ANWB grote beurt onderzoek
-
mkranendijk
- Geregistreerd lid
ANWB grote beurt onderzoek
Zoals we altijd al vermoeden zijn veel garage houders afzetters en als je zelf niet in de gate houdt wat ze doen, betaal je een hoop voor niets. Heeft iemand ook zulke ervaringen opgedaan met Saab-dealers, of zijn die toch wat netter dan andere merken en daarom ook wat duurder (65 euri/uur) in het uurloon? Ik breng mijn auto naar een goede bekende van me die een pure hobby-ist is en van oorsprong auto monteur van Citroen. Hij werkt voor 10 Euri/uur en is wel duidelijk in wat er gebeurt!
Hebben jullie nog verhalen waarbij je goed afgezet bent door een garage houder?
Hebben jullie nog verhalen waarbij je goed afgezet bent door een garage houder?
-
dpw_vd_wijk
- Geregistreerd lid
Re: ANWB grote beurt onderzoek
Er staat 1 Saab-dealer in de test namelijk A.S.M in Haarlem. Die had een 8 van de auto-eigenaar en een 6.8 van de ANWB voor deze grote beurt. Ze hadden de verdeelkap en rotor onterecht vervangen van de proefauto. De test is te vinden op:
http://www.anwb.nl/content/binary/K01B029,0.pdf
Ik hoop dat dat de volledige lijst is, dit is de enige lijst die ik kon vinden.
http://www.anwb.nl/content/binary/K01B029,0.pdf
Ik hoop dat dat de volledige lijst is, dit is de enige lijst die ik kon vinden.
-
Mick
- Geregistreerd lid
Dit is toch weer 'oude wijn in nieuwe zakken'? Laat die "gerenomeerde garages" maar links liggen en ga maar naar "sjonnie op de hoek" dan weet je zeker dat je genaaid wordt. Ik zeg maar zo: "als er genaaid wordt wil ik ook zoenen"
-
erwin mertens
- Geregistreerd lid
Afbreken is makkelijker dan opbouwen...
En wat doe je als de man om de hoek er niet meer uit geraakt...?
Naar een dealer dan maar?
Dan zou ik ook eens goed naaien,zeker weten
En wat doe je als de man om de hoek er niet meer uit geraakt...?
Naar een dealer dan maar?
Dan zou ik ook eens goed naaien,zeker weten
-
Ewout900
- Geregistreerd lid
Als projectmanager After Sales bij een Erkend Reparateur / merkdealer met meer dan acht grote werkplaatsen en als wetenschappelijk opgeleide heb ik een grote hoeveelheid aanmerkingen op dit onderzoek, die ik hier niet ten tonele zal brengen. Feit is dat de ANWB de lezer op het verkeerde been zet en een non-representatief, laat staan betrouwbaar onderzoek verslaat.
Een klanttevredenheid boven het landsgemiddelde, het predikaat 'best practice'-dealer inzake de kwaliteit van het garantietraject, ons herhaaldelijk met vlag en wimpel slagen voor de audits in het kader van de dealer standards en onze technische kennis en uitgebreide scholing ten spijt staan wij nagenoeg onderaan in de lijst. Ik heb er geen goed woord voor over, zo moge duidelijk zijn.
Jammer om te zien dat de onwetende consument kennelijk snel haar oordeel klaar heeft en de dealer beschouwt als duur en schijnbaar ook nog onkundig. ANWB, dit is in meerdere opzichten te makkelijk.
Een klanttevredenheid boven het landsgemiddelde, het predikaat 'best practice'-dealer inzake de kwaliteit van het garantietraject, ons herhaaldelijk met vlag en wimpel slagen voor de audits in het kader van de dealer standards en onze technische kennis en uitgebreide scholing ten spijt staan wij nagenoeg onderaan in de lijst. Ik heb er geen goed woord voor over, zo moge duidelijk zijn.
Jammer om te zien dat de onwetende consument kennelijk snel haar oordeel klaar heeft en de dealer beschouwt als duur en schijnbaar ook nog onkundig. ANWB, dit is in meerdere opzichten te makkelijk.
-
verde900
- Donateur

Dat vergelijk gaat natuurlijk mank, in die € 65,-- zit o.a. 19% btw, 30% werkgeverslasten, werkplaatskosten, wettelijke verplichtingen t.a.v. milieu, etc.mkranendijk schreef:Ik breng mijn auto naar een goede bekende van me die een pure hobby-ist is en van oorsprong auto monteur van Citroen. Hij werkt voor 10 Euri/uur en is wel duidelijk in wat er gebeurt!
Jij betaald het zwart, niks mis mee hoor, maar als deze man staat te sleutelen in het bedrijf van zijn (ex)baas draait er toch een ander voor die kosten op, als hij het op straat doet voldoet hij niet aan milieuregels.
-
robertw
Ewout, als collega PM (PMP) deel ik ten dele je mening, maar je kunt toch niet ontkennen dat er soms wel heel domme fouten worden gemaakt door garages. Mijn ervaring is "hoe beter de werkplaatschef" hoe beter de kwaliteit van de monteurs. Vroeger was ik een Alfa-adapt, maar ben huilend naar Opel overgelopen, daar werden mijn Alfa's prima gefixed. Vreemd, maar waar. En misschien doe ik mijn Saapje daar ook wel in onderhoud.
Anyhow, waar rook is, is vuur. Misschien mag het rapport van de ANWB niet de schoonheidsprijs verdienen, toch zegt het iets wat wij allemaal denken en ook in dit forum regelmatig met elkaar delen. Laat het een signaal zijn voor de dealers (ook Saab) dat kwaliteit in de voorbereiding van het werk zit (en niet achteraf gecontroleerd). Les 1 van Quality Management. Het hoeven natuurlijk ook weer niet CMM Level 5 bedrijven te zijn, dat is over de top.
Anyhow, waar rook is, is vuur. Misschien mag het rapport van de ANWB niet de schoonheidsprijs verdienen, toch zegt het iets wat wij allemaal denken en ook in dit forum regelmatig met elkaar delen. Laat het een signaal zijn voor de dealers (ook Saab) dat kwaliteit in de voorbereiding van het werk zit (en niet achteraf gecontroleerd). Les 1 van Quality Management. Het hoeven natuurlijk ook weer niet CMM Level 5 bedrijven te zijn, dat is over de top.
-
Ewout900
- Geregistreerd lid
Dat klopt, maar juist het "soms" maakt dat ik het geen representatief cq. betrouwbaar onderzoek vindt. Het is niet zo dat ik de feitelijke constateringen van de ANWB in twijfel trek, maar de conclusies en cijfers geven geen waarheidsgetrouw beeld en dat werkt m.i. zeer misleidend.robertw schreef:Ewout, als collega PM (PMP) deel ik ten dele je mening, maar je kunt toch niet ontkennen dat er soms wel heel domme fouten worden gemaakt door garages.
Inderdaad gaat de vergelijking met de beunhaas niet op, niet in de laatste plaats vanwege het gebruik van originele onderdelen, garantie, opleiding van personeel, nazorg, vervangend vervoer en werkplaatsuitrusting.
Maar het kan ook anders... en dat ga ik zaterdag zelf maar eens doen
-
robertw
Ewout, dat is dan het voordeel als je zelf handig bent met auto's. Voor mij is dat niet im-frage. Het kost mij al 1 1/2 uur om een lampje te vervangen dus ik maak mij dan wel druk om de prijs/kwaliteit verhouding van de garages. Dus ik smul van dit soort discussies!
[size=9]PS, en ben ik nog steeds blij met mijn cruise-control, nogmaals dank MXL! Nu 360Km op 34Ltr LPG.[/size]
[size=9]PS, en ben ik nog steeds blij met mijn cruise-control, nogmaals dank MXL! Nu 360Km op 34Ltr LPG.[/size]
-
okavango
- Geregistreerd lid
Zijn er mensen werkzaam voor Saab NL of een Saab dealer die dit forum bezoeken?
-
Moppersmurf
- Geregistreerd lid
Sommige fanatieke verdedigers van het huidige 'beleid' dat GM met Saab voert hebben idd. commerciele belangen in en met Saab.
Ik niet. Maar dat vermoedde je al.
En in t algemeen is mijn ervaring met 3 verschillende dealers van Saab deze: duur, met op z'n best redelijke kwaliteit en redelijke service.
Moppersmurf
Ik niet. Maar dat vermoedde je al.
En in t algemeen is mijn ervaring met 3 verschillende dealers van Saab deze: duur, met op z'n best redelijke kwaliteit en redelijke service.
Moppersmurf
-
Ewout900
- Geregistreerd lid
Ik spreek dan ook niet namens andere dealers...
-
Marc
- Lid van verdienste
en wie zijn dat dan? Ik zie hier maar een fanatiekeling hoor, maar dat is een tegenstanderMoppersmurf schreef:Sommige fanatieke verdedigers van het huidige 'beleid' dat GM met Saab voert hebben idd. commerciele belangen in en met Saab.
-
verde900
- Donateur

Ergo, als je een LADA rijdt mag je dus verwachten dat het allemaal slecht is uitgevoerd?josephine schreef:Echter feit blijft: voor een merk in de klasse van SAAB blijft het absoluut onacceptabel dat dit soort verhalen met enige regelmaat opduikt; je hebt het verdorie niet over een LADA ofzo!
Onzin natuurlijk, je betaald voor een dienst, en het minste wat je mag verwachten is dat die dienst naar behoren wordt uitgevoerd.
Daar heeft de aankoopprijs van een auto niets mee van doen.