken om te kijken welke auto het snelste is.
Ik zit veel op de weg en kan aardig inschatten mede door de snelheden die ik wel eens voor mijn werk moet rijden waar je op moet letten en waarop je bedacht moet zijn. :wink:

Plaats reactie