Soms dacht ik wel, een 99 is leuk, maar een 900 turbo is wel wat leuker. In 2019 kwam een beetje onverwacht een 900 op mijn pad en ik kon de verleiding niet weerstaan. Een originele zwarte Saab 900 T16S Aero voorzien van leer in de kleur Arizona. Daarnaast de juiste opties, een origineel schuifdak, airco en cruisecontrol, en ook nog eens met de juiste velgen. Mooier kan het niet worden in mijn ogen.
Overleggen doe ik thuis altijd pas nadat ik wat gekocht heb omdat zoiets het proces wat versneld en dus veel makkelijker maakt, de koop was in dit geval dus snel gesloten
De desbetreffende 900 is overigens geen onbekende hier op het forum want was van een bekende forummer. Ik kan niet anders zeggen dat het een fantastische auto is, om te zien en om te rijden.

De 99 heb ik na een jaar toch met een beetje pijn in het hart verkocht aan een nieuwe liefhebber hier ook op het forum actief. 2 Saabs erbij was gewoon wat teveel van het goede want het ontbrak me gewoon aan tijd om in beide te rijden. Dan is het beter dat de auto terecht komt bij iemand die er op dat moment meer plezier aan beleefd (en nog steeds trouwens)
Naast de Saab rij ik ook motor en dat met veel plezier. Ga regelmatig een paar dagen rijden in bijvoorbeeld Duitsland. Ook wat langer en verder weg gebeurt regelmatig. Een motor zelf doet me niet zoveel, het moet goed rijden en hoe het eruit ziet vind ik van minder belang. Dat is ook een groot verschil met de Saab want daar kan ik "uren" naar kijken. Ik vind het gewoon een héle mooie auto, alles klopt aan zo'n auto. In de winter staat de auto in de stalling om er met het voorjaar weer uit te komen, net als de motor. Daar zit ook gelijk het probleem, ik merk dat als het eenmaal mooi weer wordt ik liever met de motor op pad ga. Dat geeft me meer voldoening en ik kan dat ook dat delen met mensen uit mijn omgeving. Het gevolg is dat de Saab meer stil staat dan me lief is want een auto is nu eenmaal gemaakt om te rijden. Af en toe denk ik dus dat het misschien beter is om de auto te verkopen, komt ook doordat ik mijn stalling kwijt ga raken. Thuis heb ik wel ruimte maar in de winter vind ik het niet handig en dan heb ik de auto liever op een andere plek staan.
Maar verkopen doe je maar een keer en de enige reden die ik kan bedenken om te verkopen is dus dat ik er te weinig in rij. Verder niets, een hobby kost nu eenmaal geld dus daar denk ik verder niet over na. Het geld wat de auto oplevert na verkoop interesseert me ook niets, ik heb het niet nodig dus het levert in die zin ook niets op. Maar het dilemma blijft, houden of verkopen. Heeft iemand wel eens in zo'n situatie gezeten en hoe is dat afgelopen?